Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Build Your Wild Self: Φτιάχνουμε τον άγριο εαυτό μας!

Σήμερα θα επισκεφτούμε την ιστοσελίδα: 

Build Your Wild Self

στη διεύθυνση:

και βήμα βήμα φτιάχνουμε τον άγριο εαυτό μας!


Doodle: Δίσεκτο έτος 2016


Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Pypus.com

Το pypus.com είναι ένα web site με πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τους μικρούς μας φίλους.

Επισκεφτείτε το, παίξτε, μάθετε και διασκεδάστε!

Πηγή: http://www.pypus.com/




Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

ΣΤ Τάξη: Προδιαγραφές εργασίας στο Mindomo.com

Αφού παρακολουθήσατε τα εκπαιδευτικά βίντεο στη συνέχεια εγκαταστήστε την εφαρμογή στον υπολογιστή σας.

Το αρχείο εγκατάστασης μπορείτε να το "κατεβάσετε" από τη διεύθυνση:

Για τη δική σας ευκολία το έχω "κατεβάσει" και το έχω τοποθετήσει στον φάκελό Dropbox: 
αρχείο με όνομα MindomoDesktop_v.7.04.exe.

Αφού γίνει η εγκατάσταση ακολουθώντας τα βήματα του wizard ανοίξτε την εφαρμογή από το εικονίδιο που έχει δημιουργηθεί στην επιφάνεια εργασίας σας.

Η εργασία που πρέπει να ετοιμάσετε είναι ατομική ή ομαδική. 

Στόχος της εργασίας είναι να δημιουργήσετε έναν εννοιολογικό χάρτη.

Την κεντρική ιδέα μπορείτε να την πάρετε από κάποιο σχολικό βιβλίο σας π.χ.:
  • Ιστορία: Επανάσταση 1821, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Διονύσιος Σολωμός, κλπ.
  • Γεωγραφία: Το φυσικό περιβάλλον, οι ήπειροι, η Ευρώπη, κλπ.
  • Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων: ο Όμηρος, ο Αίσωπος, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Γιάννης Ρίτσος, κλπ. 
  • Φυσικά: Πηγές ενέργειας, Φυτά, Ζώα, κλπ.

Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των κόμβων που θα περιέχει ο χάρτης σας.

Ο χάρτης πρέπει να είναι εμπλουτισμένος με κείμενο, εικόνες/φωτογραφίες, συνδέσμους, βίντεο, σχόλια, κλπ.

Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε στον χάρτη σας υλικό που να τον κάνει όσο το δυνατόν πιο επεξηγηματικό!

Καλή δουλειά!

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΣΤ Τάξη: Mindomo.com

Το Mindomo είναι μια online εφαρμογή χαρτογράφησης ιδεών. Πρωτοεμφανίστηκε το 2007 και υποστηρίζει τη συνεργατική δημιουργία εννοιολογικών χαρτών μέσα από ένα φιλικό, εύχρηστο και λειτουργικό περιβάλλον.

Το εργαλείο διαθέτει και desktop έκδοση βασισμένη στο περιβάλλον Adobe Air. Αυτή την έκδοση θα εγκαταστήσετε στους υπολογιστές του Εργαστηρίου μας (το αρχείο εγκατάστασης θα το βρείτε στον φάκελό Dropbox).

Μέσα από το εργαλείο μπορείτε:
  • να δημιουργήσετε κόμβους οι οποίοι μετακινούνται, αλλάζουν σχήμα, χρώμα, κλπ, 
  • να δημιουργήσετε συνδέσεις ανάμεσα στους κόμβους με πολλαπλούς τρόπους, 
  • να προσθέσετε πολυμεσικό υλικό όπως βίντεο, εικόνες, ήχους, κλπ.
  • να προσθέσετε σημειώσεις, σύμβολα, συνδέσμους σε άλλες ιστοσελίδες ή άλλους χάρτες, κλπ.
Η διαμοίραση των χαρτών γίνεται μέσω Internet, ενώ μπορούν και να εξαχθούν σε μορφή εικόνας ή να εκτυπωθούν.

