Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018
Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018
Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018
Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018
ΕΚΤΑΚΤΟ: Κλειστά όλα τα Σχολεία αύριο 28/9/18
Με Απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου όλες οι Σχολικές Μονάδες αύριο Παρασκευή 28-09-2018 θα παραμείνουν ΚΛΕΙΣΤΕΣ, για προληπτικούς λόγους, λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018
Δ-ΣΤ Τάξεις: Ερωτήσεις για το blog της Πληροφορικής
Γράφω στο τετράδιο μου και απαντώ τις ακόλουθες ερωτήσεις που αφορούν στο Blog του μαθήματος της Πληροφορικής.
(1) Από ποια χρονιά λειτουργεί το ιστολόγιο του μαθήματος Πληροφορικής;
(2) Πόσες είναι οι αναρτήσεις (posts) του 2017;
(3) Ποια είναι η πιο δημοφιλής ανάρτηση;
(4) Υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με την κυρία της Πληροφορικής; Αν ναι, ποιος είναι;
(5) Ποια είναι η πρώτη ανάρτηση του μήνα Σεπτέμβριου 2018;
Σας υπενθυμίζω ότι το Ιστολόγιο είναι πολύ σημαντικό εργαλείο για το μάθημά μας και θα το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!
(1) Από ποια χρονιά λειτουργεί το ιστολόγιο του μαθήματος Πληροφορικής;
(2) Πόσες είναι οι αναρτήσεις (posts) του 2017;
(3) Ποια είναι η πιο δημοφιλής ανάρτηση;
(4) Υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με την κυρία της Πληροφορικής; Αν ναι, ποιος είναι;
(5) Ποια είναι η πρώτη ανάρτηση του μήνα Σεπτέμβριου 2018;
Σας υπενθυμίζω ότι το Ιστολόγιο είναι πολύ σημαντικό εργαλείο για το μάθημά μας και θα το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018
Δ-ΣΤ Τάξεις: Blog ή ιστολόγιο
Τα blogs πρωτοεμφανίστηκαν στις 17 Δεκεμβρίου του 1997 από τον Jorn Barger και ήταν γνωστά ως diaries (ηλεκτρονικά ημερολόγια).
Ο όρος που χρησιμοποιείται στην ελληνική γλώσσα είναι ιστολόγια.
Όπως όμως και να τα ονομάσουμε, στην ουσία αποτελούν ιστοσελίδες που περιέχουν καταχωρήσεις (posts), προσωπικές απόψεις, πληροφορίες, συνδέσεις σε άλλες διευθύνσεις, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ.
Οι καταχωρήσεις είναι ταξινομημένες με χρονολογική σειρά, με την πιο πρόσφατη να εμφανίζεται πρώτη. Οι συγγραφείς και οι διαχειριστές των blogs είναι γνωστοί ως bloggers.
Ένα χαρακτηριστικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες και ποικίλα μέσα σχετικά με το θέμα του.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι blogs ανάλογα με τον τρόπο που το περιεχόμενο δημιουργείται ή παραδίδεται στο χρήστη. Τα περισσότερα είναι βασισμένα σε κείμενο, αν και υπάρχουν και blogs που επικεντρώνονται στην τέχνη (artlog), σε φωτογραφίες (photoblog), σκίτσα (sketchblog), βίντεο (vlog), μουσική (MP3 blog), ήχους (podcasting) και αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου κοινωνικών μέσων (social media).
Όπως όμως και να τα ονομάσουμε, στην ουσία αποτελούν ιστοσελίδες που περιέχουν καταχωρήσεις (posts), προσωπικές απόψεις, πληροφορίες, συνδέσεις σε άλλες διευθύνσεις, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ.
Οι καταχωρήσεις είναι ταξινομημένες με χρονολογική σειρά, με την πιο πρόσφατη να εμφανίζεται πρώτη. Οι συγγραφείς και οι διαχειριστές των blogs είναι γνωστοί ως bloggers.
