Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

Κυλιόμενος διάδρομος & πατητήρι

Με το κιτ ρομποτικής Lego Education WeDo 2.0 αλλά και ότι τουβλάκια διαθέτουμε δημιουργούμε μια κατασκευή μέσω της οποίας μεταφέρονται τα σταφύλια από τον αμπελώνα και τους εργάτες στο πατητήρι, για την παραγωγή του μούστου.


Αρχικά με τα τουβλάκια φτιάξαμε το πατητήρι δηλαδή μια ορθογώνια κατασκευή, ανοικτή από την πάνω πλευρά. Σε ένα τοίχωμα προσαρμόσαμε έναν μηχανισμό, ο οποίος κινείται πάνω κάτω και πατάει τα σταφύλια.


Τα σταφύλια καταλήγουν στο πατητήρι μέσω ενός κυλιόμενου διαδρόμου. Για την κατασκευή του χρησιμοποιούμε τον κινητήρα, ένα λάστιχο γυμναστικής, τροχαλίες, ρόδες και τουβλάκια. Τα σταφύλια είναι μικρά τουβλάκια.


Ο χειρισμός του κυλιόμενου διαδρόμου και του πατητηριού γίνεται με την πλακέτα micro:bit, το οποίο λειτουργεί ως χειριστήριο. Συγκεκριμένα υλοποιήσαμε τον ακόλουθο κώδικα.


micro:bit: Ένα λιονταράκι εκφράζει την αγάπη του

Μετά τη μαϊμουδίτσα, ένα λιονταράκι μας στέλνει την αγάπη του. 


Με το ίδιο Φύλλο Εργασίας που είναι διαθέσιμο εδώ: 


μαρκαδόρους, χρωματιστά χαρτόνια, ψαλίδι και κόλλα δημιουργήσαμε την κατασκευή




Προγραμματίσαμε το λιονταράκι στο Makecode, συνδέσαμε την πλακέτα micro:bit και κάναμε λήψη το πρόγραμμα. 


Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε την πλακέτα μέσα στην κατασκευή. Για να σταθεροποιηθεί, χρησιμοποιήσαμε σελοτέιπ. 


Με τουβλάκια lego φτιάξαμε μια απλή βάση και τοποθετήσαμε πάνω το λιονταράκι μας. 


Στο βίντεο που ακολουθεί δείτε το λιονταράκι μας να μιλάει!

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

NAFRIS: Τι χρειαζόμαστε για να ζήσουμε σε ένα νησί;

Στο Forum του έργου eTwinning NAFRIS - Nature Friendly Island τέθηκε το εξής ερώτημα: 

What do we need on an island to live? 

Μετά από αρκετή σκέψη δώσαμε τις απαντήσεις μας! Εσείς έχετε σκεφτεί τι θα χρειαζόσασταν για να ζήσετε σε ένα νησί;


Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

micro:bit: Ένα ζωάκι εκφράζει τα συναισθήματά του

Μια απλούστερη παραλλαγή του προγράμματος της δραστηριότητας "Αγαπημένο Ζωάκι" (βλέπε αναλυτικά στον σύνδεσμο εδώ: https://dimzevgoltpe.blogspot.com/p/blog-page_15.html) παρουσιάζεται στη συνέχεια.  


Ο κώδικας αυτός μπορεί να εφαρμοστεί για παράδειγμα στην κατασκευή μιας μαϊμούς

Το Φύλλο Εργασίας είναι διαθέσιμο εδώ: 


Χρησιμοποιήστε χρώματα, μαρκαδόρους, χρωματιστά χαρτόνια, νήματα ή ότι άλλο υλικό θέλετε για να κόψετε, να κολλήσετε και να δώσετε μορφή στο ζωάκι σας.  







Δοκιμάστε να δημιουργήσετε το δικό σας ζωάκι και στη συνέχεια να το προγραμματίσετε! 

Καλή επιτυχία!

Στο βίντεο που ακολουθεί δείτε και ακούστε τη μαϊμού να εκφράζει τα συναισθήματά της. 


GCompris: Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Το GCompris είναι ένα ελεύθερο εκπαιδευτικό λογισμικό για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών που περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δραστηριότητες και παιχνίδια όπως:
  • ανακάλυψη του υπολογιστή: πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη αφής...
  • ανάγνωση: γράμματα, λέξεις, εξάσκηση ανάγνωσης, πληκτρολόγηση κειμένου...
  • αριθμητική: αριθμοί, πράξεις, πίνακας μνήμης, αρίθμηση, πίνακας διπλής καταχώρησης...
  • επιστήμη: λειτουργία διώρυγας, ο κύκλος του νερού, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας...
  • γεωγραφία: χώρες, περιοχές, πολιτισμός...
  • παιχνίδια: σκάκι, μνημονικές τεχνικές, σύνδεσε 4, oware, sudoku...
  • άλλα: χρώματα, σχήματα, Μπράιγ, μάθε την ώρα...
Ας το δοκιμάσουμε!


Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

Περιφερειακοί Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas 2022

Ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πελοποννήσου της WRO Hellas θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Μαΐου 2022 στην Καλαμάτα και στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά.  

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Ώρα της Γης 2022

Η "Ώρα της Γης" είναι σήμερα 26 Μαρτίου, στις 20:30! Στέλνουμε όλοι και όλες μαζί το μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος!


Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

Lego WeDo 2.0: Έπαρση Ελληνικής Σημαίας & Εθνικός Ύμνος

Για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Γ1 Τμήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού δημιουργήσαμε τρεις ρομποτικές κατασκευές για την έπαρση της ελληνικής σημαίας.



Ακολουθήσαμε τις οδηγίες εδώ: 

και προγραμματίσαμε το μοντέλο στο Mind+.
Στη συνέχεια τραγουδήσαμε τον Εθνικό Ύμνο. Δείτε το αποτέλεσμα στο βίντεο που ακολουθεί.


Χρόνια Πολλά σε όλες και όλους!

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

Lego WeDo 2.0: Ένας αστείος καρχαρίας (funny shark)

Ένας αστείος και καθόλου τρομακτικός καρχαρίας έκανε την εμφάνισή του στο Εργαστήριο Πληροφορικής


Χρησιμοποιήσαμε τα κιτ ρομποτικής Lego WeDo 2.0.

Βήμα βήμα ακολουθήσαμε τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής από το βίντεο εδώ: 





Το τελικό αποτέλεσμα μας εξέπληξε. 


Ο προγραμματισμός του καρχαρία έγινε στο Mind+.


Στο βίντεο που ακολουθεί δείτε τη λειτουργία του. 


Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Ρομποτάκι Zig Zag

Οι πρώτες μας κατασκευές με το κιτ ρομποτικής Lego WeDo 2.0 και δοκιμές για το ρομποτάκι Zig Zag το οποίο θα κινείται πάνω σε μαύρη αυτοκόλλητη ταινία.  


Μουσική Βίντεο (by AlexGrohl from Pixabay)

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, σήμερα 21 Μαρτίου και ενόψει και της επετείου της 25ης Μαρτίου ας θυμηθούμε τους "Ελεύθερους Πολιορκημένους" του Διονυσίου Σολωμού

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε,
κι όσ' άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ' άρματα σε κλειούνε.

Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,
π' ολονυχτίς εσύσμιξε με τ' ουρανού τα κάλλη.
Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ' έφθασε μ' ασπούδα,
έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μέσα στον άγριο κρίνο·
το σκουληκάκι βρίσκεται σ' ώρα γλυκιά κι εκείνο.
Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη·
η μαύρη πέτρα ολόχρυση και το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».

Η Έξοδος του Μεσολογγίου, πίνακας ζωγραφικής του Θεόδωρου Βρυζάκη.

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

eTwinning: NAFRIS - Nature Friendly Island

Συμμετέχουμε σε ένα σύντομο έργο eTwinning εώς το τέλος της σχολικής χρονιάς με τίτλο:

NAFRIS - Nature Friendly Island

Σχετικά με το έργο

We aim to design a nature friendly island to live on. The students will work in transnational teams. All the tasks will be carried out collaboratively.

Στόχοι 

  • To make the students learn to work in groups.
  • To make the students use their creativity.
  • To make the students improve their ICT skills.
  • To make the students aware of the global problems.
  • To make the students learn about the renewable energy sources.

Διαδικασία της Εργασίας

The project will start at the beginning of March and end at the end of April.

  1. Introduction of the partners.
  2. Creating the teams.
  3. Designing an island (buildings, transportation, energy sources, etc.).
  4. Writing and singing a song about the island.
  5. Evaluation and dissemination of the project.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

  • A new place will be created.
  • E-books will be published.

Lego WeDo 2.0: Robot που κινείται πάνω σε μαύρη γραμμή

Με το κιτ ρομποτικής Lego Education WeDo 2.0 αλλά και ότι τουβλάκια διαθέτουμε θα κατασκευάσουμε ένα ρομπότ, το οποίο θα προγραμματίσουμε να κινείται πάνω σε μια μαύρη γραμμή.

Για την κατασκευή του ρομπότ θα βασιστούμε στο μοντέλο Zig Zag και τις οδηγίες που δίνονται εδώ: https://robotics.benedettelli.com/lego-wedo2-zigzag/. Φυσικά μπορούμε να κάνουμε ότι αλλαγές επιθυμούμε. Για τη γραμμή θα χρησιμοποιήσουμε αυτοκόλλητη μαύρη μονωτική ταινία.