Η ιστοσελίδα του Mindomo είναι: https://www.mindomo.com/

Παρακολουθήστε τα ακόλουθα εκπαιδευτικά βίντεο πριν αρχίσετε να δουλεύετε με το εργαλείο.

Ένα παράδειγμα χάρτη είναι το ακόλουθο:



Γ Τάξη: Το τραγούδι του κλόουν

Η εργασία μας έχει και συνέχεια!

Αφού ζωγραφίσαμε τους κλόουν μας και τους σκανάραμε, τώρα ήρθε η ώρα να πληκτρολογήσουμε στον Κειμενογράφο "Το τραγούδι του κλόουν" από το Ανθολόγιο της Γ' και Δ' Τάξης.

Πηγή: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C106/331/2257,8511/


Αν θέλετε μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι στο YouTube: https://youtu.be/foi9Q_0c1t0 από την Παιδική Χορωδία του Ιόνιου Ωδείου.


Στη συνέχεια, κάθε μαθητής/μαθήτρια θα φτιάξει μία σελίδα όπως η ακόλουθη όπου στο αριστερό μέρος ενός πίνακα με 1 γραμμή και 2 στήλες θα υπάρχει το τραγούδι και στο δεξί μέρος θα εισάγουμε τη ζωγραφιά μας. Μην ξεχάσατε πρώτα να αλλάξετε τον προσανατολισμό της σελίδας σας.

Γ2: Σχεδιάσαμε και ζωγραφίσαμε κλόουν

Ακολουθώντας τα βήματα του βίντεο από το web site ArtForKidsHub με θέμα "How To Draw A Clown" σχεδιάσαμε στο χαρτί τους δικούς μας κλόουν.

Στη συνέχεια τους χρωματίσαμε με μαρκαδόρους και πολύ φαντασία. Αν θέλετε μπορείτε να παρακολουθήσετε και το βίντεο "How To Color A Clown With Oil Pastels".

Κάθε μαθητής και μαθήτρια πήρε τη δική του/της ζωγραφιά και στον σαρωτή (scanner) τη σκάναρε και την μετέτρεψε σε ηλεκτρονική.

Δεν είναι δύσκολο, μπορείτε να το κάνετε και εσείς.

Η δικιά μου ζωγραφιά είναι η ακόλουθη (σχέδιο και χρωματισμένη).

Πως σας φαίνεται;

 

Δείτε και όλες τις ζωγραφιές των παιδιών στο flipbook που ακολουθεί.



Και η εργασία αυτή δεν τελειώνει εδώ...

Έχει και συνέχεια...

Δείτε επόμενες αναρτήσεις...

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Εννοιολογικός χάρτης: Σχολικός Εκφοβισμός ή Bullying και Διαδικτυακός Εκφοβισμός ή Cyberbullying

Εννοιολογικός χάρτης που έχει δημιουργηθεί στην εφαρμογή Mindomo με θέμα τον Σχολικό Εκφοβισμό ή Bullying και έμφαση στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό ή Cyberbullying.  





Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Γ Τάξη: Κλόουν

Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι κλόουν που έφτιαξαν οι μαθητές των Τμημάτων Γ1 και Γ2 στη Ζωγραφική.























Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Α-Β Τάξεις: Μάσκες για τις Απόκριες

Στην online εφαρμογή http://www.oncoloring.com/ διαλέγουμε την αποκριάτικη μάσκα που μας αρέσει, τη χρωματίζουμε με τα χρώματα που θέλουμε και στο τέλος αποθηκεύουμε τη δουλειά μας στον φάκελό μας στο Dropbox.




Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Β Τάξη: Κλόουν [βίντεο]

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β Τάξης ακολουθήσαμε τις οδηγίες του Φύλλου Εργασίας "Κλόουν" και στη Ζωγραφική σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε τους δικούς μας κλόουν.



Στη συνέχεια, με τις δημιουργίες μας φτιάξαμε ένα βιντεάκι στο online εργαλείο StupeFlix και το "ανεβάσαμε" στο YouTube. Δείτε το στη συνέχεια. Καλές Απόκριες!

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Πως να σχεδιάσω και να χρωματίσω έναν κλόουν [βίντεο]

Δείτε στα ακόλουθα δυο βίντεο πως να σχεδιάσετε και στη συνέχεια να χρωματίσετε έναν κλόουν.