Ένα χαρακτηριστικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες και ποικίλα μέσα σχετικά με το θέμα του.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι blogs ανάλογα με τον τρόπο που το περιεχόμενο δημιουργείται ή παραδίδεται στο χρήστη. Τα περισσότερα είναι βασισμένα σε κείμενο, αν και υπάρχουν και blogs που επικεντρώνονται στην τέχνη (artlog), σε φωτογραφίες (photoblog), σκίτσα (sketchblog), βίντεο (vlog), μουσική (MP3 blog), ήχους (podcasting) και αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου κοινωνικών μέσων (social media).
Η διάδοση των blogs οφείλεται κυρίως στο ότι προσφέρουν τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να καταθέσει το σχόλιό του πάνω σε ένα θέμα, ανοίγοντας έτσι ένα δημόσιο διαδικτυακό διάλογο με πιθανούς αποδέκτες όλους τους χρήστες του Internet.
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι ότι οι bloggers δεν χρειάζεται να γνωρίζουν HTML ή να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις για την κατασκευή των ιστοσελίδων.
Η δημιουργία των blogs είναι πολύ εύκολη και γρήγορη με τη χρήση δωρεάν εργαλείων και υπηρεσιών όπως το Blogger, το LiveJournal, το TypePad, το Wordpress και το ελληνικό Pathfinder Blogs.
Και μην ξεχνάτε ότι ο Μπεν είναι εδώ για να σας λύσει όλες τις απορίες σας...
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι ότι οι bloggers δεν χρειάζεται να γνωρίζουν HTML ή να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις για την κατασκευή των ιστοσελίδων.
Η δημιουργία των blogs είναι πολύ εύκολη και γρήγορη με τη χρήση δωρεάν εργαλείων και υπηρεσιών όπως το Blogger, το LiveJournal, το TypePad, το Wordpress και το ελληνικό Pathfinder Blogs.
Και μην ξεχνάτε ότι ο Μπεν είναι εδώ για να σας λύσει όλες τις απορίες σας...
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018
Α-Γ Τάξεις: Ηλεκτρονικός Υπολογιστής [βίντεο]
Μαθαίνουμε για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και τις συσκευές του μέσα από διασκεδαστικά βίντεο με τον Πέρη, την Κάτια, την Πέππα το Γουρουνάκι και τον Παππού της, αλλά και τον Ντόναλντ!
Α-Β Τάξεις: Διαβάζουμε το βιβλίο "Κομπιουτερούλης, ο έξυπνος υπολογιστής"
Με την Α Τάξη και τη Β Τάξη διαβάζουμε το βιβλίο "Κομπιουτερούλης, ο έξυπνος υπολογιστής" και αναγνωρίζουμε μέσα στο Εργαστήριο Πληροφορικής τις κυριότερες μονάδες του ηλεκτρονικού υπολογιστή:
Τίτλος: "Κομπιουτερούλης, ο έξυπνος υπολογιστής"
Συγγραφέας: Αντιγόνη Τσιτσίλα
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Έτος Έκδοσης: 2012
Πηγή: https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1001216
Περιγραφή (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου):
Έτσι είπε ο Κομπιουτερούλης στα παιδιά που τον κοιτούσαν με έκπληξη και απορία. Ποιος είναι όμως ο Κομπιουτερούλης, Ο Έξυπνος Υπολογιστής, ποιες άλλες συμβουλές έχει να δώσει στα παιδιά και τι θα τους μάθει για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή; Η συνέχεια στην ιστορία μας. Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που θα μυήσει τα παιδιά στον κόσμο των υπολογιστών μαθαίνοντάς τους με χιούμορ τις βασικές έννοιες.
