Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021

Halloween: Pixel Art για τα παιδιά από Δ έως ΣΤ Τάξη

Τα μεγαλύτερα παιδιά θα ήθελα να δημιουργήσουν τις δικές τους Pixel Art εικόνες και στη συνέχεια να κάνουν την κωδικοποίησή τους. Για τον σκοπό αυτό σας δίνω έναν πίνακα με τετράγωνα να ζωγραφίσετε το Halloween σχέδιο που σας αρέσει και να το κωδικοποιήσετε. Είναι ακριβώς η αντίστροφη διαδικασία από αυτή που κάναμε στο Εργαστήριο. Λάβετε υπόψη σας ότι ο πίνακας έχει 25 γραμμές και 20 στήλες

Μπορείτε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε και την online εφαρμογή ZaplyCode


Περιμένω τα δικά σας "τρομακτικά" Halloween σχέδια!


Halloween: Pixel Art για τα παιδιά από Α έως Γ Τάξη

Το Χάλοουϊν (Halloween) γιορτάζεται τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου. Τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται συνήθως σε κάτι «τρομακτικό» και επισκέπτονται τα σπίτια μαζεύοντας γλυκά, που είναι γνωστό ως "φάρσα ή κέρασμα" ("trick or treat").

Για την ημέρα αυτή σας έχω μια κωδικοποίηση Pixel Art. Κατεβάστε τον πίνακα με τα τετραγωνάκια, πάρτε ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους και προσπαθήστε να αποκωδικοποιήσετε κάθε γραμμή μετρώντας και χρωματίζοντας κατάλληλα τα τετράγωνα σύμφωνα με τις οδηγίες

Ποια είναι η εικόνα που εμφανίζεται;



Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

Βράβευση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα eTwinning School 2021-2022

Το σχολείο μας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, βραβεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με την Ετικέτα eTwinning School 2021-2022, μια πολύ σημαντική διάκριση με δεδομένο ότι σε όλη την Ευρώπη, απονεμήθηκε η Ετικέτα συνολικά σε 2.935 σχολεία, 77 από τα οποία είναι Ελληνικά, 5 στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Πριν μερικές ημέρες μας περίμενε στο σχολείο μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Παραλάβαμε το πακέτο με την πλακέτα eTwinning School και όλο το συνοδευτικό υλικό. Με τις μαθήτριες και τους μαθητές του ΣΤ1 Τμήματος περήφανα σας παρουσιάζουμε αυτό το υλικό μαζί με το γράμμα συγχαρητηρίων!







Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Quiver: Η ελληνική σημαία "ζωντανεύει" και κυματίζει

Δείτε τη σημαία που ζωγράφισε μαθητής του Β1 τμήματος να "ζωντανεύει" και να κυματίζει με την εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας Quiver

Γ-Ε-ΣΤ-Ξυλόκαστρο: Ζωγραφίζουμε & "ζωντανεύουμε" την ελληνική σημαία

Και οι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου ζωγράφισαν, "ζωντάνεψαν" και κυμάτισαν τις ελληνικές τους σημαίες με την εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας Quiver.


Γ1: Οι σημαίες μας κυματίζουν!

Γιορτάζουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ζωγραφίζοντας την ελληνική σημαία και κάνοντας την να κυματίζει με την online εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας Quiver!

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

Β2: Οι σημαίες μας

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Β2 Τμήματος, ζωγράφισαν την ελληνική σημαία και στη συνέχεια με τη βοήθεια του tablet στο πλαίσιο του μαθήματος "Πληροφορική" τις "ζωντανέψαμε" στην εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας Quiver!


Γ2: Η σημαία μας

Με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Γ2 Τμήματος, ζωγραφίσαμε τις σημαίες μας και τις ζωντανέψαμε με το Quiver! Στο τέλος, βγάλαμε και φωτογραφία με τη σημαία μας να κυματίζει!




Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

eTwinning: All about me

All about me, an interactive worksheet by PenelopeMarkellou
liveworksheets.com

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Ζωγραφίζουμε online για την 28η Οκτωβρίου

Ποια είναι τα χρώματα της ελληνικής σημαίας; Πολύ σωστά άσπρο και μπλε! Χρησιμοποιούμε το ποντίκι μας, τα χρώματα και ζωγραφίζουμε την ελληνική σημαία για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Πατήστε στον κίτρινο σύνδεσμο που ακολουθεί.


Στη συνέχεια, στην ιστοσελίδα TheColor.com εδώ: 


θα ζωγραφίζουμε τσολιαδάκια!



eTwinning: EU Code Week & Pixel Art Κωδικοποίηση

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα - EU Code Week, μια δραστηριότητα Pixel Art κωδικοποίησης υλοποιημένη στην εφαρμογή ZaplyCode (https://www.zaplycode.it/)

Ακολουθήστε τις οδηγίες και θα ανακαλύψετε μια εικόνα που σχετίζεται με το eTwinning έργο "English is E123"



Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

eTwinning Έργο "English is E123"

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2021-22, ξεκινάμε τις eTwinning συνεργασίες μας με το έργο:

"English is E123"


γιατί τα αγγλικά όταν προσεγγίζονται μέσα από δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες μπορεί να είναι τόσο εύκολα όσο να πεις 1, 2, 3...

Στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφή του έργου, οι στόχοι του, η διαδικασία που θα δουλέψουμε και τα αναμενόμενα αποτελέσματά του.

Σχετικά με το έργο

We aim in our project to take the interest of our students to English with easy and funny activities.All the activities will be carried out with transnational pairs and teams.

Στόχοι

To improve our students' English skills.
To improve our students' ICT skills.
To make our students learn about different cultures.
To have fun with learning and teaching English.
To improve our students' creativity.


Διαδικασία Εργασίας

Our project will start in September and end in May.
1st activity: Introduction of the students, schools and the countries.
2nd activity: Drawing and describing pictures.
3rd activity: Designing finger puppets.
4th activity: Voki challenge.
5th activity: Quiver activity.
6th activity: Singing a song.
7th activity: Writing an easy story.
Dissemination and evaluation activities.


Αναμενόμενα αποτελέσματα

Project website and blog will be published.

Δράση eTwinning STEM 3.0

Μετά τις επιτυχημένες δράσεις του eTwinning STEM 1.0 και STEM 2.0 με τις οποίες το σχολείο μας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού:
  • εξοπλίστηκε με κιτ ρομποτικής Lego WeDo 2.0,
  • η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου παρακολούθησε τα παρεχόμενα επιμορφωτικά σεμινάρια για τη χρήση του κιτ αλλά και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων eTwinning,
  • βραβευτήκαμε με εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας για τα eTwinning έργα μας,
  • κατακτήσαμε τον τίτλο του eTwinning School 2019-2020 και 2020-2021,

αναμένουμε με ανυπομονησία τη συνέχεια, τo STEM 3.0, που διοργανώνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξη της δράσης eTwinning.

Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο μας είναι ένα από τα 95 επιλεγμένα σχολεία, όλων των βαθμίδων, σε όλη την Ελλάδα που θα παραλάβει έναν 3D εκτυπωτή (3D printer)

Η επιλογή μας πραγματοποιήθηκε με κριτήρια eTwinning δηλαδή:

  • τα eTwinning έργα που έχουμε υλοποιήσει,
  • το ποσοστό των ενεργών εκπαιδευτικών του σχολείου μας ως eTwinners,
  • τις εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας που έχουμε λάβει,
  • τις βραβεύσεις που έχουμε κατακτήσει ως eTwinning School 2019-2020 και 2021-2022.
  • την πρότερη ενασχόλησή μας στον χώρο των Τ.Π.Ε. και στις καινοτόμες τεχνολογίες
  • καθώς και τη συμμετοχή μας σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής και έργα STEM.

Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, θα επικεντρωθούμε στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός Ευρωπαϊκού eTwinning έργου με προσανατολισμό στο STEM και χρήση του χορηγούμενου εξοπλισμού, στοχεύοντας στην επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, προκειμένου να αποδειχθούν στους μαθητές και στις μαθήτριες μας τα οφέλη της απασχόλησής τους με αυτούς τους καινοτόμους τομείς αλλά και τις αντίστοιχες σταδιοδρομίες που σχετίζονται με το STEM.

Η δράση θα υλοποιηθεί συμπληρωματικά με online σεμινάρια του eTwinning. Τα σεμινάρια θα μας υποστηρίξουν με το εκπαιδευτικό υλικό τους σε θέματα eTwinning και STEM, έτσι ώστε στο τέλος της δράσης να λειτουργήσουμε ως πολλαπλασιαστές.

Οι υποχρεώσεις του σχολείου μας είναι:
  • Να εγγράψουμε ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του εξοπλισμού. Το έργο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας.
  • Να ενημερώνουμε την κάρτα έργου σε δίμηνη βάση.
  • Να υποβάλουμε αίτηση για Εθνική Ετικέτα Ποιότητας με την ολοκλήρωση του έργου.
Παράλληλα το σχολείο μας, μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία όλων των προηγούμενων δράσεων STEM, θα επικοινωνούμε, μέσω της Κοινότητας Σχολείων που θα δημιουργηθεί και στόχο έχει το μοίρασμα των εμπειριών και την αλληλοϋποστήριξη.

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Ένας τοίχος για να μοιραζόμαστε τις δραστηριότητές μας

Στον τοίχο Padlet που ακολουθεί αναρτάμε τις εργασίες μας από τις δραστηριότητες μας στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Έγινε με το Padlet

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

Scratch: Αστεία φρούτα

Στη σημερινή δραστηριότητα θα δημιουργήσουμε αστεία φρούτα

Ξεκινάμε με το Scratch 3.0https://scratch.mit.edu/projects/editor/

Σβήνουμε τη γατούλα.

Βήμα 1ο: Υπόβαθρο
(1) Στην αρχή διαλέγουμε ένα υπόβαθρο για τη σκηνή μας, οποίο θέλουμε.
(2) Στη συνέχεια πηγαίνουμε στις Ενδυμασίες και προσθέτουμε άλλα δυο υπόβαθρα.
(3) Όταν θα κάνουμε κλικ πάνω στη σκηνή, αυτή θα αλλάζει υπόβαθρο.
Δείτε τον κώδικα



Βήμα 2ο - Χαρακτήρας
(1) Επιλέγουμε τον χαρακτήρα μας. Στο παράδειγμα έχω επιλέξει μια φράουλα.
(2) Μεγαλώνουμε τον χαρακτήρα μας ώστε να γεμίζει τη σκηνή (φράουλα = 350). 
(3) Ο χαρακτήρας πρέπει να είναι πάντα πίσω από τα άλλα αντικείμενα π.χ. μάτια, καπέλο.
(4) Όταν γίνει κλικ πάνω του, αλλάζει εφέ χρώματος και ακούγεται ένας ήχος.


Βήμα 3ο - Αστεία μάτια
(1) Φτιάχνουμε τα μάτια του χαρακτήρα μας.
(2) Επιλέγουμε το αντικείμενο μπάλα για μάτι. Αν χρειαστεί μεγαλώνουμε το αντικείμενο. 
(3) Πηγαίνουμε στις Ενδυμασίες και φτιάχνουμε 2 κύκλους μέσα στο μάτι.
(4) Όταν κάνουμε κλικ στο μάτι, αλλάζει εφέ χρώματος.
(5) Όταν γίνει κλικ στην πράσινη σημαία, ορίζουμε τρόπο περιστροφής "τριγύρω" και για πάντα "δείχνουμε τον δείκτη του ποντικιού"
(6) Διπλασιάζουμε το αντικείμενο μάτι και κάνουμε αν θέλουμε αλλαγές. 



