Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023

Μορφοποίηση κειμένου

Σας δίνονται τα "Μοραΐτικα κάλαντα" από το Ανθολόγιο της ΣΤ Τάξης στον σύνδεσμο εδώ:  

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2003/Anthologio_E-ST-Dimotikou_html-empl/index07_04.html

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, επιλέξτε τα κάλαντα, αντιγράψτε τα στο πρόχειρο και στη συνέχεια επικολλήστε τα σε ένα νέο έγγραφο στον Κειμενογράφο. Προβείτε σε όποιες μορφοποιήσεις θεωρείτε αναγκαίες ώστε να έχετε ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα. Αποθηκεύστε το τελικό αρχείο στο USB στικάκι σας.

Δείτε στη συνέχεια μια πρόταση για τα κάλαντα.

Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Γ-Ξυλόκαστρο: Μαθαίνουμε προγραμματισμό με το κουνελάκι της Google

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Τάξης, εξοικειώνονται με βασικές έννοιες προγραμματισμού όπως η δομή ακολουθίας και η δομή επανάληψης με τη χρήση του διαδικτυακού παιχνιδιού της Google. Στόχος είναι να προγραμματίσουν το μικρό και χαριτωμένο κουνελάκι να μαζέψει όλα τα καρότα που συναντά στη διαδρομή του. 

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

10 πράγματα που μπορώ να κάνω όταν θυμώνω...

Μετά από συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Τμημάτων ΣΤ1 και ΣΤ2 καταγράψαμε τις ακόλουθες ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για να διαχειριστούμε τον θυμό μας. 

Α-Ξυλόκαστρο: Δημιουργία χαρακτήρα Playmobil

Επειδή μας αρέσουν τα Playmobil, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τους δικούς μας χαρακτήρες στην online εφαρμογή: https://figure.playmobil.com/

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Κουίζ για τα Social Media

Αλήθεια πόσο καλά γνωρίζεις τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που χρησιμοποιείς;

Κάνε τα ακόλουθα 3 κουίζ της Δράσης SaferInternt4Kids.gr και έλεγξε τις γνώσεις σου.

Κουίζ "Youtube": https://saferinternet4kids.gr/quiz/quiz-youtube/



Εφηβεία: Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης & Κινητά

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) μας επιτρέπουν να μοιραζόμαστε περιεχόμενο με άλλους όπως μηνύματα, φωτογραφίες, βίντεο, κλπ. 

Τα πιο γνωστά είναι:
  • Facebook
  • Instagram
  • Tik Tok
  • SnapChat
  • X (παλιό Twitter)
  • Messenger
  • Viber
  • WhatsApp
Τα παραπάνω πρέπει να τα χρησιμοποιούμε με προσοχή. Μην ξεχνάς ότι η ζωή που προβάλλεται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα αληθινή. 


Χρησιμοποιούμε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με ασφάλεια.
  • Ενεργοποιούμε τις ρυθμίσεις ασφαλείας προσωπικών δεδομένων.
  • Κρατάμε τις αναρτήσεις μας για την οικογένειά μας και τους φίλους μας. 
  • Προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα.
  • Αποφεύγουμε να μιλάμε σε αγνώστους.
  • Είμαστε ευγενικοί στα σχόλια μας. 
  • Μπλοκάρουμε όσους μας ενοχλούν ή μας κάνουν να αισθανόμαστε άβολα.
  • Κάνουμε αναφορά σε όσους θεωρούμε ότι είναι απρεπείς ή επικίνδυνοι.
  • Μιλάμε σε κάποιον που εμπιστευόμαστε π.χ. γονέα, δάσκαλο, φίλο, κλπ. αν νιώσουμε ότι μας κάνουν διαδικτυακό μπούλινγκ (cyberbullying).
  • Θυμόμαστε ότι ανεβαίνει στο Διαδίκτυο μένει εκεί για ΠΑΝΤΑ ακόμα και αν το διαγράψουμε.

Γ-Ξυλόκαστρο: Τα avatar μας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Τάξης δημιούργησαν χαρακτήρες avatar στην online εφαρμογή Avatar Maker

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Β1: CodeMonkey

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του B1 Τμήματος, μαθαίνουν βασικές αρχές προγραμματισμού όπως η δομή ακολουθίας και επανάληψης με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο με τη χρήση της online εφαρμογής CodeMonkey. Στόχος τους είναι να οδηγήσουν την μαϊμουδίτσα μέσα από εμπόδια να φτάσει στον θησαυρό και φυσικά να μαζέψει όσες περισσότερες μπανάνες μπορεί!

Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

Δ-Ξυλόκαστρο: Λύνοντας το ΦΕ "Απειλούμενο Είδος & Κωδικοποίηση" σε έντυπη μορφή

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ Τάξης έλυσαν έντυπα και ηλεκτρονικά τη δραστηριότητα "Απειλούμενο Είδος & Κωδικοποίηση" που είχε σαν στόχο να αναπτύξουν τη λογική και την παρατηρητικότητα τους, να μελετήσουν την κωδικοποίηση και να προσπαθήσουν να βρουν το κρυμμένο μήνυμα, το οποίο αφορούσε ένα απειλούμενο είδος που ζει σε γνωστό ελληνικό νησί.

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Α2: Code.org & "Μεταφορά & Απόθεση"

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 Τμήματος δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στην ώρα του κώδικα και στο Code.org. Αρχικά ολοκλήρωσαν τις 12 πίστες του Μαθήματος με τίτλο "Παζλ: Μάθε τη μεταφορά & την απόθεση" και στη συνέχεια βοήθησαν το Angry Bird να πιάσει το γουρουνάκι μέσα στον λαβύρινθο στο Μάθημα με τίτλο "Λαβύρινθος: Ακολουθία".


Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Α1: CodeMonkey

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 Τμήματος, μαθαίνουν βασικές αρχές προγραμματισμού όπως η δομή ακολουθίας και επανάληψης με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο με τη χρήση της online εφαρμογής CodeMonkey. Στόχος τους είναι να οδηγήσουν την μαϊμουδίτσα μέσα από εμπόδια να φτάσει στον θησαυρό και φυσικά να μαζέψει όσες περισσότερες μπανάνες μπορεί!

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023

Ο βάτραχος της Καρπάθου ή βατρακλός

Στον γρίφο "Απειλούμενο Είδος & Κωδικοποίηση" εδώ:


το αποκωδικοποιημένο μήνυμα είναι:

ΒΑΤΡΑΧΟΣ
ΤΗΣ
ΚΑΡΠΑΘΟΥ
ΒΑΤΡΑΚΛΟΣ

και η σωστή απάντηση στο online Φύλλο Εργασίας είναι:

Ζώο: βάτραχος
Νησί: Κάρπαθος
Παρατσούκλι: βατρακλός

Περισσότερα για τον βάτραχο της Καρπάθου ή βατρακλό θα βρείτε στην ιστοσελίδα της WWF Ελλάς:


Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023

Online Δραστηριότητες για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Την εβδομάδα που διανύουμε θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες σχετικές με την επέτειο του Πολυτεχνείου όπως παζλ, αντιστοιχίσεις, memory game, κρυπτόλεξα, κλπ. 

  1. Παζλ για το Πολυτεχνείο: 
    https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12db643d4cf0
  2. Παζλ με εικόνα από το Πολυτεχνείο: 
    https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e0113717b33
  3. Παιχνίδι παρατηρητικότητας: 
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1104400
  4. Κρυπτόλεξο για το Πολυτεχνείο - Βρες τις 10 λέξεις: 
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1104506
  5. Κρυπτόλεξο με 20 λέξεις σχετικές με το Πολυτεχνείο: 
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1104396
  6. Αντιστοίχισε τις λέξεις με τις εικόνες: 
    https://www.liveworksheets.com/po2622789gb
  7. Πολυτεχνείο: Νοέμβρης '73 - Πληκτρολόγησε τα συνθήματα: 
    https://www.liveworksheets.com/vl2598036rh
  8. Συμπληρώνουμε τις λέξεις του τραγουδιού "Ο δρόμος": 
    https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1104389

ΦΕ: "Το σώμα μου: μετρήσεις"

Χρησιμοποιούμε το μέτρο και τη ζυγαριά, κάνουμε μετρήσεις και τις σημειώνουμε στο Φύλλο Εργασίας. Τον Φεβρουάριο και τον Μάιο θα επαναλάβουμε τις μετρήσεις για να καταγράψουμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας.


Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

Β-Ξυλόκαστρο: Playmobil χαρακτήρες

Οι χαρακτήρες μας Playmobil είναι αστείοι και τους δημιουργήσαμε όπως εμείς θέλαμε στην online εφαρμογή: https://figure.playmobil.com/

Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

Β2: Δημιουργία χαρακτήρα Playmobil

Οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες του Β2 Τμήματος πειραματίστηκαν και δημιούργησαν τους δικούς τους χαρακτήρες Playmobil. Στο τέλος, κατέβασαν τις εικόνες τους στον Φάκελο "Λήψεις" του υπολογιστή τους. Τις εικόνες αυτές μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν και ως avatar στις διάφορες εφαρμογές προκειμένου να προστατέψουν τα προσωπικά του δεδομένα. 

Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2023

Α-Ξυλόκαστρο: Χαριτωμένα Octocats!

Οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες της Α Τάξης δημιούργησαν με πολύ φαντασία χαριτωμένα χταποδογατάκια!


Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

MyOctocat: Δημιουργία χαρακτήρα octocat

Σήμερα θα δημιουργήσουμε έναν χαρακτήρα octocat! Δεν ξέρετε τι είναι ένα octocat; Στην ουσία πρόκειται για μια χταποδογατούλα! Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στην online εφαρμογή

https://myoctocat.com/

να αφήσετε τη φαντασία σας ελεύθερη και να κάνετε τις επιλογές που θέλετε για το σώμα, το πρόσωπο, τα μάτια, τα μαλλιά, τα ρούχα του octocat σας. Στο τέλος, μην ξεχάσετε να αποθηκεύσετε τον χαρακτήρα σας, τοπικά στον υπολογιστή σας. 

Τον χαρακτήρα αυτόν μπορείτε να τον χρησιμοποιείτε και ως άβαταρ (avatar), αντί για τη φωτογραφία σας, για να προστατεύετε τα προσωπικά σας στοιχεία


Δείτε και στο βίντεο που έχω ετοιμάσει για εσάς τον τρόπο δημιουργίας ενός octocat.

Mentimeter: Πως αντιδρώ όταν θυμώνω;

Στο εργαλείο Mentimeter, στον σύνδεσμο που ακολουθεί: 


εκφράζομαι και γράφω τον τρόπο που αντιδρώ όταν θυμώνω.

Α2: CodeMonkey

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 Τμήματος, μαθαίνουν βασικές αρχές προγραμματισμού όπως η δομή ακολουθίας και επανάληψης με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο με τη χρήση της online εφαρμογής CodeMonkey. Στόχος τους είναι να οδηγήσουν την μαϊμουδίτσα μέσα από εμπόδια να φτάσει στον θησαυρό και φυσικά να μαζέψει όσες περισσότερες μπανάνες μπορεί!

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Β1: ΦΕ "Ποντίκι"

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 Τμήματος ένωσαν τις κουκκίδες με τους αριθμούς από το 1 - 50 και ανακάλυψαν την κρυμμένη συσκευή που ήταν ένα ποντίκι (mouse).


Το Φύλλο Εργασίας ακολουθεί. 

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023

ΣΤ1: Οπτικός προγραμματισμός με το Scratch

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ Τάξης εξασκούνται σε γνώσεις και δεξιότητες οπτικού προγραμματισμού. Δημιουργούν ένα σενάριο όπου μια καφέ αρκούδα περπατάει στο δάσος. 

Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2023

Α-Ξυλόκαστρο: Code.org - Μάθημα "Παζλ: Μάθε τη μεταφορά & την απόθεση"

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α Τάξης εξασκούνται στη χρήση του ποντικιού με έμφαση τη μεταφορά και την απόθεση (drag & drop) μέσα από την ιστοσελίδα Code.org. Στόχος είναι να ολοκληρώσουν τις 12 πίστες του Μαθήματος με τίτλο "Παζλ: Μάθε τη μεταφορά & την απόθεση".

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023

Πιστοποιητικά Ολοκλήρωσης της Δράσης "Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα - EU Code Week 2023"

Ολοκληρώθηκε η Δράση "Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week 2023" στo 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών όλων των Τμημάτων και θέμα "Let's Code With Animals" (https://codeweek.eu/view/535872/lets-code-with-animals) και "Animals Love Code" (https://codeweek.eu/view/538599/animals-love-code)

Τα παιδιά εκπόνησαν παιγνιώδεις αλγοριθμικές, προγραμματιστικές και ρομποτικές δραστηριότητες, προκλήσεις και παιχνίδια με αντικείμενο τα ζώα προκειμένου να καλλιεργήσουν γνώσεις και δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, προγραμματισμού και κωδικοποίησης, να διερευνήσουν και να επιλύσουν προκλήσεις και γρίφους με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά και χωρίς (unplugged), να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα ζώα, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους και να διασκεδάσουν.
 
Στη Δράση αυτή συνεργαστήκαμε με περισσότερα από 20 σχολεία από την Ελλάδα. 

Οι δραστηριότητες, τα Φύλλα Εργασίας αλλά και πολυμεσικό υλικό από την υλοποίησή τους είναι διαθέσιμα στο Padlet:


Made with Padlet

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού:
Μαρκέλλου Πηνελόπη, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86



Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου:
Ηλιοπούλου Αργυρώ, Δασκάλα ΠΕ70
Μαρκέλλου Πηνελόπη, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

ΣΤ2-Ξυλόκαστρο: Κολάζ με avatar (με φόντο & χωρίς)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 Τμήματος χρησιμοποίησαν την online εφαρμογή Avatar Maker και δημιούργησαν το avatar τους.


Στη συνέχεια, το κατέβασαν τοπικά στον υπολογιστή τους, αφαίρεσαν το φόντο με την online εφαρμογή Remove.bg, μετονόμασαν τα αρχεία και τα αντέγραψαν στο USB στικάκι τους.


Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Playmobil χαρακτήρας

Σας αρέσουν τα Playmobil; Θέλετε να δημιουργούσατε τον δικό σας Playmobil χαρακτήρα; Τι θα είναι; Αγόρι ή κορίτσι; Θα έχει μαλλιά; Τι ρούχα θα φοράει; Τι αξεσουάρ θα έχει;

Πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο:


για να επιλέξετε τον χαρακτήρα σας. Δείτε την 3D απεικόνισή του, κρατώντας πατημένο και κουνώντας το ποντίκι σας προς την κατεύθυνση που θέλετε. Επίσης, μπορείτε να του βγάλετε και φωτογραφία σε κάποιο φόντο (από τα διαθέσιμα της εφαρμογής) και να την "κατεβάσετε" στον υπολογιστή σας. 


Η δικιά μου ηρωίδα φαίνεται στη συνέχεια!

ΣΤ1-Ξυλόκαστρο: Κολάζ με avatar (με φόντο & χωρίς)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1 Τμήματος χρησιμοποίησαν την online εφαρμογή Avatar Maker και δημιούργησαν το avatar τους. 


Στη συνέχεια, το κατέβασαν τοπικά στον υπολογιστή τους, αφαίρεσαν το φόντο με την online εφαρμογή Remove.bg, μετονόμασαν τα αρχεία και τα αντέγραψαν στο USB στικάκι τους.