24 γράμματα... μια ιστορία

Περιγραφή 

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναζητήσουν 24 λέξεις, μία για κάθε ένα γράμμα του Αλφαβήτου. Στη συνέχεια, καλούνται να δημιουργήσουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας όλες τις λέξεις, με την ίδια σειρά.

Στόχοι

Επιδιώκεται οι μαθητές/μαθήτριες:
  • να αναζητήσουν λέξεις με βάση το Αλφάβητο.
  • να συσχετίσουν λέξεις με διαφορετικά νοήματα. 
  • να συνεργαστούν και να συνθέσουν μια ιστορία συνδυάζοντας συγκεκριμένες λέξεις. 
  • να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. 

Εφαρμογή - Αποτελέσματα

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο Τμήμα Β1 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού.
Κάθε μαθητής/μαθήτρια επέλεξε με τη σειρά του μια λέξη από το Αλφάβητο. Οι λέξεις αυτές καταγράφηκαν από την εκπαιδευτικό σε ένα έγγραφο του Κειμενογράφου το οποίο προβαλλόταν σε οθόνη μέσω projector.
Στη συνέχεια τα παιδιά ξεκίνησαν να αφηγούνται την ιστορία τους, την οποία ταυτόχρονα πληκτρολογούσε η εκπαιδευτικός στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και οι μαθητές/μαθήτριες διάβαζαν από την οθόνη.
Στα θετικά σημεία καταγράφονται η αποτελεσματική συνεργασία των μαθητών/μαθητριών καθώς και η ικανοποίηση που ένιωσαν από την τελική ιστορία που δημιούργησαν.
Στο τέλος, η εκπαιδευτικός μορφοποίησε την ιστορία, την εκτύπωσε και μοίρασε από ένα αντίγραφο σε κάθε παιδί.
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της δραστηριότητας παρουσιάζονται στη συνέχεια.

Βιβλιογραφία

Βασιλάκη, Α., & Γιαννακουδάκης, Λ. (2009). Η Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής. Εκδόσεις Κέδρος. 

URLs

Ιστολόγιο Βιβής Αντωνίου, Είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός! Δημιουργική Γραφή:  https://viviantoniou.blogspot.com/p/blog-page_10.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015