Οι καταλήξεις οδηγούν σε δίστιχα

Περιγραφή 

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν λέξεις με συγκεκριμένη κατάληξη π.χ. -άτα, -ίδι/ύδι, άκι, κλπ. Αφού συμπληρώσουν τον πίνακα του Φύλλου Εργασίας στη συνέχεια καλούνται να ζευγαρώσουν τις λέξεις και να δημιουργήσουν ευφάνταστα δίστιχα με ομοιοκαταληξία.

Στόχοι

Επιδιώκεται οι μαθητές/μαθήτριες:
  • να αναζητήσουν λέξεις με κοινή κατάληξη.
  • να εντοπίσουν τις παιγνιώδεις σχέσεις ανάμεσα στις λέξεις. 
  • να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. 

Φύλλο Εργασίας

Βοηθητικό Υλικό

Σε περίπτωση δυσκολίας εύρεσης των λέξεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Λεξικό. Επίσης, μια χρήσιμη ιστοσελίδα αναζήτησης λέξεων με βάση την κατάληξή τους (ομόηχες ή μη), τον αριθμό των συλλαβών τους, τη θέση του τόνου τους και την περιεκτικότητά τους σε συγκεκριμένα γράμματα είναι η Melobytes.gr (https://melobytes.gr/el/app/omoiokataliksies).

Εφαρμογή - Αποτελέσματα

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στα Τμήματα Β1 και Β2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία εύρεσης λέξεων, το ανορθόδοξο ζευγάρωμά τους και τη δημιουργία αστείων δίστιχων. Είναι φανερό ότι οι ρίμες, τα στιχάκια και τα ποιήματα αρέσουν στα παιδιά λόγω της μουσικότητας και του ρυθμού τους.
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της δραστηριότητας παρουσιάζονται στη συνέχεια.

Λέξεις που καταλήγουν σε -άτα

Δίστιχα

Λέξεις που καταλήγουν σε -ίδι και -ύδι

Δίστιχα


Βιβλιογραφία

Βασιλάκη, Α., & Γιαννακουδάκης, Λ. (2009). Η Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής. Εκδόσεις Κέδρος. 
Ευθυμίου, Α., Δήμος, Η., Μητσιάκη, Μ. & Αντύπα, Ι. (2005). Εικονογραφημένο Λεξικό, Α', Β', Γ' Δημοτικού. Το Πρώτο μου Λεξικό. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. 

URLs

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015