Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

ERASMUS+ GIG: Πενθήμερο Σεμινάριο Επιμόρφωσης - Ημέρα 3η

Η 3η ημέρα, Τετάρτη 30/11/2022, του πενθήμερου σεμιναρίου επιμόρφωσης των επιμορφωτών –πολλαπλασιαστών με τίτλο «Dilemma-based Learning and the DiBL platform» στο πλαίσιο της σύμπραξης μικρής κλίμακας GIG Erasmus+2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 ξεκίνησε με διερεύνηση από τον κ. Κελεφιώτη των προτιμήσεων των επιμορφούμενων για τα επόμενα στάδια του σεμιναρίου με το εργαλείο Plickers, με ανακεφαλαίωση των εργασιών της προηγούμενης μέρας από την επιμορφώτρια κ. Ilaria Barbieri και εισαγωγή στην πλατφόρμα dibl από την κ. Sara Hajslund, εκπαιδευτικό, ειδικό στον σχεδιασμό παιχνιδιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς, της εταιρείας Serious Games Interactive, εταίρου της σύμπραξης από την Κοπεγχάγη της Δανίας. 

Οι επιμορφούμενοι είδαν με τη βοήθειά της την πλατφόρμα στην πράξη, γνώρισαν το περιβάλλον διεπαφής, δημιούργησαν λογαριασμό και συνδέθηκαν και σε ομάδες άρχισαν να σκέφτονται το δίλημμα, τη θεματική του, το πλαίσιο και τη δομή του ώστε να το χρησιμοποιήσουν ως βάση για να διδάξουν ένα γνωστικό αντικείμενο, δεξιότητες και να διευκολύνουν τη διαμόρφωση στάσεων και πεποιθήσεων στους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης και της βαθμίδας της επιλογής τους. Έκαναν τις πρώτες απόπειρες να στήσουν το δίλημμα και τα παρακλάδια του στην πλατφόρμα πάντα με την επίβλεψη και την πρόθυμη και άμεση ανατροφοδότηση της ειδικού που κατέγραφε κάθε περιορισμό και δυνατότητα που εντόπιζαν οι επιμορφούμενοι.


Toyland: Avatars

Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα avatars του ΣΤ1 Τμήματος που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Έργου eTwinning "Toyland: a STEAM journey in time!" με την online εφαρμογή Avatar Maker (https://avatarmaker.com/). 



Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022

ERASMUS+ GIG: Πενθήμερο Σεμινάριο Επιμόρφωσης - Ημέρα 2η

Η 2η ημέρα, σήμερα, Τρίτη 29/11/2022, του πενθήμερου σεμιναρίου επιμόρφωσης των επιμορφωτών –πολλαπλασιαστών με τίτλο «Dilemma-based Learning and the DiBL platform» στο πλαίσιο της σύμπραξης μικρής κλίμακας GIG Erasmus+2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 ξεκίνησε με αναστοχασμό και εντυπώσεις των συμμετεχόντων από την προηγούμενη. 

Συνέχισε με ορισμό του διλήμματος και των χαρακτηριστικών του, τον συσχετισμό του με μαθησιακά αντικείμενα όπως η Λογοτεχνία, η Ιστορία, η Ψυχολογία και η Επιστήμη και επικεντρώθηκε στην εκπαιδευτική του αξία και στη μαθητοκεντρική του διάσταση. Βιωματικά προσεγγίστηκαν συνεργατικές δραστηριότητες και τεχνικές που αποτελούν προστιθέμενη αξία για τη μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα σαν διερεύνηση της προ υπάρχουσας γνώσης και ανακεφαλαίωση της γνώσης που προέκυψε από την αντιμετώπιση του διλήμματος. Ομιλητές, παρατηρητές, προκλητικές ερωτήσεις, διαφωνίες, αποδεκτές απόψεις αλλά και αλήθειες που μπορούν να αποκαλυφθούν μόνο από αυτόν που έχει την τελευταία κουβέντα, από όλα είχε το σημερινό μενού επιμόρφωσης.