- Κεντρική μονάδα
- Οθόνη
- Πληκτρολόγιο
- Ποντίκι
- Ηχεία
- Εκτυπωτής
Τίτλος: "Κομπιουτερούλης, ο έξυπνος υπολογιστής"
Συγγραφέας: Αντιγόνη Τσιτσίλα
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Έτος Έκδοσης: 2012
Πηγή: https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1001216
Περιγραφή (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου):
«Ποτέ στον υπολογιστή
μόνοι και ώρα πολλή
Πάντα παρεούλα,
να κάνετε
και κουβεντούλα!»
Έτσι είπε ο Κομπιουτερούλης στα παιδιά που τον κοιτούσαν με έκπληξη και απορία. Ποιος είναι όμως ο Κομπιουτερούλης, Ο Έξυπνος Υπολογιστής, ποιες άλλες συμβουλές έχει να δώσει στα παιδιά και τι θα τους μάθει για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή; Η συνέχεια στην ιστορία μας. Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που θα μυήσει τα παιδιά στον κόσμο των υπολογιστών μαθαίνοντάς τους με χιούμορ τις βασικές έννοιες.
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018
Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018
Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018
Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018
Τι είναι το "Ιστολόγιο της Πληροφορικής";
Για τους νέους μαθητές μου ετοίμασα ένα σύντομο animation στην online εφαρμογή Biteable που εξηγεί τι είναι το "Ιστολόγιο της Πληροφορικής" και πως θα το χρησιμοποιήσουμε στο μάθημά μας καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Ο Μπεν είναι έτοιμος να σας δώσει όλες τις απαντήσεις...
Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018
Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018
Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018
eTwinning Έργο "Magic Words"
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2018-19 ξεκινάμε μια νέα συνεργασία eTwinning με σχολεία από την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Αλβανία, την Ισπανία, την Ουκρανία, κλπ.
Ο τίτλος του έργου είναι "Magic Words" και θα επιδιώξουμε μέσα από την υλοποίησή του να μάθουν οι μικροί μαθητές μας την αξία να είναι ευγενικοί με τους συμμαθητές τους αλλά και τους μεγαλύτερους.
Πληροφορίες για το Έργο δίνονται εδώ: https://live.etwinning.net/projects/project/173673
First step: the teacher introduces the topic by reading a book. The children identify the magic words and they are encouraged to use them as much as possible to be kind and polite with everyone.
Second step: the children work in small groups and create some short sketches for each magic word, both in English and in their first language. The teachers share both videos on Twinspace.
Third step: a common multilingual video of magic words is made and shared in occasion of the European day of languages (26th September).
Fourth step: the children listen to a song related to the magic words and perform it together with the other classes.
Fifth step: the children work together to create a poster with the magic words to hang in class, the teachers share them on Twinspace.
Sixth step: the classes work together online to create a common poster.
Seventh step: a multilingual e-book of magic words is made.
Ο τίτλος του έργου είναι "Magic Words" και θα επιδιώξουμε μέσα από την υλοποίησή του να μάθουν οι μικροί μαθητές μας την αξία να είναι ευγενικοί με τους συμμαθητές τους αλλά και τους μεγαλύτερους.
Πληροφορίες για το Έργο δίνονται εδώ: https://live.etwinning.net/projects/project/173673
Magic Words
Σχετικά με το έργο
With this project we want to make our youngest students (6 to 8 years old) aware of the importance of using the "Magic words" (please, excuse me, thank you, sorry, you're welcome, good morning, goodbye...) in everyday life. They will learn these words in English and use them in class with the teacher and the classmates and they will be encouraged to use them with all the people in every situation. They will also tell the magic words in their first language to children from other European countries and they will share some activities together related to art, drama and music.Στόχοι
- to raise our students' awareness of the importance of kindness and politeness
- to encourage them to use the "magic words" more often with everybody in every situation
- to learn the magic words in English and use them in class
- to get to know the magic words "please", "thank you", "sorry" etc. in other different languages
- to collaborate with the classmates and with children from other countries
- to develop a feeling of belonging to a European community
- to get to know there are many different languages in Europe and to celebrate the European day of languages
- to make friends all over Europe
- to use English to communicate with the others
- to develop listening, speaking and digital skills, creativity, empathy and kindness
Διαδικασία Εργασίας
This is a short time project that will be developed at the beginning of the school year.First step: the teacher introduces the topic by reading a book. The children identify the magic words and they are encouraged to use them as much as possible to be kind and polite with everyone.
Second step: the children work in small groups and create some short sketches for each magic word, both in English and in their first language. The teachers share both videos on Twinspace.
Third step: a common multilingual video of magic words is made and shared in occasion of the European day of languages (26th September).
Fourth step: the children listen to a song related to the magic words and perform it together with the other classes.
Fifth step: the children work together to create a poster with the magic words to hang in class, the teachers share them on Twinspace.
Sixth step: the classes work together online to create a common poster.
Seventh step: a multilingual e-book of magic words is made.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Children will be more conscious of the importance of using the magic words to be kind and polite always and with everyone. They will learn the magic words in English and use them more often with the teacher and the classmates at school. They also will get to know them in other different European languages. They will collaborate with the other European classes making videos, posters and singing together. They will become more open-minded and motivated in learning English. A final multilingual e-book and a common poster will be created and shared.Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018
Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018
Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018
Υλικό για το μάθημα της "Πληροφορικής"
Φέτος για το μάθημα της "Πληροφορικής" ισχύουν τα ακόλουθα:
Πηνελόπη Μαρκέλλου
Η κυρία της Πληροφορικής
- Οι μαθητές της Α' Τάξης δεν χρειάζεται να φέρνουν στο Εργαστήριο κάποιο τετράδιο. Ότι φυλλάδια θα τους δοθούν, μπορούν να τα φυλάσσουν στον φάκελό τους ή σε κάποια ζελατίνα που διαθέτουν.
- Οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων (Β' έως και ΣΤ') θα πρέπει να φέρνουν μαζί τους στο Εργαστήριο Πληροφορικής ένα τετράδιο και ένα μολύβι ή στυλό. Αν έχουν διαθέσιμο τετράδιο από την προηγούμενη σχολική χρονιά μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και για τη φετινή. Δεν χρειάζεται να αγοράσουν κάποιο καινούργιο! Τα φυλλάδια που θα τους δίνονται, θα πρέπει να τα κολλάνε στο τετράδιο. Αν κάποια ημέρα ξεχάσουν το τετράδιό τους στο σπίτι θα πρέπει να φέρνουν στο Εργαστήριο και να χρησιμοποιούν το "Πρόχειρό" τους.
Πηνελόπη Μαρκέλλου
Η κυρία της Πληροφορικής
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018
Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2018
Βράβευση του σχολείου και των μαθητών μας με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eΤwinning
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι το σχολείο και οι μαθητές μας βραβεύτηκαν με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το έργο eTwinning με τίτλο "Robozoo" που πραγματοποιήθηκε την περσινή σχολική χρονιά. Μέσα από την υλοποίηση του έργου μαθητές και εκπαιδευτικοί ζήσαμε πρωτόγνωρες εμπειρίες, επικοινωνήσαμε, συνεργαστήκαμε, αποκτήσαμε γνώσεις και δεξιότητες, μα πάνω από όλα διασκεδάσαμε.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα:
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα:
- τους εκπαιδευτικούς του Πολωνικού Σχολείου Szkoła Podstawowa w Żegiestowie και κυρίως την κυρία Lidia Łukasik για την καταπληκτική συνεργασία,
- την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Κατερίνα Αλεξοπούλου από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων για την υποστήριξή της,
- όλους τους δάσκαλους και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του Σχολείου μας για την όρεξη, το μεράκι και την αξιόλογη προσπάθειά τους,
- τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας για την αρωγή του,
- τον διευθυντή μας κύριο Αντώνιο Δημάκη για την αμέριστη συμπαράστασή του,
- και φυσικά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες μας για την ενθουσιώδη συμμετοχή τους!
Η υπεύθυνη του έργου
Μαρκέλλου Πηνελόπη
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής