Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014
Α Τάξη: Καθαρίζω την τάξη μου με "κλικ", "διπλό κλικ", "κλικ και σέρνω"...
http://www.learning.luton.gov.uk/l2g/custom/resources_ftp/netmedia_std/ks1/ict/mouse/start.htm
Β-ΣΤ Τάξεις: Παίζω με την προπαίδεια
Στις ακόλουθες διευθύνσεις μπορείτε να εξασκηθείτε στην προπαίδεια:
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 2, 3 και 4.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti/story.html
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 5, 6 και 7.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti1/story.html
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 8, 9 και 10.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story.html
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 2, 3 και 4.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti/story.html
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 5, 6 και 7.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti1/story.html
Εξάσκηση στην προπαίδεια του 8, 9 και 10.
http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story.html
Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014
Ψηφιακό Σχολείο
Το «Ψηφιακό Σχολείο» είναι ένα σύνολο δράσεων που στοχεύουν στην ένταξη και ενσωμάτωση των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών) στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική στο σχολείο.
Η κεντρική σελίδα για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκεται στη διεύθυνση:
http://dschool.edu.gr/
Μέσα από τη σελίδα αυτή υπάρχει πρόσβαση:
Η κεντρική σελίδα για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκεται στη διεύθυνση:
http://dschool.edu.gr/
Μέσα από τη σελίδα αυτή υπάρχει πρόσβαση:
- «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» (http://e-books.edu.gr).
- «Φωτόδεντρο» (http://photodentro.edu.gr).
- «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me» (είναι υπό κατασκευή).
- «Συμμετέχω» (http://i-participate.gr).
Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014
ΣΤ Τάξη: Εγκατάσταση νέων γραμματοσειρών στον υπολογιστή μας
Οι γραμματοσειρές (fonts) που είναι εγκατεστημένες στον υπολογιστή μας περιορίζουν ή όχι (αν υπάρχει μεγάλη ποικιλία) τις δυνατότητές μας να δημιουργούμε εντυπωσιακά έγγραφα με τον Κειμενογράφο ή τα άλλα προγράμματά μας.
Σήμερα λοιπόν θα μάθουμε πως να εγκαθιστούμε νέες γραμματοσειρές στο σύστημά μας.
Είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία αλλά συγχρόνως και απαραίτητη ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε υπέροχα έργα!
Τις γραμματοσειρές που θα εγκαταστήσουμε θα τις αναζητήσουμε και θα τις "κατεβάσουμε" από το Internet και συγκεκριμένα την ιστοσελίδα: http://www.dafont.com/
Στη σελίδα αυτή θα βρείτε δωρεάν "άπειρες" γραμματοσειρές κυρίως όμως για λατινικούς χαρακτήρες, όχι δηλαδή για το ελληνικό αλφάβητο.
Σήμερα λοιπόν θα μάθουμε πως να εγκαθιστούμε νέες γραμματοσειρές στο σύστημά μας.
Είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία αλλά συγχρόνως και απαραίτητη ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε υπέροχα έργα!
Τις γραμματοσειρές που θα εγκαταστήσουμε θα τις αναζητήσουμε και θα τις "κατεβάσουμε" από το Internet και συγκεκριμένα την ιστοσελίδα: http://www.dafont.com/
Στη σελίδα αυτή θα βρείτε δωρεάν "άπειρες" γραμματοσειρές κυρίως όμως για λατινικούς χαρακτήρες, όχι δηλαδή για το ελληνικό αλφάβητο.
Για ελληνικές γραμματοσειρές μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: http://www.aka-acid.com/fontsscript.html
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι:
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι:
- Ανοίξτε τον φυλλομετρητή σας π.χ. τον Google Chrome ή τον Firefox ή τον Internet Explorer.
- Πληκτρολογείστε τη διεύθυνση: http://www.dafont.com/
- Μπορείτε να δείτε αν σας ικανοποιεί το τελικό αποτέλεσμα που θα έχει μια γραμματοσειρά, γράφοντας μια λέξη στο Custom Preview, επιλέγοντας το μέγεθος (size) και πατώντας το κουμπί Submit.
- Κατεβάστε στον φάκελό σας τις γραμματοσειρές που σας αρέσουν.
- Στη συνέχεια αποσυμπιέστε τα αρχεία.
- Κάντε κλικ πάνω στο όνομα της γραμματοσειράς και επιλέξτε Εγκατάσταση.
- Μετά ανοίξτε τον Κειμενογράφο.
- Θα βρείτε τη γραμματοσειρά στη λίστα με τις γραμματοσειρές.
- Επιλέξτε την και δημιουργήστε εντυπωσιακά κείμενα!
Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014
Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014
Ε Τάξη: Κατασκευάζω σταυρόλεξα με τον Κειμενογράφο
Δείτε στην ακόλουθη εφαρμογή του Φωτόδεντρου πως μπορείτε να δημιουργήσετε ένα σταυρόλεξο με τον Κειμενογράφο.
