Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Δεδομένα - επεξεργασία - πληροφορία

Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που μελετά τον τρόπο με τον οποίο:

  • συλλέγουμε δεδομένα.
  • αποθηκεύουμε δεδομένα.
  • επεξεργαζόμαστε δεδομένα και παράγουμε πληροφορίες.
  • αποθηκεύουμε τις πληροφορίες που παράγουμε.
  • μεταδίδουμε τις πληροφορίες.
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή που μας βοηθάει να αποθηκεύσουμε και να επεξεργαστούμε τα δεδομένα μας, να αποθηκεύσουμε και να μεταδώσουμε τις πληροφορίες μας.

Ένα παράδειγμα:

Πόσα χρήματα πρέπει να δώσω στο κυλικείο για να αγοράσω μια τυρόπιτα και ένα μπουκάλι νερό;

Δεδομένα
  • Η τυρόπιτα κοστίζει 1 ευρώ.
  • Το μπουκάλι με το νερό κοστίζει 0,50 ευρώ.
Επεξεργασία
1 ευρώ + 0,50 ευρώ = 1,5 ευρώ

Πληροφορία
Πρέπει να δώσω 1,5 ευρώ

Έχω στην τσέπη μου 2 ευρώ. Μπορώ να αγοράσω από το κυλικείο μια τυρόπιτα και ένα μπουκάλι νερό;

Δεδομένα
  • Έχω 2 ευρώ.
  • Η τυρόπιτα και το νερό κοστίζουν 1,5 ευρώ.
Επεξεργασία
2 ευρώ > 1,5 ευρώ

Πληροφορία
Ναι μπορώ γιατί έχω περισσότερα χρήματα από το κόστος των προϊόντων. 


Δεδομένα: είναι τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε για επεξεργασία.
Επεξεργασία: είναι η διαδικασία κατά την οποία παίρνουμε πληροφορίες από τα δεδομένα.
Πληροφορία: είναι τα αποτελέσματα που παίρνουμε από την επεξεργασία των δεδομένων και μας μεταδίδουν κάποια επιπρόσθετη γνώση.

Υπολογιστής: Η πιο διαδεδομένη μηχανή επεξεργασίας δεδομένων.

Δραστηριότητες από το Φωτόδεντρο

Κύκλος Επεξεργασίας Πληροφοριών: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/758


Κύκλος επεξεργασίας των δεδομένων: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/946


Μαρκέλλου Πηνελόπη

Είμαι η Πηνελόπη Μαρκέλλου. Όταν ήμουν παιδί ήθελα να παραμείνω παιδί. Όμως μεγάλωσα οπότε έγινα καθηγήτρια Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο για να νιώθω και εγώ λίγο παιδί! Αγαπώ το διάβασμα, τον κινηματογράφο, τη θάλασσα και όλα τα gadgetάκια…

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015