Δεν είναι τόσο δύσκολο αν ακολουθήσετε τα βήματα!


Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Χάρτης Πρεσβευτών Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου

Το σχολείο μας ήταν ένας από τους Πρεσβευτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου για το 2016.


Στον χάρτη που ακολουθεί φαίνονται οι 478 πρεσβευτές της δράσης του SaferInternet.gr για το 2016. Η καταχώρηση έχει γίνει με χρωματική κωδικοποίηση και τα δημοτικά σχολεία εμφανίζονται με μπορντώ αστέρι. Μπορείτε να μεγενθύνετε τον χάρτη, έτσι ώστε να δείτε αναλυτικά τη διασπορά των πρεσβευτών σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, κάνοντας κλικ επάνω σε κάποιο σημείο, θα λάβετε πληροφορίες για τον φορέα και τα ονόματα των υπευθύνων.


Στο σχολείο μας υπεύθυνη των δράσεων ήταν η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου.


Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

25 παραδείγματα ρομποτικής με lego [βίντεο]

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί 25 παραδείγματα ρομποτικής με lego.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

LEGO WeDo: Γύρω γύρω όλοι

Κατασκευάζουμε το μοντέλο με τα Lego WeDo ακολουθώντας βήμα βήμα τις οδηγίες που θα βρούμε στον ακόλουθο σύνδεσμο: Γύρω γύρω όλοι.





Στη συνέχεια «ανοίγουμε» την εφαρμογή Scratch και ενεργοποιούμε τις εντολές Lego WeDo ως εξής:

Σενάρια -> Άλλες Εντολές -> Προσθήκη Επέκτασης -> Lego WeDo -> OK

Ένα απλό σενάριο το οποίο κινεί το μοντέλο είναι το ακόλουθο: 


Στο ακόλουθο βίντεο δείτε το υλοποιημένο μοντέλο!

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Ολοήμερο Σχολείο Βοχαϊκού: "Το Παντοπωλείο"

Σήμερα 9 Φεβρουαρίου 2016, "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου", στο Ολοήμερο Σχολείο του Βοχαϊκού με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ, Ε και ΣΤ Τάξης παρακολουθήσαμε τη διεθνώς τριπλά βραβευμένη ταινία:

 «Το Παντοπωλείο» 

που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου  (http://www.saferinternet.gr/με υποτιτλισμό σε όλες τις Ευρωπαϊκές γλώσσες και η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=ceSUuKMr4xo

Ο ήλιος ρίχνει τα πέπλα του σε ένα συνοικιακό και παραδοσιακό παντοπωλείο στην καρδιά της Αθήνας. Η μπριόζα και πάντα χαμογελαστή παντοπώλης τακτοποιεί τον πάγκο της με θρησκευτική ευλάβεια. Η ευγενέστατη παντοπώλης μας είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει κάθε παράλογη απαίτηση, φυσικά... με το αζημίωτο. Άλλωστε, δεν είναι ένα απλό μπακάλικο! 

Πόσο ασφαλές, όμως, είναι τελικά ένα παντοπωλείο στο οποίο ΟΛΑ προσφέρονται ανεξέλεγκτα και σε αφθονία χωρίς κανέναν περιορισμό...;


Στη συνέχεια συζητήσαμε για το περιεχόμενό της, πλοηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα SaferInternet.gr και είδαμε το υλικό το οποίο διατίθεται για τους μαθητές όπως: 
  • Booklets/Φυλλάδια.
  • Τηλεοπτικά Σποτ.
  • Αφίσες.
  • Παιχνίδια.
  • Wallpapers.
  • Χειροτεχνίες.
  • Webinars, κλπ.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα:  http://www.saferinternet.gr/ 

Δ Τάξη: "Κάρτες Περιπτώσεων"

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ Τάξης σήμερα "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" ασχοληθήκαμε με τη δραστηριότητα "Κάρτες Περιπτώσεων" που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr (http://www.saferinternet.gr/) του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που είναι και ο επίσημος διοργανωτής του εορτασμού στην Ελλάδα.