Η μέρα δεν θα μπορούσε να κλείσει παρά με ενεργητική συλλογιστική σε ζευγάρια. Το τελικό ζήτημα πολύπλευρο και φλέγον: η διδασκαλία του αναλυτικού προγράμματος και η παρώθηση των μαθητών. Η διαμοίραση των απόψεων στην ολομέλεια με τη βοήθεια των ΤΠΕ αποκάλυψε στο τέλος της ημέρας, σύγκλιση απόψεων προς τις μαθητοκεντρικές, συνεργατικές, παιγνιώδεις μεθόδους μάθησης που αναβαθμίζουν το αναλυτικό πρόγραμμα και κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών και την προϋπόθεση τους, το θετικό κλίμα αποδοχής, σεβασμού, ευελιξίας και ενεργής συμμετοχής που θα πρέπει χαρακτηρίζει τις τάξεις που τις εφαρμόζουν. 


Toyland: Δημιουργία avatar και δημοσίευση στο Padlet του έργου

Στο πλαίσιο του έργου eTwinning "Toyland: a STEAM journey in time!" οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 Τμήματος δημιούργησαν avatar στην online εφαρμογή Avatar Maker (https://avatarmaker.com/) και στη συνέχεια τα δημοσιεύσαν στο Padlet.



Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

ERASMUS+ GIG: Πενθήμερο Σεμινάριο Επιμόρφωσης των Επιμορφωτών-Πολλαπλασιαστών με τίτλο "Dilemma-based Learning and the DiBL platform"

Ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα 28/11/2022, στην Τρίπολη Αρκαδίας, το πενθήμερο σεμινάριο επιμόρφωσης των επιμορφωτών-πολλαπλασιαστών με τίτλο "Dilemma-based Learning and the DiBL platform" στο πλαίσιο της σύμπραξης μικρής κλίμακας GIG Erasmus+2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 που υλοποιεί το ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου σε συνεργασία με τον επιμορφωτικό φορέα Europass Teacher Academy και την εταιρεία σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών Serious Games Interactive, 4 Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και 29 σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, ανάμεσά τους και το σχολείο μας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού.  

Το σεμινάριο παρακολουθούν στο σύνολο 15 ΣΕΕ και εκπαιδευτικοί των παραπάνω εταίρων από τις περιφερειακές ενότητες Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας. 

Η κ. Ilaria Barbieri, υπεύθυνη σχεδιασμού επιμορφωτικών προγραμμάτων για το Europass Teacher Academy στη Βερόνα και τη Φλωρεντία, ξεκίνησε τη γνωριμία της ομάδας επιμόρφωσης με παιχνίδια εγρήγορσης και επικοινωνίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ, διερεύνησε την προυπάρχουσα γνώση για τη θεματική υπό συζήτηση με διαδικτυακό quiz, παρουσίασε τη δομή του σεμιναρίου και, διερευνώντας τις θετικές μαθητικές εμπειρίες των επιμορφούμενων, κατέγραψε τα βασικά χαρακτηριστικά της μαθητοκεντρικής μάθησης. Στη συνέχεια, προχώρησε στην παρουσίαση της πλατφόρμας DiBL και στη χρήση της σε ομάδες, οι επιμορφούμενοι βρέθηκαν σε περιβάλλον serious game να συζητούν, να καταλήγουν σε κοινές αποφάσεις και να βρίσκουν λύσεις για το πρώτο δειγματικό δίλημμα που τους τέθηκε.


Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022

Roboland: Δημιουργία λογότυπου στο Canva (Ε1)

Μια από τις αρχικές δραστηριότητες του eTwinning Έργου "Roboland: robots everywhere!" είναι να δημιουργήσουμε το λογότυπό του. 

Για τον σκοπό αυτό, επιλέξαμε το εργαλείο Canva και με πολύ φαντασία και κέφι εμπνευστήκαμε την Roboland


Στη συνέχεια, ανεβάσαμε τα λογότυπά μας στο Padlet του Έργου. 


Δείτε τις προσπάθειές μας!


Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

Roboland: Mentimeter "What is Robotics?" (E1)

Τι πιστεύετε ότι είναι η Ρομποτική; Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 Τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου που συμμετέχουν στο eTwinning Έργο "Roboland: robots everywhere!" απάντησαν στη σχετική ερώτηση στο συνεργατικό Mentimeter



Δείτε τα αποτελέσματα εδώ: 

Roboland: Τα avatar μας!

Στο πλαίσιο του έργου eTwinning "Roboland: robots everywhere!" δημιουργήσαμε avatar στην online εφαρμογή Avatar Maker (https://avatarmaker.com/) και στη συνέχεια τα ανεβάσαμε στο Padlet




Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

Roboland & Canva: Δημιουργία λογότυπου για το έργο

Για το eTwinning Έργο "Roboland: Robots everywhere" θα δημιουργήσουμε ένα λογότυπο. Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για αυτόν τον σκοπό όπως το PosterMyWall και το Canva. To Canva διαθέτει πολλά έτοιμα πρότυπα πάνω στα οποία μπορούμε να βασισθούμε αλλά και γραφικά για να ενσωματώσουμε στις δημιουργίες μας. Είναι εύχρηστο εργαλείο και εκτός από λογότυπα μπορούμε να δημιουργήσουμε προσκλήσεις, αφίσες και κάρτες.

Πατήστε στον σύνδεσμο εδώ:

και ξεκινήστε να δημιουργείτε τη δικιά σας Roboland!

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

Roboland & EU Code Week: "Caesar Cipher Challenge - About me!"

Μια δραστηριότητα στο πλαίσιο του eTwinning Έργου "Roboland: robots everywhere!" και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (EU Code Week)

Κάθε μαθητής/μαθήτρια κρυπτογραφεί ένα κείμενο με βάση τον αλγόριθμο κρυπτογράφησης του Καίσαρα (Caesar Cipher) και το ανεβάζει στο Padlet. Στη συνέχεια, αποκρυπτογραφεί το κείμενο κάποιου/κάποιας μαθητή/μαθήτριας και να ανακαλύψει το κρυμμένο μήνυμά του.



Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

PowerPuff Yourself: Δημιούργησε έναν χαρακτήρα cartoon

Στην ιστοσελίδα 

https://powerpuffyourself.com/#/en

μπορείτε να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα cartoon και να τον χρησιμοποιήσετε ως avatar.


Ο δικός μου χαρακτήρας είναι Hug Monster!


Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

Mentimeter: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;

Κάνε κλικ στον σύνδεσμο του εργαλείου Mentimeter και απάντησε ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι.

https://www.menti.com/almj4vcy6kpm

Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στη συνέχεια. 


Α Τάξη: Μετράμε και πληκτρολογούμε τους αριθμούς

Σήμερα θα μετρήσουμε αντικείμενα και θα πληκτρολογήσουμε/επιλέξουμε τους αριθμούς στα online Φύλλα Εργασίας που έχω ετοιμάσει για εσάς στο LiveWorkSheets.

Πατήστε στους συνδέσμους:

Μετράμε τα έντομα - Πληκτρολόγηση αριθμών:

https://www.liveworksheets.com/ff3201452oy


Μετράμε τα τρόφιμα - Πληκτρολόγηση αριθμών:

https://www.liveworksheets.com/pn2622473og


Μετράμε τις συσκευές του Η/Υ - Πληκτρολόγηση αριθμών:

https://www.liveworksheets.com/qq1319969kg


Μετράμε τα ζωάκια & επιλέγουμε τον σωστό αριθμό:

https://www.liveworksheets.com/qd2622573df

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων που υλοποιήσαμε στο τέλος της περσινής σχολικής χρονιάς με το Δ1 Τμήμα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού, δημιουργήσαμε ένα eBook στο BookCreator με όλες τις δραστηριότητες των μαθητών και των μαθητριών, το οποίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο εδώ:

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022

Toyland: Λογότυπο έργου στο εργαλείο Canva

Δοκιμάσαμε το εργαλείο Canva για να δημιουργήσουμε το λογότυπο του eTwinning έργου "Toyland". Δείτε στη συνέχεια τις πρώτες μας προσπάθειες. 


Toyland: Δημιουργούμε το λογότυπο του έργου με το εργαλείο Canva

To Canva είναι ένα εύχρηστο εργαλείο με το οποίο μπορούμε εύκολα να δημιουργήσουμε από προσκλήσεις, μέχρι αφίσες και κάρτες. Διαθέτει πολλά έτοιμα πρότυπα πάνω στα οποία μπορούμε να βασισθούμε αλλά και γραφικά για να ενσωματώσουμε στις δημιουργίες μας. Είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο εδώ:

https://www.canva.com/el_gr/

Επιλέξτε τον σύνδεσμο και δημιουργήστε το λογότυπο του eTwinning Έργου "Toyland: a STEAM journey in time". Αλήθεια πως φαντάζεστε τη δικιά σας Toyland

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

Toyland: Η κυρία της Πληροφορικής!


Ακολουθεί ένα flipbook με τις εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο Έργο.

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

Toyland: Η χώρα, η πόλη & το σχολείο μας!


Στη συνέχεια ξεφυλλίστε ένα flipbook όπου παρουσιάζονται όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο Έργο. 

Toyland & EU Code Week: "Who am I?"

Μια δραστηριότητα στο πλαίσιο του eTwinning Έργου "Toyland: a STEAM journey in time" και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (EU Code Week)

Κάθε μαθητής/μαθήτρια κωδικοποιεί το όνομά του/της σε 5-Bit Δυαδικό Κώδικα και το ανεβάζει στο Padlet μαζί με με το avatar του/της. Στη συνέχεια, θα επιλέξει να σπάσει τον κώδικα κάποιου/κάποιας μαθητή/μαθήτριας και να βρει το όνομά του/της.





Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

Coco Material

Μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα στην οποία μπορείτε να αναζητήσετε, να προσαρμόσετε και να "κατεβάσετε" δωρεάν χαριτωμένα σχέδια είναι η Coco Material εδώ:



Δοκιμάστε την!

MyOctocat: Δημιουργία octocat χαρακτήρα

Στην online εφαρμογή

https://myoctocat.com/

σήμερα θα δημιουργήσουμε έναν χαρακτήρα octocat! Στη συνέχεια, στην εικόνα φαίνεται το περιβάλλον της εφαρμογής και οι επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και κάντε ότι επιλογές θέλετε για το σώμα, το πρόσωπο, τα μάτια, τα μαλλιά, τα ρούχα του octocat σας. Στο τέλος, μην ξεχάσετε να αποθηκεύσετε τον χαρακτήρα σας, τοπικά στον υπολογιστή σας. 

Τον χαρακτήρα αυτόν μπορείτε να τον χρησιμοποιείτε και ως άβαταρ (avatar), αντί για τη φωτογραφία σας, για να προστατεύετε τα προσωπικά σας στοιχεία



Δείτε και στο βίντεο που έχω ετοιμάσει για εσάς τον τρόπο δημιουργίας ενός octocat.


Ακολουθούν τα δικά μου octocats.


Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Toyland: Kickoff Meeting

Η Εναρκτήρια Συνάντηση (Kickoff Meeting) του eTwinning Έργου "Toyland: a STEAM journey in time".


Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022

B1: Φύλλο Εργασίας "Ποντίκι"

Ένα εξαιρετικό Φύλλο Εργασίας από τη μαθήτρια του Β1 Τμήματος, τη μικρή Αγγελική που έχει σήμερα τη γιορτή της. Χρόνια Πολλά!

Avataaars Generator: Δημιουργία avatar

Στην ιστοσελίδα:


μπορείτε να δημιουργήσετε εύκολα και γρήγορα το avatar σας. Κάντε τις επιλογές σας και στο τέλος μπορείτε να "κατεβάσετε" 2 εκδόσεις του avatar, μια σε στρογγυλό υπόβαθρο ή διαφανές (επιλογή .PNG). 
 



Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

A1: Μετράμε αντικείμενα με το Sebran

Ένα εκπαιδευτικό λογισμικό που αρέσει στους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες είναι το Sebran's ABC. Τα παιδιά μπορούν να εξοικειωθούν με τα γράμματα και τους αριθμούς αλλά και τη χρήση του ποντικιού. Το πρόγραμμα είναι απλό στην εγκατάσταση, διαθέσιμο στην Ελληνική γλώσσα και δωρεάν. Σήμερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 Τμήματος μέτρησαν αντικείμενα

eTwinning Έργο "Roboland: Robots everywhere!"

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2022-23 και στο πλαίσιο της Δράσης eTwinning STEM 3.0 μέσω της οποίας το σχολείο μας, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου, πήρε χορηγία ένα ρομποτάκι Edison, ξεκινάμε από τον Νοέμβριο το eTwinning Έργο με τίτλο:

"Roboland: Robots everywhere!"

και συνεργασίες με σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό.


Στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφή του έργου, οι στόχοι του, η διαδικασία που θα δουλέψουμε και τα αναμενόμενα αποτελέσματά του.

About the project
Robots are everywhere, so in our project will be focused on them, discover them, explore them, build them. Whether up in space, beneath the seas, or even under couches, robots are amazing, funny, and useful. They can teach us about Science, Technology, Engineering, Art, and Math (STEAM Approach). We start with simple activities and get to more advanced as we go, help our pupils to boost their 21st century skills (and their confidence) at the same time. In this context, we plan to study how robots can be used to help us in our day-to-day life. Partners will collaborate in all stages of the project to ensure that pupils will learn diverse activities in relation to the common theme.

Aims
  • Developing students’ knowledge on robotic.
  • Realizing students, the importance of robots in daily life.
  • Encouraging students to get involved with STEAM approach.
  • Supporting students to use critical thinking and to learn by doing.
  • Encouraging students to ask questions, solve step-by-step problems, use models, design prototypes, investigate, analyze, and interpret data, evaluate results, and cooperate.
  • Exercising students’ ICT’s and English skills.
  • Cooperating with students from different countries and making friends.
  • Learning students about the happiness of creating and sharing.
  • Enhancing students to use Robotics and other innovating technologies, and applications in learning process.
  • Improving students 21st century skills including communication, cooperation, teamwork, using technology, taking responsibility, critical thinking, creative innovation, and confidence.
Activities
  • Project duration: 7 months (November-May)

November: Project introduction.
  • Introducing students, teachers, schools, towns, countries, that participate in the project.
  • Online meeting, project planning, task sharing, creating pages on Twinspace.
  • Creating project’s logo, contest.
December: What is a robot?
  • Learning about robots, their history, their parts, etc.
  • Designing and creating robots from papers, bottles, and other recycled and cheap materials, etc.
  • Robots with motion.
January – February: Robots, Science, Technology & Engineering.
  • Exploring the relation of robots with Science, Technology and Engineering.
  • Cooperative activities between national and transnational groups: robotic models, constructions, programming, stories, comics, games, quizzes, etc.
March – April: Robots & Mathematics & Arts.
  • Exploring the relation of robots with Mathematics and Arts.
  • Cooperative activities between national and transnational groups: robotic models, constructions, programming, stories, comics, games, quizzes, etc.
May: Project conclusion.
  • Developing a collaborative online exhibition.
  • Disseminating the results and products of the project.
  • Evaluating the project by students and teachers.
Results:
  • Creating a collaborative STEAM online Exhibition entitled “Roboland”.
  • Awareness of STEM approach.
  • Learning by doing.
  • Improvement of ICT’s and English skills.
  • Sharing of information and results.
  • Openness to students from different countries.
  • Collaboration with other schools.
  • Application for a Quality Label.

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

Β&Γ&Δ-Ξυλόκαστρο: Kahoot για τις συσκευές του ηλεκτρονικού υπολογιστή

Όταν παίζουμε ένα παιχνίδι γνώσεων, σημασία έχει η προσπάθεια και όχι η νίκη. Άλλωστε μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε... Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους!