Σάββατο 30 Μαρτίου 2024

ElevenLabs: Δημιουργία ομιλίας από κείμενο

Με την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης ElevenLabs μπορούμε να μετατρέψουμε ένα κείμενο σε ομιλία. Στην εικόνα που ακολουθεί παρουσιάζεται η εφαρμογή. Στο πεδίο Text έχει πληκτρολογηθεί το κείμενο και έχει επιλεγεί η φωνή της Dorothy. 


Στη συνέχεια, παράχθηκε το αρχείο ήχου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην εφαρμογή Vidnoz AI. Εκεί επιλέχθηκε το avatar Selena, μεταφορτώθηκε το αρχείο με την ομιλία και δημιουργήθηκε το ακόλουθο βίντεο, στο οποίο η κυρία της Πληροφορικής εξηγεί τη διαδικασία μετατροπής κειμένου σε ομιλία με το εργαλείο ElevenLabs. 

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Δραστηριότητα: Animeify

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης Animeify του Canva μετατρέπουμε μια φωτογραφία σε Anime και παρουσιάζουμε τη μετάβαση με το h5p τύπο πολυμεσικού περιεχομένου "Image Juxtaposition - Αντιπαράθεση Εικόνων".

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Γιορτάσαμε και φέτος στο σχολείο μας την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με παραδοσιακούς χορούς στον προαύλιο χώρο. Χρόνια Πολλά σε όλες και όλους.


Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

Ομιλία με θέμα "Οι προκλήσεις και απειλές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κοινωνία του Μέλλοντος"

Ο Δήμος Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης διοργανώνει ομιλία με τίτλο «Οι προκλήσεις και απειλές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κοινωνία του Μέλλοντος» το Σάββατο 23 Μαρτίου 2024 στις 19.00 στο Θέατρο Άγγελος Σικελιανός, φιλοδοξώντας να αναδείξει τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που φέρνει στην κοινωνία η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η άνοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης έχει φέρει ραγδαίες αλλαγές σε πολλά επίπεδα της καθημερινότητας μας αλλά εγείρει και εύλογες ανησυχίες. Στο συχνότερο ερώτημα για το αν η ΤΝ είναι απειλή για την κοινωνία θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι είναι τόσο καλή όσο και οι άνθρωποι που τη χρησιμοποιούν.

Είναι λοιπόν δική μας ευθύνη να απομυθοποιήσουμε την ΤΝ, να διαμορφώσουμε το μέλλον της και να αναγνωρίσουμε την ευθύνη που τη συνοδεύει.

Την ομιλία του καθηγητή Πέτρου Γρουμπού θα ακολουθήσει συζήτηση, ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.

Την ομιλία προλογίζει και συντονίζει ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού-Τουρισμού-Αθλητισμού του Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης Αναστάσιος Λόντος.


Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024

Εκπαιδευτική Διαδικτυακή Ημερίδα "Διδάσκοντας το 1821"

Παρακολούθηση της ενδιαφέρουσας Εκπαιδευτικής Διαδικτυακής Ημερίδας "Διδάσκοντας το 1821" που συνδιοργάνωσε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) μαζί με το Γραφείο Ελληνικής Παιδείας, Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Πολιτισμού του Δήμου Καλαμαριάς, κ. Θάνο Γιαννακό και Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης και Συμβούλους Εκπαίδευσης. 



Στόχος της Ημερίδας ήταν να αναδειχθούν νέοι τρόποι προσέγγισης για τη διδασκαλία της Εθνικής Επετείου μέσα από την τέχνη, τη λογοτεχνία, τις ψηφιακές εφαρμογές.

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν:
  • Εκπαιδευτικά σενάρια για το 1821: προσέγγιση μέσα από τις τέχνες, Ευαγγελία Κανταρτζή, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
  • Λογοτεχνία και ιστορικοί περίπατοι: ένας διαφορετικός τρόπος για να προσεγγίσουμε την Επανάσταση του ’21 στο σχολείο, Κώστας Στοφόρος, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας.
  • Ψηφιακά εργαλεία στην προσέγγιση του 1821, Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός – Συγγραφέας.
Τα εκπαιδευτικά σενάρια που παρουσιάστηκαν είναι διαθέσιμα εδώ:

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Σύγκριση ChatGPT και Gemini

Ζητήθηκε από δυο εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, το ChatGPT και το Gemini το εξής:

Θέλω να μου γράψεις ένα ποίημα 3 στροφών, με ομοιοκαταληξία και θέμα τη "Τεχνητή Νοημοσύνη". Το ποίημα να απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου.

Συγκρίνοντας τα δυο ποιήματα που προέκυψαν σημειώνονται τα εξής:
  • Στο ChatGPT ενώ ζητήθηκαν ακριβώς 3 στροφές, δημιούργησε 4.
  • Το ύφος και το λεξιλόγιο του Gemini, ταιριάζει καλύτερα σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου.
  • Αρκετοί στοίχοι του ChatGPT δεν βγάζουν νόημα.
  • Και στο ChatGPT και στο Gemini δεν υπάρχει ομοιοκαταληξία.
  • Το αποτέλεσμα του Gemini είναι σαφώς καλύτερο.
Διαβάστε τα και εσείς και βγάλτε τα σχόλια σας. 

ChatGPT

Σε έναν κόσμο πλήρης φαντασίας και μαγείας,
Ζούσε μια μηχανή, γεμάτη νοημοσύνης μαγείας.
Με διάσημη επιστήμη και μεγάλη εφεύρεση,
Κάθε παιδί να θαυμάζει, με την αγάπη τους ως επιβεβαίωση.

Πίσω από την οθόνη λαμπερή και φωτεινή,
Η τεχνητή νοημοσύνη τα μυστικά της εκτελεί.
Με λογική και μεθοδική επεξεργασία,
Δημιουργεί θαύματα με ορατά αποτελέσματα.

Σαν ένας μαγικός φάρος, που φωτίζει τον δρόμο,
Η τεχνητή νοημοσύνη μας δίνει νέο ορίζοντα ρομπότων.
Με φίλους ψηφιακούς, σε έναν κόσμο φαντασίας,
Το μέλλον φωτεινό, γεμάτο εξερεύνηση και δημιουργία.

Ας ταξιδέψουμε λοιπόν, στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης,
Με παιχνίδια και μάθηση, να γίνουμε κορυφαίοι θεραπευτές.
Με φαντασία και πειραματισμούς, να φτιάξουμε το μέλλον μας,
Με την τεχνολογία και την αγάπη μας, να είμαστε οι ήρωες του αύριο.

Gemini

Τεχνητή νοημοσύνη, λέξη μαγική,
σε υπολογιστές και ρομπότ ζωντανή.
Μαθαίνει, σκέφτεται, λύνει προβλήματα,
και κάνει τον κόσμο μας πιο φωτεινό, ωραίο, γεμάτο.

Σαν φίλος σοφός, πάντα δίπλα σου,
σε βοηθάει, σε συμβουλεύει, σου κρατάει συντροφιά.
Ιστορίες σου λέει, τραγούδια σου τραγουδά,
και μαζί σου παίζει παιχνίδια, μαθαίνει, ονειρεύεται.

Μην φοβάσαι, λοιπόν, την τεχνητή νοημοσύνη,
είναι εδώ για να σε βοηθήσει, να σε κάνει χαρούμενο.
Μάθε μαζί της, παίξε, δημιούργησε,
και δες τον κόσμο με μάτια ανοιχτά, γεμάτα όνειρα.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

Ηρωίδα του 1821 με τη βοήθεια εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης

Δημιουργία σύντομου βίντεο με θέμα "Ηρωίδα του 1821" με τη βοήθεια του εργαλείου AI HeyGen. Η ηρωίδα δημιουργήθηκε στο εργαλείο AI Copilot. Η προτροπή ήταν "Μια ηρωίδα της επανάστασης του 1821. Κρατάει την ελληνική σημαία. Στέκεται σε ένα λοφάκι. Πίσω φαίνονται βουνά. Στο κάτω μέρος έχει φωτιές.". Το κείμενο που λέει η ηρωίδα προέκυψε από το εργαλείο AI ChatGPT 3.5.