Βήμα 4ο - Αξεσουάρ
(1) Προσθέτουμε αξεσουάρ, στο παράδειγμα ένα καπέλο που έχει περισσότερες από μια ενδυμασίες.
(2) Όταν κάνουμε κλικ στο καπέλο, αλλάζει στην επόμενη ενδυμασία



Η φράουλά μου είναι διαθέσιμη εδώ: https://scratch.mit.edu/projects/586323051

Μπορείτε να τρέξετε το πρόγραμμα στη συνέχεια. 


Δοκιμάστε να φτιάξετε τα δικά σας αστεία φρούτα!

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Η σημαία μας "ζωντανεύει" και κυματίζει!

Μια σημαία αποτελείται από ένα κομμάτι υφάσματος και αποτυπώνει κάποιο σχήμα ή έμβλημα ή σύμβολο. Το ύφασμα μπορεί να είναι βαμβακερό, λινό ή μεταξωτό (παλαιότερα), νάιλον ή πολυέστερ (σήμερα).  

Κατά κανόνα οι σημαίες έχουν σχήμα ορθογώνιο. Γνωρίζετε κάποια σημαία με διαφορετικό σχήμα; Aναζητήστε τη σημαία της Ελβετίας και τη σημαία του Βατικανού.

Σημαία μπορεί να έχει ένα έθνος, ένα σωματείο π.χ. αθλητικό, ένα κόμμα, κλπ.

Η σημασία της σημαίας είναι συμβολική. Για μια χώρα, είναι το ιερότατο σύμβολό της και προκαλεί πολλά συναισθήματα όταν εμφανίζεται. 

Που μπορούμε όμως να συναντήσουμε μια σημαία; Δείτε στην ακόλουθη λίστα κάποια μέρη και προσπαθήστε να την εμπλουτίσετε.
Πεδίο μάχης
Γήπεδο
Παρέλαση
Στρατός
Ολυμπιακοί Αγώνεςς
Εκκλησίας
Σωματείας
Πορείες

Η ελληνική σημαία έχει 9 ίσου πάχους, οριζόντιες, λευκές και μπλε παράλληλες λωρίδες που εναλλάσσονται. Στο πάνω αριστερό μέρος έχει έναν λευκό Σταυρό μέσα σε ένα μπλε τετράγωνο.

Οι εννέα λωρίδες αντιστοιχούν στις συλλαβές της ιστορικής φράσης "Ελευθερία ή Θάνατος" όπως παράλληλα και στα γράμματα της λέξης "Ελευθερία". Ο Σταυρός συμβολίζει την επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδος. Επίσης, ήταν σύμβολο των Ελλήνων θαλασσοπόρων και συμβόλιζε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.


Πάρτε χρώματα και δημιουργήστε την ελληνική σημαία στη φωτοτυπία σας. Μπορείτε να την "κατεβάσετε" και από εδώ:



Στη συνέχεια, θα "ζωντανέψουμε" τη σημαία μας με τη βοήθεια του tablet και της εφαρμογής Quiver.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία σας και να δημιουργήσετε και τις δικές σας σημαίες.

Online Δραστηριότητες

Το Εθνικό-Ιστορικό Μουσείο έχει την ενότητα "Γαλανόλευκη η θωριά σου" όπου μπορείτε να διαβάσετε πληροφορίες και να παίξετε παιχνίδια σχετικά με τις σημαίες.

Online ζωγραφική της ελληνικής σημαίας.

Online δραστηριότητα που σας έχω ετοιμάσει όπου θα πρέπει να αντιστοιχήσετε τις σημαίες στις χώρες.

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

Πρόβλημα και Αλγόριθμος

Έστω ότι θέλουμε να επιλύσουμε ένα πρόβλημα. Τότε μια καλή τακτική είναι να προσπαθήσουμε να το σπάσουμε σε περισσότερα, μικρότερα και πιο απλά προβλήματα. Αντιμετωπίζοντας καθένα από τα μικρότερα προβλήματα ξεχωριστά, στο τέλος θα καταφέρουμε να επιλύσουμε και το αρχικό μας πρόβλημα.

Στην προσπάθειά μας να λύσουμε το πρόβλημα, οι απλές και σαφείς οδηγίες είναι απαραίτητες. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η σειρά με την οποία δίνουμε αυτές τις οδηγίες. 

Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών-βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος.

Ο αλγόριθμος μπορεί να είναι η οργάνωση μια εκδήλωσης, μια συνταγή μαγειρικής ή η περιγραφή της λύσης μιας μαθηματικής εξίσωσης. 

Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του αλγόριθμου, πρέπει να τοποθετούμε με λογική σειρά τις οδηγίες που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματός μας. 

Στη δραστηριότητα που ακολουθεί πρέπει να τοποθετήσετε σε σωστή σειρά τις οδηγίες για την παρασκευή μιας μακαρονάδας. Έχετε συνολικά 13 βήματα, τα οποία πρέπει να βάλετε στη σωστή σειρά. Θα τα καταφέρετε ή θα μείνετε νηστικοί;


Τώρα που λύσατε το παραπάνω πρόβλημα, μπορείτε να διατυπώσετε ένα δικό σας πρόβλημα στο τετράδιό σας και στη συνέχεια να γράψετε τον αλγόριθμο επίλυσής του; (δηλαδή τις βήμα βήμα οδηγίες)

Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα προβλήματα:
  • Πως φτιάχνω μια κούπα τσάι;
  • Πως πλένω τα δόντια μου;
  • Πως πηγαίνω στο σχολείο μου;

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Δεδομένα - επεξεργασία - πληροφορία

Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που μελετά τον τρόπο με τον οποίο:

  • συλλέγουμε δεδομένα.
  • αποθηκεύουμε δεδομένα.
  • επεξεργαζόμαστε δεδομένα και παράγουμε πληροφορίες.
  • αποθηκεύουμε τις πληροφορίες που παράγουμε.
  • μεταδίδουμε τις πληροφορίες.
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή που μας βοηθάει να αποθηκεύσουμε και να επεξεργαστούμε τα δεδομένα μας, να αποθηκεύσουμε και να μεταδώσουμε τις πληροφορίες μας.

Ένα παράδειγμα:

Πόσα χρήματα πρέπει να δώσω στο κυλικείο για να αγοράσω μια τυρόπιτα και ένα μπουκάλι νερό;

Δεδομένα
  • Η τυρόπιτα κοστίζει 1 ευρώ.
  • Το μπουκάλι με το νερό κοστίζει 0,50 ευρώ.
Επεξεργασία
1 ευρώ + 0,50 ευρώ = 1,5 ευρώ

Πληροφορία
Πρέπει να δώσω 1,5 ευρώ

Έχω στην τσέπη μου 2 ευρώ. Μπορώ να αγοράσω από το κυλικείο μια τυρόπιτα και ένα μπουκάλι νερό;

Δεδομένα
  • Έχω 2 ευρώ.
  • Η τυρόπιτα και το νερό κοστίζουν 1,5 ευρώ.
Επεξεργασία
2 ευρώ > 1,5 ευρώ

Πληροφορία
Ναι μπορώ γιατί έχω περισσότερα χρήματα από το κόστος των προϊόντων. 


Δεδομένα: είναι τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε για επεξεργασία.
Επεξεργασία: είναι η διαδικασία κατά την οποία παίρνουμε πληροφορίες από τα δεδομένα.
Πληροφορία: είναι τα αποτελέσματα που παίρνουμε από την επεξεργασία των δεδομένων και μας μεταδίδουν κάποια επιπρόσθετη γνώση.

Υπολογιστής: Η πιο διαδεδομένη μηχανή επεξεργασίας δεδομένων.

Δραστηριότητες από το Φωτόδεντρο

Κύκλος Επεξεργασίας Πληροφοριών: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/758


Κύκλος επεξεργασίας των δεδομένων: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/946


Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Ε-Ξυλόκαστρο: EU Code Week - Pixel Art

Η Ε Τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα - EU Code Week, ασχολήθηκε με μια δραστηριότητα Pixel Art που αφορούσε κωδικοποίηση με χρώματα! Οι μαθήτριες και οι μαθητές ακολουθώντας τις οδηγίες της κωδικοποίησης, χρωμάτιζαν τα τετράγωνα και σιγά σιγά ανακάλυπταν την κρυμμένη εικόνα, ένα Μίνιον!  


Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, Ενότητα "Ευ ζην - Διατροφή" και της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής που γιορτάζεται στις 16 Οκτωβρίου, εμείς οι μαθήτριες και οι μαθητές του Δ1 Τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου στέλνουμε το δικό μας μήνυμα με ένα σποτ που ετοιμάσαμε συνεργατικά με το εργαλείο Flex Clip στο Εργαστήριο Πληροφορικής. 


Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Scratch: Τα φρούτα τρελάθηκαν!

Το Σάββατο 16 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα "Διατροφής"

Επειδή λοιπόν προσέχουμε τη διατροφή μας, σήμερα θα δημιουργήσουμε ένα μικρό παιχνίδι στο Scratch με θέμα τα φρούτα

Ανοίξτε την εφαρμογή από εδώ: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted 

Μεταβείτε στα αντικείμενα και διαγράψτε τη γατούλα, πατώντας τον κάδο.

Προσθέστε 5 αντικείμενα - φρούτα: ένα μήλο, ένα πορτοκάλι, μια φράουλα, ένα καρπούζι και τις μπανάνες. Όλα ανήκουν στην κατηγορία Τρόφιμα

Για υπόβαθρο, διαλέξτε ότι σας αρέσει. Στο παράδειγμα έχει επιλεγεί το Blue Sky 2. 

Πηγαίνετε στο σενάριο για το μήλο. Εκεί θέλουμε να συμβαίνουν τα εξής:
  1. Όταν πατάμε την πράσινη σημαιούλα, να εμφανίζεται το μήλο.
  2. Στη συνέχεια να ολισθαίνει για 1 δευτερόλεπτο σε τυχαία θέση για πάντα.
  3. Όταν κάνουμε κλικ πάνω στο μήλο, να εξαφανίζεται.

Τον ίδιο κώδικα θα έχουν και τα άλλα φρούτα. Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος να αντιγράψουμε τον κώδικα του μήλου στα άλλα φρούτα, σύροντας τον από το μήλο πάνω στα άλλα αντικείμενα. Έτσι δεν χρειάζεται να τον δημιουργήσουμε από την αρχή για κάθε φρούτο.

Τι θα γίνει αν αλλάξουμε τα δευτερόλεπτα στην εντολή ολίσθησης; Πότε γίνεται πιο δύσκολο το παιχνίδι; Όταν αυξήσουμε ή μειώσουμε τα δευτερόλεπτα; 

Αν θέλουμε περισσότερα φρούτα να κινούνται στη σκηνή μας, τότε αρκεί να κάνουμε διπλό κλικ στο αντικείμενο και να επιλέξουμε διπλασιασμός. Προσέξτε ότι διπλασιάζεται το αντικείμενο, μαζί με τον κώδικά του. 

Επίσης, μπορούμε να δημιουργήσουμε και μια μεταβλητή για να κρατάει το σκορ μας. 

