Beebot... story

Περιγραφή 

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποιώντας τη ρομποτική μελισσούλα Beebot και τις κάρτες Δημιουργικής Γραφής θα δημιουργήσουν μια ιστορία.  

Στόχοι

Επιδιώκεται οι μαθητές/μαθήτριες:
  • να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες Δημιουργικής Γραφής.
  • να προγραμματίσουν τη μελισσούλα Beebot. 
  • να δημιουργήσουν μια ιστορία.  

Beebot & Εκπαιδευτική Ρομποτική

Το BeeBot ή ο "Μπάρυ η μέλισσα" όπως το βαφτίσαμε, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ο προγραμματισμός γίνεται με τα πλήκτρα που βρίσκονται επάνω στη μέλισσα (on-board) και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με βήμα 15 εκατοστών τη φορά, μπροστά ή πίσω και να στρέφεται κατά 90 μοίρες, αριστερά ή δεξιά. Το BeeBot αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διδασκαλία του ελέγχου, της κατεύθυνσης (προσανατολισμού) και της γλώσσας προγραμματισμού για τα μικρά παιδιά. Μπορεί να κινείται σε χαρτί, μουσαμά, τσιμέντο, πλακάκι, ξύλο, πλαστικό, χαλί. Διαθέτει μνήμη για τον προγραμματισμό έως και 40 βημάτων και λειτουργεί με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Με καλώδιο USB φορτίζει εύκολα από τον υπολογιστή. 

Βοηθητικό Υλικό

Στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης επιλέχθηκε να συνδυαστεί η χρήση του Beebot με τις κάρτες Δημιουργικής Γραφής που δημιουργήθηκαν για αυτόν τον σκοπό και φαίνονται στην ακόλουθη εικόνα. 


Οι κάρτες είναι χωρισμένες σε κατηγορίες και αναπαριστούν:
  • Ήρωα-Ηρωίδα όπως πριγκίπισσα, ιππότη, βασιλιά, κλπ.
  • Εχθρό όπως μάγισσα, δράκο, πειρατή, κλπ.
  • Τόπο όπως παλάτι, φάρο, καράβι, κλπ.
  • Αντικείμενο όπως στέμμα, βιβλίο, καπέλο, κλπ.
  • Βοηθό όπως άλογο, γάτα, γελωτοποιό, κλπ.
Οι εικόνες αντλήθηκαν από τον δικτυακό τόπο Freepik.com, επεξεργάστηκαν στην εφαρμογή Photoshop, τυπώθηκαν, πλαστικοποιήθηκαν και κόπηκαν από την εκπαιδευτικό. 

Εφαρμογή - Αποτελέσματα

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο Τμήμα Β2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές επέλεξαν τις κάρτες που ήθελαν και τις τοποθέτησαν κάτω από το πλαστικό χαλάκι (mat) γεμίζοντας τα 16 τετράγωνα. Τοποθέτησαν το Beebot στο τετράγωνο εκκίνησης. 


Στη συνέχεια, προγραμμάτιζαν τη μελισσούλα να κινηθεί τόσα βήματα όσα έδειχνε το ζάρι που έριχναν. Ακολουθώντας τα βήματα του Beebot κατέληγαν σε ένα τετράγωνο και μια κάρτα. Με βάση τις κάρτες που επισκέφτηκαν με τη μελισσούλα συνέθεσαν μια ιστορία την οποία η εκπαιδευτικός πληκτρολογούσε στον Κειμενογράφο. 
Η ιστορία που δημιούργησαν τα παιδιά μαζί με τις κάρτες που επισκέφτηκαν παρουσιάζονται παρακάτω με τη μορφή flipbook.


Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την υλοποίηση της δραστηριότητας. Οι φωτογραφίες έχουν υποστεί επεξεργασία στην online εφαρμογή Pixlr.com για να μη φαίνονται τα πρόσωπα των μαθητών/μαθητριών.  









Βιβλιογραφία

Βασιλάκη, Α., & Γιαννακουδάκης, Λ. (2009). Η Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής. Εκδόσεις Κέδρος. 
Ευθυμίου, Α., Δήμος, Η., Μητσιάκη, Μ. & Αντύπα, Ι. (2005). Εικονογραφημένο Λεξικό, Α', Β', Γ' Δημοτικού. Το Πρώτο μου Λεξικό. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων. 

URLs

Beebot Emulator - Προσομοιωτής: https://www.terrapinlogo.com/emu/beebot.html?community-mat

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

     

    Copyright @ 2015