Η δομή του παραμυθιού

Περιγραφή 

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) προσπαθούν να αναζητήσουν τα δομικά στοιχεία ενός παραμυθιού π.χ. ήρωας, δράση, κλπ. Η εκπαιδευτικός βοηθάει ώστε να ταξινομηθούν οι ιδέες των παιδιών και δημιουργεί έναν εννοιολογικό χάρτη στην εφαρμογή Mindomo (https://www.mindomo.com/).

Στόχοι

Επιδιώκεται οι μαθητές/μαθήτριες:
  • να εντοπίσουν τα δομικά στοιχεία ενός παραμυθιού.
  • να εκφράσουν τις ιδέες τους εντός της ομάδας. 
  • να χρησιμοποιούν μελλοντικά τον παραγόμενο εννοιολογικό χάρτη στη σύνθεση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας.  

Εφαρμογή - Αποτελέσματα

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο Τμήμα Β2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές παρακινήθηκαν από την εκπαιδευτικό να σκεφτούν τα δομικά στοιχεία από τα οποία αποτελείται ένα παραμύθι π.χ. ήρωας, εχθρός, βοηθός, πρόβλημα, λύση, κλπ.
Η εκπαιδευτικός με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, projector, οθόνης και της online εφαρμογής Mindomo κατέγραφε τις ιδέες των παιδιών σε έναν εννοιολογικό χάρτη με κεντρική έννοια τη λέξη "παραμύθι".
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της δραστηριότητας παρουσιάζονται στη συνέχεια.  

Βιβλιογραφία

Βασιλάκη, Α., & Γιαννακουδάκης, Λ. (2009). Η Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής. Εκδόσεις Κέδρος. 

URLs

Βικιπαίδεια - Παραμύθι: https://el.wikipedia.org/wiki/Παραμύθι
Βικιπαίδεια - Καταιγισμός Ιδεών: https://el.wikipedia.org/wiki/Καταιγισμός_ιδεών

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015