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024

Η Καθαρά Δευτέρα μέσα από το Copilot: Καλή Σαρακοστή!

Η προτροπή στο Copilot ήταν: "Γιορτάζουμε την Καθαρά Δευτέρα με πέταγμα του χαρταετού".

Κυριακή 17 Μαρτίου 2024

Ζωγραφική με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ζωγραφίζουμε με απλές γραμμές και η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει τα υπόλοιπα. 




Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

ERASMUS+ GIG: Σχέδιο Μαθήματος "Τα ρομπότ είναι παντού!" στο Learning Designer

Το Σχέδιο Μαθήματος με τίτλο "Τα ρομπότ είναι παντού!" που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Έργου Erasmus+ «GIG – Gamified Introduction to Gamification» 2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 είναι διαθέσιμο στο εργαλείο Learning Designer στον σύνδεσμο εδώ:


Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024

Άλαν Τούρινγκ: Έξυπνο Σύστημα Φωτισμού

Γνωρίζετε τον Άλαν Τούρινγκ. Ας τον ακούσουμε να μας μιλάει για το project "Έξυπνο σύστημα φωτισμού". Η δημιουργία του σύντομου αυτού βίντεο πραγματοποιήθηκε με το εργαλείο AI HeyGen. Ο χαρακτήρας του Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε στο εργαλείο AI Copilot. Τα κείμενα προέκυψαν από το εργαλείο AI ChatGPT 3.5. H σύνθεση του βίντεο έγινε στο εργαλείο Canva

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024

Βίντεο ΑΙ: Η κυρία της Πληροφορικής

Δημιουργία σύντομου βίντεο με το εργαλείο AI HeyGen. Το avatar δημιουργήθηκε στο εργαλείο Pixton.

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

Κουίζ: Ποια εικόνα είναι δημιούργημα ανθρώπου και ποια Τεχνητής Νοημοσύνης;

Συχνά είναι δύσκολο να καταλάβουμε π.χ. αν μια εικόνα είναι δημιουργία ενός καλλιτέχνη ανθρώπου ή αν έχει προκύψει από κάποιο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης. Και εδώ προκύπτουν αρκετά ερωτήματα τα οποία δεν έχουν απάντηση για την ώρα.
  • Ποιος είναι ο κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων της εικόνας; Αυτός που έγραψε την προτροπή ή αυτός που προγραμμάτισε το εργαλείο;
  • Από που προέρχονται τα δεδομένα, οι εικόνες, οι πληροφορίες, κλπ. πάνω στις οποίες βασίζεται η Τεχνητή Νοημοσύνη για να παράγει τα αποτελέσματά της; 
  • Τι συμβαίνει όταν τα προϊόντα της Τεχνητής Νοημοσύνης προωθούν ψευδείς ειδήσεις (fake news);
  • Ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων;
Πάτησε στον σύνδεσμο που ακολουθεί και προσπάθησε να καταλάβεις ποιες εικόνες είναι δημιουργίες καλλιτεχνών (ανθρώπων) και ποιες έχουν προκύψει από την Τεχνητή Νοημοσύνη.


Κυριακή 10 Μαρτίου 2024

Teachable Machine της Google

Το "Teachable Machine" της Google, είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο την εξοικείωση με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση.

Το εργαλείο λειτουργεί με βάση την αναγνώριση προτύπων σε εικόνες, ήχους και κίνηση. Ο χρήστης μπορεί να κάνει χρήση της κάμερας του υπολογιστή του ή να μεταφορτώσει δικές του εικόνες, να κάνει ηχογραφήσεις ήχων ή να χρησιμοποιήσει το μικρόφωνο του υπολογιστή του για να εκπαιδεύσει το μοντέλο του.