Ο προγραμματισμός του ρομπότ θα βασισθεί στον αισθητήρα απόστασης. Θα ελέγχουμε την τιμή που καταγράφει όταν κινείται το ρομπότ πάνω στη μαύρη γραμμή σε σχέση με την τιμή που καταγράφει όταν κινείται στο λευκό χρώμα.
Ακολουθεί ένας ενδεικτικός κώδικας στο Mind+. Αρχικά όταν ξεκινήσει το πρόγραμμα με το πάτημα της πράσινης σημαίας, ορίζουμε τον κινητήρα στο 100. Στη συνέχεια, για πάντα, όσο η απόσταση θα έχει τιμή μικρότερη ή ίση από 80, ο κινητήρας θα κινείται προς τη μια κατεύθυνση (this way) και ξεκινά τη λειτουργία του. Διαφορετικά, όταν δηλαδή η απόσταση θα έχει τιμή μεγαλύτερη από 80, ο κινητήρας θα κινείται προς την άλλη κατεύθυνση (that way) και ξεκινά τη λειτουργία του.


Δείτε ένα σχετικό παράδειγμα. 


Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Lego WeDo 2.0: Ανεμομείκτης

Ο ανεμομείκτης χρησιμοποιείται για την προστασία των καλλιεργειών από τον παγετό. Αποτελείται από μια βάση στήριξης, έναν κινητήρα, έναν άξονα μετάδοσης της κίνησης, μια ή περισσότερες έλικες και ένα σύστημα αυτοματισμού. 

Με τη χρήση του ανεμομείκτη επιτυγχάνουμε:
  • Μετακίνηση του κρύου αέρα και καθυστέρηση του σχηματισμού παγετού.
  • Αντικατάσταση του πιο κρύου αέρα από θερμότερο αέρα.
Στις εικόνες παρουσιάζονται παραδείγματα ανεμομεικτών τοποθετημένων σε κτήματα. 


Με το κιτ ρομποτικής Lego Education Wedo 2.0 αλλά και ότι τουβλάκια έχουμε στη διάθεσή μας θα δημιουργήσουμε μια ρομποτική κατασκευή που θα προσομοιώνει τον ανεμομείκτη

Για να εμπνευστούμε ας δούμε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/E39dBINVuKc. Φυσικά αυτές οι οδηγίες δεν είναι δεσμευτικές και μπορούμε να κάνουμε ότι αλλαγές ή προσθήκες επιθυμούμε. 

Στόχος είναι να δώσουμε κίνηση στις έλικες του ανεμομείκτη.

Για την κατασκευή μας θα χρησιμοποιήσουμε:
  • το Hub,
  • τον κινητήρα,
  • τον αισθητήρα κλίσης,
  • και τουβλάκια lego.
Για να συνδέσουμε το Hub στο Mind+ και να εμφανίσουμε τις εντολές που το προγραμματίζουν, θα πρέπει να πατήσουμε Προσθήκη Επέκτασης και από την επιλογή Function να διαλέξουμε Lego Wedo 2.0. Στη συνέχεια, δίπλα στις εντολές που έχουν εμφανιστεί επιλέγουμε το πορτοκαλί θαυμαστικό, πατάμε το κουμπάκι του Hub και όταν πραγματοποιηθεί η σύνδεση δηλαδή: 
  • το θαυμαστικό έχει γίνει πράσινο 
  • και το κουμπί του Hub έχει γίνει μπλε,
είμαστε έτοιμοι να μεταφερθούμε στον Editor για να δημιουργήσουμε το πρόγραμμά μας.

Ένα παράδειγμα κατασκευής φαίνεται στο βίντεο. Ο συγκεκριμένος ανεμομείκτης λειτουργεί με ένα απλό χειριστήριο


Ο προγραμματισμός στο Mind+ είναι απλός. Όταν η κλίση είναι προς τα κάτω, ορίζουμε τη δύναμη του κινητήρα στο 30, θέτουμε την κατεύθυνση και τον βάζουμε σε λειτουργία. Όταν η κλίση είναι προς τα πάνω, σταματάμε τον κινητήρα. 

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022

ScratchJr: Γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου

Στόχος της δραστηριότητας είναι να δημιουργήσουμε ένα έργο στο ScratchJr για να τιμήσουμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Αρχικά, διαλέγουμε το σκηνικό μας, έναν λόφο με δέντρα και στο βάθος τη θάλασσα.

Στη Ζωγραφική δημιουργούμε το κοντάρι της σημαίας. Στο πάνω μέρος ζωγραφίζουμε έναν σταυρό.


Στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε τη σημαία. Την τοποθετούμε στην αριστερή πλευρά του σκηνικού μας.


Προσθέτουμε 2 χαρακτήρες, ένα αγόρι και ένα κορίτσι που εμφανίζονται από τη δεξιά πλευρά της οθόνης, συνομιλούν και ακολουθεί η έπαρση της σημαίας.

Δείτε τον προγραμματισμό κάθε αντικειμένου. 




Για να εμπλουτίσετε το έργο σας, μπορείτε να προσθέσετε λουλούδια, έναν ήλιο και ένα πουλί




Δείτε το έργο στο βίντεο που ακολουθεί.