Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Scratch: Η γατούλα μας μαθαίνει μερικά από τα κόλπα της χρησιμοποιώντας απλές εντολές

Στο επόμενο Φύλλο Εργασίας, η γατούλα του Scratch μας μαθαίνει μερικά από τα κόλπα της. 


Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

Scratch: Η γατούλα αλλάζει χρώματα

Δείτε το ακόλουθο σενάριο όπου η γατούλα αλλάζει χρώματα. Έχει επιλεγεί το σκηνικό Jurassic και το αντικείμενο Cat. Εάν ο δείκτης του ποντικιού αγγίξει τη γατούλα τότε εφαρμόζεται το εφέ χρώματος


Τρέξτε το σενάριο πατώντας την πράσινη σημαιούλα. 



Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

ScratchJr: Η πολική αρκούδα και ο πιγκουίνος που κάνει πατινάζ

Στο σενάριο αυτό έχουμε μια συνομιλία ανάμεσα στην πολική αρκούδα και τον πιγκουίνο. Παράλληλα ο πιγκουίνος κάνει πατινάζ στον πάγο

  • Σκηνικό: Αρκτική (Arctic).
  • Χαρακτήρες: Πολική Αρκούδα (Polar Bear) και Πιγκουίνος (Penguin).
Το σκηνικό του σεναρίου. 


Ο κώδικας για την πολική αρκούδα.


Ο κώδικας για τον πιγκουίνο


Δείτε στο βιντεάκι τη συνομιλία.


Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Scratch: Καφέ αρκούδα στο δάσος και ένας ήλιος

Σκοπός  μας είναι να υλοποιήσουμε το ακόλουθο σενάριο:
  • Φόντο: ένα δάσος
  • Αντικείμενα: μια αρκούδα και ένας ήλιος
  • Περιγραφή: ένα ζώο (όποιο θέλετε, στο παράδειγμα έχει επιλεγεί η αρκούδα) περπατάει στο δάσος, αλλάζει ενδυμασίες, όταν φτάσει στα όρια της σκηνής αναπηδά και συνεχίζει για πάντα την κίνησή της. Από πάνω ένας ήλιος αναβοσβήνει συνεχώς.
  • Προσέξτε: το αντικείμενο που θα επιλέξετε να έχει αρκετές ενδυμασίες.
Το σκηνικό του σεναρίου.


Βήματα:
  1. Ανοίξτε το Scratch: https://scratch.mit.edu/
  2. Διαγράψτε τη γατούλα. 
  3. Επιλέξτε ένα σκηνικό δάσους. 
  4. Εισάγετε την αρκούδα (έχει αρκετές ενδυμασίες).
  5. Εισάγετε τον ήλιο (έχει μια ενδυμασία).
  6. Φτιάξτε τον κώδικα για τον ήλιο.
  7. Φτιάξτε τον κώδικα για την αρκούδα.
Ο κώδικας για τον ήλιο.


Ο κώδικας για την αρκούδα


Τρέξτε το έργο στη συνέχεια και δείτε πως κινούνται οι χαρακτήρες. 



Το Φύλλο Εργασίας με τις οδηγίες ακολουθεί. 


Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Scratch: Ένα σκηνικό με 3 αντικείμενα που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους

Δημιουργούμε στο Scratch ένα απλό σκηνικό το οποίο περιλαμβάνει:
  • Ένα φόντο: στο παράδειγμα, έχει επιλεγεί το υπνοδωμάτιο.
  • Τρία τουλάχιστον αντικείμενα: έχουν επιλεγεί ένα κορίτσι, μια μπάλα και ένας σκύλος
  • Αλληλεπίδραση μεταξύ των αντικειμένων: αυτή η αλληλεπίδραση μπορεί να γίνει με κείμενο, ήχο και κίνηση
Το φόντο και τα αντικείμενα.


Ο κώδικας για το κορίτσι. Αρχικά αλλάζει το μέγεθος του κοριτσιού σε 110%. Στη συνέχεια, το κορίτσι μιλάει για 3 δευτερόλεπτα στον σκύλο και του λέει "Ρεξ πιάσε τη μπάλα!". Επίσης, όταν λάβει μήνυμα από τον σκύλο λέει "Μπράβο Ρεξ!" για 4 δευτερόλεπτα. 