Στόχος των καρτών αυτών είναι:
  • Να αναδειχθούν διαφορετικές περιπτώσεις με τις οποίες τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή κατά την πλοήγηση τους στο Διαδίκτυο, τις οποίες, όμως, πολλές φορές δε γνωρίζουν πώς να χειριστούν/αντιμετωπίσουν. 
  • Να προωθηθεί ο διάλογος μεταξύ παιδιών, αλλά και μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών, για τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης των καταστάσεων αυτών. 
  • Να ενδυναμώσει την κριτική ικανότητα των μαθητών. 
Οι κάρτες τυπώθηκαν 4 φορές ώστε να υπάρχουν τουλάχιστον 2 κάρτες ανά μαθητή. Στη συνέχεια πλαστικοποιήθηκαν και κόπηκαν.


Μέσα στο Εργαστήριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μια μεγάλη ομάδα, διάλεξαν κάρτες και όσοι είχαν την ίδια κάρτα αρχικά συζήτησαν το θέμα της και στη συνέχεια πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης των περιγραφόμενων περιστατικών. Σε μερικές περιπτώσεις οι μαθητές αυτοσχεδιάζοντας δραματοποίησαν το θέμα της κάρτας. Ακολουθούσε συζήτηση στην ολομέλεια και προτεινόμενες λύσεις από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής.


Γ Τάξη: eSafetyKit

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ Τάξης, στο πλαίσιο των δράσεων για την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" πλοηγηθήκαμε στην εφαρμογή eSafetyKit στη διεύθυνση:


Μάθαμε για την ασφάλεια, την επικοινωνία, την ηλεκτρονική παρενόχληση και τη διασκέδαση στο διαδίκτυο. Λύσαμε κουίζ και παίξαμε πολλά παιχνίδια!



Β Τάξη: "Ο ιός που κολλήσαμε είχε βούλες"

Στο πλαίσιο των σημερινών δράσεων για την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" με τη Β' Τάξη διαβάσαμε την ιστορία "Ο ιός που κολλήσαμε είχε βούλες" από το βιβλίο των Βερόνικα Σαμαρά και Γεωργίου Κορμά "Η Φάρμα του Διαδικτύου".

Η ιστορία μιλάει για τον ρατσισμό στο Διαδίκτυο καθώς και την αξιοπιστία της διαδικτυακής πληροφορίας με έναν εύληπτο και ευχάριστο τρόπο.

Οι άσπρες χήνες και οι άσπρες χήνες με τις μαύρες βούλες, ο Νικόλας και η Νίκη αλλά και τα άλλα ζώα της φάρμας αφύπνισαν τη σκέψη των μικρών μαθητών και τους βοήθησαν να οξύνουν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν αντίστοιχα θέματα στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις τώρα αλλά και στο μέλλον.

Τα παραπάνω επιτεύχθηκαν μέσα από την αφήγηση της ιστορίας, τη συζήτηση που ακολούθησε αλλά και τις ερωτήσεις της ενότητας "Για να δούμε τι μάθαμε από την ιστορία μας".


Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Σήμερα Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 εορτάζεται για 13η συνεχή χρονιά η "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου".

Πρώτη φορά η ημέρα αυτή εορτάστηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, υπό το συντονισμό του έργου SafeBorders και το πρόγραμμα Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το 2005 ανέλαβε τα ηνία το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE και σήμερα ο αριθμός των χωρών έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως.

Από το 2014, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προάγει όχι μόνο το ασφαλές Διαδίκτυο αλλά τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, στο οποίο όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε. 

Το φετινό σύνθημα είναι: 

«Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» («Play your part for a better internet!»)

Το σχολείο μας είναι «Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2016».

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: http://www.saferinternet.gr 

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Α Τάξη: Φτιάχνω μια αστεία φατσούλα!

Πηγαίνουμε στην ιστοσελίδα:


και φτιάχνουμε μια αστεία φατσούλα βάζοντας μάτια, μύτη, στόμα, μαλλιά και ότι άλλο θέλετε!

Στο τέλος αποθηκεύουμε τη φατσούλα (εικόνα) στον φάκελό μας στο Dropbox.


 

Copyright @ 2015