Πηγή: Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/photodentro/Crosswords_pidx0012925/
Πηγή: Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/photodentro/Crosswords_pidx0012925/
ΣΤ Τάξη: Υπηρεσία Google Drive
Το Google Drive είναι μια υπηρεσία αποθήκευσης και συγχρονισμού αρχείων που παρέχεται από την Google.
Το Google Drive είναι το "σπίτι" των Google Docs, μια σουίτας γραφείου με εφαρμογές παραγωγικότητας, που προσφέρει την συνεργατική επεξεργασία εγγράφων, υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων και άλλων.
Κυκλοφόρησε στις 24 Απριλίου του 2012 και επιτρέπει τη χρήση αποθηκευτικού νέφους, τον διαμοιρασμό αρχείων και την συνεργατική επεξεργασία από τον χρήστη.
Τα αρχεία που μοιράζονται δημόσια στο Google Drive μπορούν να αναζητηθούν με μηχανές αναζήτησης.
Το Google Drive είναι το "σπίτι" των Google Docs, μια σουίτας γραφείου με εφαρμογές παραγωγικότητας, που προσφέρει την συνεργατική επεξεργασία εγγράφων, υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων και άλλων.
Πηγή: Βικιπαίδεια
Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014
Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014
Α Τάξη: Μαθαίνω το ποντίκι
Μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε το ποντίκι μας με την online εφαρμογή Bees & Honey:
Πρώτα πρέπει να κινήσουμε το ποντίκι μας και να ακουμπήσουμε τις μελισσούλες (επιλογή Bees).
Όταν τα καταφέρουμε, προχωράμε στο επόμενο επίπεδο όπου πρέπει να κάνουμε κλικ πάνω στα κλειστά λουλουδάκια για να ανοίξουν (επιλογή Flowers).
Στο τελευταίο επίπεδο, στόχος είναι να σύρουμε τις μελισσούλες προς τα λουλουδάκια (επιλογή Honey).
Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014
Α Τάξη: Ένα γράμμα μια ιστορία - Γράμμα Α - Η Αχτένιστη Αγελάδα
Στην επόμενη ιστοσελίδα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μπορείτε να δείτε μια διασκεδαστική ιστορία για το γράμμα Α.
Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο από τον Ενημερωτικό Κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου:
http://internet-safety.sch.gr/
http://internet-safety.sch.gr/
Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014
Β-Γ-Δ Τάξεις: Λύκε, λύκε, είσαι εδώ;
Διαβάσαμε με τα παιδιά της Β', της Γ' και της Δ' Τάξης την ιστορία "Λύκε, λύκε, είσαι εδώ;" από το βιβλίο η "Φάρμα του Διαδικτύου" των Βερόνικα Σαμαρά και Γεωργίου Κορμά.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε σχετικά με τα ηλεκτρονικά μηνύματα από αγνώστους καθώς και για την αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων σε διαδικτυακά κουίζ.
Στα παιδιά της Γ' και της Δ' Τάξης δόθηκε ένα Φύλλο Εργασίας με ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορία που άκουσαν.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε σχετικά με τα ηλεκτρονικά μηνύματα από αγνώστους καθώς και για την αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων σε διαδικτυακά κουίζ.
Στα παιδιά της Γ' και της Δ' Τάξης δόθηκε ένα Φύλλο Εργασίας με ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορία που άκουσαν.
Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014
Α Τάξη: Ποντίκι ο εξολοθρευτής [Φωτόδεντρο]
Μαθαίνω να χειρίζομαι το ποντίκι μου.
Πηγή: Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/photodentro/MouseTerminator_pidx0012928/
Πηγή: Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/photodentro/MouseTerminator_pidx0012928/
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014
Αρχές Εργονομίας: η σωστή στάση εργασίας όταν χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή [Φωτόδεντρο]
Πατήστε με το ποντίκι σας πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στην εφαρμογή.
Πηγή: Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/5131
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014
Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014
Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014
Blog ή ιστολόγιο
Τα blogs πρωτοεμφανίστηκαν στις 17 Δεκεμβρίου του 1997 από τον Jorn Barger και ήταν γνωστά ως diaries (ηλεκτρονικά ημερολόγια).
Ο όρος που χρησιμοποιείται στην ελληνική γλώσσα είναι ιστολόγια.
Όπως όμως και να τα ονομάσουμε, στην ουσία αποτελούν ιστοσελίδες που περιέχουν καταχωρήσεις (posts), προσωπικές απόψεις, πληροφορίες, συνδέσεις σε άλλες διευθύνσεις, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ.
Οι καταχωρήσεις είναι ταξινομημένες με χρονολογική σειρά, με την πιο πρόσφατη να εμφανίζεται πρώτη. Οι συγγραφείς και οι διαχειριστές των blogs είναι γνωστοί ως bloggers.