Στο τέλος του παιχνιδιού, μπορούμε να βάλουμε τη γατούλα να το λέει! Στο παράδειγμα επιλέχθηκε να προστεθεί το αντικείμενο Cat Flying. 

Ο κώδικας για το σκορ και την ιπτάμενη γατούλα παρουσιάζεται στην οθόνη.


Δείτε στο βίντεο τον κώδικα και πως παίζεται το παιχνίδι.


Παίξτε το παιχνίδι στη συνέχεια: https://scratch.mit.edu/projects/583587802


Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

Beebot: Μια μελισσούλα μας μαθαίνει τα σχήματα

Το Beebot ή μελισσούλα θα μας βοηθήσει να μάθουμε τα σχήματα: τον κύκλο, το τετράγωνο, το παραλληλόγραμμο και το τρίγωνο!

Πατήστε εδώ: https://beebot.terrapinlogo.com/

Τα κουμπάκια με τα οποία μπορούμε να κινήσουμε τη μελισσούλα είναι τα ακόλουθα.

Δοκιμάστε τη λειτουργία τους και μετακινείστε τη μελισσούλα σας προς όλες τις κατευθύνσεις. Τι κάνει το κουμπάκι X; 

Στη συνέχεια, επιλέξτε μια πίστα (mat) και προσπαθήστε να οδηγήσετε το Beebot στον προορισμό του. 

Η πίστα της ακόλουθης εικόνας είναι η Shapes, Colors and Size Mat.


Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Code.org: Let's Dance

Θα δημιουργήσουμε το δικό μας πάρτυ χορού στο code.org. 

Πατήστε εδώ και ξεκινήστε ακολουθώντας τις οδηγίες: 




Code.org: Μάθημα "Λαβύρινθος: Ακολουθία"

Ακολουθούμε τις οδηγίες ώστε το Angry Bird να πιάσει το γουρούνι

Προσέχουμε, να τοποθετούμε κατάλληλα τις εντολές ώστε να πετύχουμε κάθε φορά τον στόχο! 

Για να "τρέξουμε" το πρόγραμμά μας πατάμε το πορτοκαλί κουμπάκι Εκτέλεση (κάτω από την σκηνή). 

Πατήστε εδώ και ξεκινήστε: https://studio.code.org/s/course1/lessons/4/levels/1


Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Code.org: Μάθημα "Μάθε τη μεταφορά και την απόθεση"

Ξεκινάμε στο Code.org με απλές δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τις μικρές μαθήτριες και τους μικρούς μαθητές να εξασκηθούν στη χρήση του ποντικιού και ιδιαίτερα στη μεταφορά και απόθεση (drag & drop).

Προσπαθήστε λοιπόν να ολοκληρώσετε τις 12 πίστες του Μαθήματος με τίτλο "Μάθε τη μεταφορά και απόθεση"

Για να ξεκινήσετε θα πρέπει να πατήσετε πάνω στον ροζ σύνδεσμο:

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

Μια βόλτα στο Μουσείο

Κυριακή σήμερα και είναι μια καλή ευκαιρία να επισκεφτούμε ένα Μουσείο. Επειδή όμως αρκετοί από εμάς δεν έχουμε κοντά μας ένα Μουσείο, ας κάνουμε μια εικονική περιήγηση

Στο διαδίκτυο θα βρείτε εκατοντάδες εικονικά Μουσεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, τα οποία μπορείτε να επισκεφτείτε χρησιμοποιώντας απλώς το ποντίκι σας, να δείτε τα εκθέματά τους, να αναζητήσετε πληροφορίες, να διευρύνετε τις γνώσεις σας, ακόμα και να παίξετε εκπαιδευτικά παιχνίδια ή να ζωγραφίσετε!

Σας προτείνω τα ακόλουθα δύο πολύ γνωστά Μουσεία της Αθήνας. Εσείς ποια προτείνετε; 

Μουσείο Ακρόπολης: https://www.theacropolismuseum.gr/


Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας: https://www.gnhm.gr/