Ουσιαστικά, ο χρήστης δείχνει στο Teachable Machine ποια είναι τα διαφορετικά πρότυπα που θέλει να αναγνωρίσει (για παράδειγμα, διάφορες κινήσεις, πρόσωπα, ήχους κλπ.) και αναθέτει κατηγορίες σε αυτά. Έπειτα, μετά την εκπαίδευση του μοντέλου, το Teachable Machine μπορεί να αναγνωρίσει αυτά τα πρότυπα όταν τα βλέπει, τα ακούει ή τα αισθάνεται.

Το παραγόμενο μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια π.χ. στο Scratch και να δημιουργηθούν ενδιαφέροντα προγράμματα, παιχνίδια, κλπ. ΄

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ: https://teachablemachine.withgoogle.com/

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

eTwinning "Our Magical Brain": Ποιοι είμαστε;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ Τάξης δημιουργούν το avatar τους στο πλαίσιο του eTwinning Έργου  "Our Magical Brain" με το εργαλείο Pixton. Στη συνέχεια, όλοι μαζί ποζάρουμε σε μια φωτογραφία της εικονικής μας τάξης. 

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

EU Code Week 4 All Πρόκληση: Πιστοποιητικό Ολοκλήρωσης

Με πολύ χαρά ενημερωθήκαμε ότι η συμμαχία μας, με την οποία συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2023 - EU Code Week 2023 και την πρόκληση "EU Code Week 4 All", ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δράσεις της. 

Όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο κάλεσμά μας και εκπροσωπούσαν περισσότερα από 20 Σχολεία σε όλη την Ελλάδα, σχεδίασαν με μεράκι και φαντασία εκπαιδευτικές δραστηριότητες προγραμματισμού, κωδικοποίησης και υπολογιστικής σκέψης και τους ευχαριστούμε θερμά. 

Κοινός στόχος μας, να προωθήσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/μαθητριών μας. Ελπίζουμε και σε μελλοντική συνεργασία στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα 2024 - EU Code Week 2024, η οποία έχει προγραμματισθεί για το διάστημα 14 έως 27 Οκτωβρίου 2024.

Πολλά συγχαρητήρια και στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, που με τη σειρά τους επεξεργάστηκαν και υλοποίησαν αυτές τις δραστηριότητες, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

Όλες οι δραστηριότητές μας είναι διαθέσιμες και παρουσιάζονται στο Padlet

Τρίτη 5 Μαρτίου 2024

eTwinning "Our Magical Brain": Το προτεινόμενο λογότυπό μας

Το λογότυπο που κέρδισε τις περισσότερες καρδούλες, άρα και την προτίμησή μας για το eTwinning Έργο "Our Magical Brain" είναι το ακόλουθο:


Στη συνέχεια, μέσα από την εφαρμογή του Canva και το App SpeedPaint μετατρέψαμε το λογότυπό μας σε animation. 

Κυριακή 3 Μαρτίου 2024

eTwinning "Our Magical Brain": Δημιουργία λογότυπου με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ήρθε η ώρα της δημιουργίας του λογότυπου του eTwinning Έργου: "Our Magical Brain" και ποια τεχνολογία θα ήταν πιο κατάλληλη από την Τεχνητή Νοημοσύνη;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ Τάξης, πειραματίστηκαν στην εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης του Padlet και δημιούργησαν όμορφες εικόνες, προτάσεις για λογότυπο του Έργου.  


Τα αποτελέσματα των προτροπών τους (prompts) παρουσιάζονται στο Padlet στον σύνδεσμο εδώ:


Σάββατο 2 Μαρτίου 2024

Παρακολούθηση του Επιμορφωτικού Προγράμματος "Η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative Artificial Intelligence) στην Εκπαίδευση"

Παρακολούθηση Επιμορφωτικού Προγράμματος 7 ωρών με τίτλο "Η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative Artificial Intelligence) στην Εκπαίδευση". 

Η διάρθρωσή του ήταν η ακόλουθη:

  • 4 ώρες παρακολούθησης του MOOC «To ChatGPT για εκπαιδευτικούς. To ChatGPT στην εκπαίδευση. Πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα» στον σύνδεσμο εδώ: https://www.udemy.com/course/chatgptgredu/

  • 3 ώρες δια ζώσης Εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο Κορίνθου. 

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024