Ένα χαρακτηριστικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες και ποικίλα μέσα σχετικά με το θέμα του.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι blogs ανάλογα με τον τρόπο που το περιεχόμενο δημιουργείται ή παραδίδεται στο χρήστη. Τα περισσότερα είναι βασισμένα σε κείμενο, αν και υπάρχουν και blogs που επικεντρώνονται στην τέχνη (artlog), σε φωτογραφίες (photoblog), σκίτσα (sketchblog), βίντεο (vlog), μουσική (MP3 blog), ήχους (podcasting) και αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου κοινωνικών μέσων (social media).
Όπως όμως και να τα ονομάσουμε, στην ουσία αποτελούν ιστοσελίδες που περιέχουν καταχωρήσεις (posts), προσωπικές απόψεις, πληροφορίες, συνδέσεις σε άλλες διευθύνσεις, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ.
Οι καταχωρήσεις είναι ταξινομημένες με χρονολογική σειρά, με την πιο πρόσφατη να εμφανίζεται πρώτη. Οι συγγραφείς και οι διαχειριστές των blogs είναι γνωστοί ως bloggers.
Ένα χαρακτηριστικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες και ποικίλα μέσα σχετικά με το θέμα του.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι blogs ανάλογα με τον τρόπο που το περιεχόμενο δημιουργείται ή παραδίδεται στο χρήστη. Τα περισσότερα είναι βασισμένα σε κείμενο, αν και υπάρχουν και blogs που επικεντρώνονται στην τέχνη (artlog), σε φωτογραφίες (photoblog), σκίτσα (sketchblog), βίντεο (vlog), μουσική (MP3 blog), ήχους (podcasting) και αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου κοινωνικών μέσων (social media).
Η διάδοση των blogs οφείλεται κυρίως στο ότι προσφέρουν τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να καταθέσει το σχόλιό του πάνω σε ένα θέμα, ανοίγοντας έτσι ένα δημόσιο διαδικτυακό διάλογο με πιθανούς αποδέκτες όλους τους χρήστες του Internet.
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι ότι οι bloggers δεν χρειάζεται να γνωρίζουν HTML ή να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις για την κατασκευή των ιστοσελίδων.
Η δημιουργία των blogs είναι πολύ εύκολη και γρήγορη με τη χρήση δωρεάν εργαλείων και υπηρεσιών όπως το Blogger, το LiveJournal, το TypePad, το Wordpress και το ελληνικό Pathfinder Blogs.
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι ότι οι bloggers δεν χρειάζεται να γνωρίζουν HTML ή να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις για την κατασκευή των ιστοσελίδων.
Η δημιουργία των blogs είναι πολύ εύκολη και γρήγορη με τη χρήση δωρεάν εργαλείων και υπηρεσιών όπως το Blogger, το LiveJournal, το TypePad, το Wordpress και το ελληνικό Pathfinder Blogs.
Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014
Υλικό για το μάθημα της "Πληροφορικής"
Στο πλαίσιο του μαθήματος της "Πληροφορικής" για τη σχολική χρονιά 2014-2015 ισχύουν τα ακόλουθα:
- Οι μαθητές των μικρών τάξεων (Α' και Β') δεν χρειάζεται να φέρνουν στο Εργαστήριο κάποιο τετράδιο. Ότι φυλλάδια θα τους δοθούν, μπορούν να τα φυλάσσουν στον φάκελό τους ή σε κάποια ζελατίνα που διαθέτουν.
- Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων (Γ' έως και ΣΤ') θα πρέπει να φέρνουν μαζί τους στο Εργαστήριο Πληροφορικής ένα τετράδιο και ένα μολύβι ή στυλό. Αν έχουν διαθέσιμο τετράδιο από πέρσι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και για τη φετινή σχολική χρονιά. Εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιήσουν το "Πρόχειρο" τετράδιο τους. Δεν χρειάζεται να αγοράσουν κάποιο καινούργιο! Τα φυλλάδια που θα τους δοθούν, μπορούν να τα φυλάσσουν στον φάκελό τους ή σε κάποια ζελατίνα.
Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014
Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014
Καλή σχολική χρονιά!
Αγαπητοί γονείς και μαθητές, μια καινούργια σχολική χρονιά αρχίζει!
Εύχομαι να είναι δημιουργική, γεμάτη γνώσεις, φαντασία, όνειρα και ελπίδες που θα πραγματοποιηθούν, αισιοδοξία και πολλά πολλά χαμόγελα!
Πηνελόπη Μαρκέλλου
Η κυρία της Πληροφορικής
Εύχομαι να είναι δημιουργική, γεμάτη γνώσεις, φαντασία, όνειρα και ελπίδες που θα πραγματοποιηθούν, αισιοδοξία και πολλά πολλά χαμόγελα!
Πηνελόπη Μαρκέλλου
Η κυρία της Πληροφορικής