Ο κώδικας για τον σκύλο. Αρχικά ορίζεται το μέγεθος του σκύλου σε 80% του αρχικού. Ο σκύλος τοποθετείται σε μια αρχική θέση και ορίζεται μια αρχική ενδυμασία. Περιμένει για 3 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, ο σκύλος κινείται για πάντα και αλλάζει ενδυμασίες. Όταν αγγίξει τη μπάλα, αλλάζει ενδυμασία, γαβγίζει, στέλνει μήνυμα στο κορίτσι, και σταματούν τα άλλα σενάρια του αντικειμένου. 


Δείτε το έργο στη συνέχεια.



Το Φύλλο Εργασίας με τις οδηγίες είναι το ακόλουθο. 


Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

ScratchJr: Τι κάνουν τρία ζωάκια μέσα στη νύχτα;

Δημιουργούμε ένα σενάριο με το ScratchJr το οποίο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Σκηνικό: Woods (Δασάκι & Νύχτα).
  • Χαρακτήρες: Bat (Νυχτερίδα), Frog (Βάτραχος), Snake (Φίδι).

Ο κώδικας για τη νυχτερίδα είναι ο ακόλουθος:


Ο κώδικας για τον βάτραχο είναι ο ακόλουθος:


Ο κώδικας για το φίδι είναι ο ακόλουθος:


Δείτε στο βιντεάκι που ακολουθεί τι κάνουν τα τρία ζωάκια μέσα στη νύχτα. Προσέξτε ότι για να ξεκινήσει να "τρέχει" ο κώδικας για κάθε ζωάκι, πρέπει να γίνει κλικ πάνω του.  


Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

ScratchJr: Ένας διάλογος ανάμεσα σε 2 χαρακτήρες

Θα δημιουργήσουμε ένα διάλογο ανάμεσα σε ένα αγόρι και ένα κορίτσι.
Επιλέγουμε το σκηνικό της Τάξης (Classroom) και τους χαρακτήρες μας (Child).
Για το κορίτσι ο κώδικας είναι ο ακόλουθος:


Για το αγόρι ο κώδικας είναι ο εξής:



Στο βιντεάκι που ακολουθεί μπορεί να δείτε τον διάλογο ανάμεσα στα δυο παιδιά. 

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Μαθαίνουμε για την "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" και στη συνέχεια απαντάμε στο "Τηλεπαιχνίδι Γνώσεων"

Η Αθηνά και ο Ερμής μας μιλάνε για την "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο με λόγια απλά¨. Παρακολουθήστε προσεκτικά το ακόλουθο βίντεο και μετά απαντήστε στις ερωτήσεις του τηλεπαιχνιδιού


Τηλεπαιχνίδι

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Προγραμματίστε την κάρτα σας για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Θέλετε να προγραμματίσετε μια κάρτα για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου; Μπορείτε να το κάνετε στον σύνδεσμο εδώ:

https://eraseallkittens.com/hackablecards.aspx

πατώντας το κουμπί Create Hackable Card.


Στη συνέχεια επιλέξτε ένα πρότυπο που σας αρέσει και ξεκινήστε!


Αλλάζοντας διάφορα σημεία στον κώδικα, βλέπετε κατευθείαν το αποτέλεσμα στην κάρτα σας!

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

ScratchJr: Ποιο ζωάκι τρέχει πιο γρήγορα;

Δημιουργήσαμε στο ScratchJr ένα έργο με τρεις χαρακτήρες, ένα σκυλάκι, ένα λαγουδάκι και ένα γουρουνάκι και δυο σκηνές (σελίδες), ένα λιβάδι και ένα δάσος με ποταμάκι
Τα ζωάκια κάνουν έναν αγώνα δρόμου, από το λιβάδι (σκηνικό Farm) έως το ποταμάκι (σκηνικό River)
Ο κώδικας για το σκυλάκι (Dog) για τις 2 σκηνές/σελίδες είναι:

Σκηνή/σελίδα 1η:

Σκηνή/σελίδα 2η:

Ο κώδικας για το γουρουνάκι (Pig) για τις 2 σκηνές/σελίδες είναι:

Σκηνή/σελίδα 1η:


Σκηνή/σελίδα 2η:


Ο κώδικας για το λαγουδάκι (Rabbit) για τις 2 σκηνές είναι:

Σκηνή/σελίδα 1η:


Σκηνή/σελίδα 2η:


Τελικά ποιο ζωάκι τρέχει πιο γρήγορα; Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Σήμερα Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021 γιορτάζουμε την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύο - Safer Internet Day (SID)". Το σχολείο μας στο πλαίσιο της "Πολιτικής Ψηφιακής Ασφάλειας" που ακολουθεί και είναι διαθέσιμη εδώ:
είναι τα τελευταία χρόνια Υποστηρικτής SID αυτής της ημέρας και διοργανώνει δραστηριότητες και εκδηλώσεις προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθήτριες, οι μαθητές μας, οι γονείς/κηδεμόνες, οι εκπαιδευτικοί αλλά και η ευρύτερη τοπική κοινωνία για το πολύ σημαντικό θέμα της διαδικτυακής ασφάλειας
Φέτος, συμμετείχαμε στην ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 - Μια μεγάλη γιορτή" και κεντρικό μήνυμα "Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο" που συνδιοργάνωσαν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Την εκδήλωση χαιρέτισε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρία Ζέττα Μακρή.
Η κυρία Παρασκευή Φραγκοπούλου, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ΙΤΕ, εξήγησε τη σημασία της ημέρας αυτής και ανακοίνωσε τους νικητές του διαγωνισμού. Ο κύριος Μιχάλης Παρασκευάς, Συντονιστής του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, αναφέρθηκε στους κινδύνους αλλά και τις προοπτικές που έφερε στη ζωή των μαθητριών/μαθητών η τηλεκπαίδευση. Η κυρία Νατάσα Μποφίλιου, Ερμηνεύτρια και ο κύριος Μάριος Αθανασίου, Ηθοποιός, Πρεσβευτές της ημέρας αυτής, καθώς και ο κύριος Γιώγος Κορμάς, Υπεύθυνος της Γραμμής Βοήθειας Help-Line.gr, αναφέρθηκαν στα σημαντικά προβλήματα της υπερβολικής ενασχόλησης των παιδιών με το διαδίκτυο και του διαδικτυακού εκφοβισμού, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες πανδημίας που βιώνουμε. Η κυρία Κατερίνα Ψαρουδάκη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ΙΤΕ και η κυρία Πέγκυ Αντωνάκου, Γενική Διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επικεντρώθηκαν στα διδάγματα της πανδημίας και έθεσαν στο επίκεντρο έναν υπεύθυνο ψηφιακό πολίτη. Τέλος, παρουσιάστηκαν βίντεο με συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση από το πάνελ Νέων του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.

"Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο"

Εκδήλωση για την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου - SID21"

Στο πλαίσιο του εορτασμού της "Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021", το σχολείο μας θα συμμετάσχει στην ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 - Μια μεγάλη γιορτή" και κεντρικό μήνυμα "Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο" που συνδιοργανώνουν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 9 Φεβρουαρίου 2021 ώρα 10:00 - 11:00 π.μ. και θα μεταδοθεί ζωντανά (με live streaming) μέσω της υπηρεσίας Ζωντανών Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://video.sch.gr/live).
Η εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε' & ΣΤ' Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και είναι ανοικτή για όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να την παρακολουθήσουν μαζί με τις τάξεις τους.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης είναι διαθέσιμο εδώ:

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

ScratchJr: Ένα αυτοκίνητο, ένα κορίτσι και ο ήλιος

Αυτή είναι η πρώτη μας προσπάθεια με το ScratchJr. Διαλέξαμε το σκηνικό της πόλης (City) και 3 αντικείμενα: 
  • ένα αυτοκίνητο (Car),
  • ένα κορίτσι (Mother),
  • και τον ήλιο (Sun). 
Στη συνέχεια, φτιάξαμε μικρά σενάρια για κάθε αντικείμενο ώστε:
  • το αυτοκίνητο να κινείται προς τα δεξιά, για πάντα, γρήγορα,
  • το κορίτσι να κινείται προς τα δεξιά, για πάντα, αργά,
  • και ο ήλιος να αναβοσβήνει δηλαδή να εμφανίζεται και να εξαφανίζεται για πάντα. 
Δείτε το έργο μας στο βιντεάκι που ακολουθεί. 

ScratchJr: Εισαγωγή στην εφαρμογή

Το ScratchJr είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού, το οποίο μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια. 
Χρησιμοποιώντας τις εντολές του, μπορούμε να κάνουμε τους χαρακτήρες μας να κινηθούν, να χορέψουν, να μιλήσουν ακόμα και να τραγουδήσουν. 
Μπορούμε επίσης να τροποποιήσουμε τους χαρακτήρες μας στη ζωγραφική, να προσθέσουμε τη φωνή μας ή άλλους ήχους, να εισάγουμε τη φωτογραφία μας και να «ζωντανέψουμε» τους χαρακτήρες μας.
Μπορούμε να κατεβάσουμε την εφαρμογή σε τάμπλετ από το GooglePlay/AppStore ή σε ηλεκτρονική υπολογιστή από τον σύνδεσμο εδώ: