Το Mindomo είναι μια online εφαρμογή χαρτογράφησης ιδεών. Πρωτοεμφανίστηκε το 2007 και υποστηρίζει τη συνεργατική δημιουργία εννοιολογικών χαρτών μέσα από ένα φιλικό, εύχρηστο και λειτουργικό περιβάλλον.
Το εργαλείο διαθέτει και desktop έκδοση βασισμένη στο περιβάλλον Adobe Air. Αυτή την έκδοση θα εγκαταστήσετε στους υπολογιστές του Εργαστηρίου μας (το αρχείο εγκατάστασης θα το βρείτε στον φάκελό Dropbox).
Μέσα από το εργαλείο μπορείτε:
να δημιουργήσετε κόμβους οι οποίοι μετακινούνται, αλλάζουν σχήμα, χρώμα, κλπ,
να δημιουργήσετε συνδέσεις ανάμεσα στους κόμβους με πολλαπλούς τρόπους,
να προσθέσετε πολυμεσικό υλικό όπως βίντεο, εικόνες, ήχους, κλπ.
να προσθέσετε σημειώσεις, σύμβολα, συνδέσμους σε άλλες ιστοσελίδες ή άλλους χάρτες, κλπ.
Η διαμοίραση των χαρτών γίνεται μέσω Internet, ενώ μπορούν και να εξαχθούν σε μορφή εικόνας ή να εκτυπωθούν.
Αφού ζωγραφίσαμε τους κλόουν μας και τους σκανάραμε, τώρα ήρθε η ώρα να πληκτρολογήσουμε στον Κειμενογράφο "Το τραγούδι του κλόουν" από το Ανθολόγιο της Γ' και Δ' Τάξης.
Αν θέλετε μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι στο YouTube: https://youtu.be/foi9Q_0c1t0 από την Παιδική Χορωδία του Ιόνιου Ωδείου.
Στη συνέχεια, κάθε μαθητής/μαθήτρια θα φτιάξει μία σελίδα όπως η ακόλουθη όπου στο αριστερό μέρος ενός πίνακα με 1 γραμμή και 2 στήλες θα υπάρχει το τραγούδι και στο δεξί μέρος θα εισάγουμε τη ζωγραφιά μας. Μην ξεχάσατε πρώτα να αλλάξετε τον προσανατολισμό της σελίδας σας.
Ακολουθώντας τα βήματα του βίντεο από το web site ArtForKidsHub με θέμα "How To Draw A Clown" σχεδιάσαμε στο χαρτί τους δικούς μας κλόουν.
Στη συνέχεια τους χρωματίσαμε με μαρκαδόρους και πολύ φαντασία. Αν θέλετε μπορείτε να παρακολουθήσετε και το βίντεο "How To Color A Clown With Oil Pastels".
Κάθε μαθητής και μαθήτρια πήρε τη δική του/της ζωγραφιά και στον σαρωτή (scanner) τη σκάναρε και την μετέτρεψε σε ηλεκτρονική.
Δεν είναι δύσκολο, μπορείτε να το κάνετε και εσείς.
Η δικιά μου ζωγραφιά είναι η ακόλουθη (σχέδιο και χρωματισμένη).
Πως σας φαίνεται;
Δείτε και όλες τις ζωγραφιές των παιδιών στο flipbook που ακολουθεί.
Εννοιολογικός χάρτης που έχει δημιουργηθεί στην εφαρμογή Mindomo με θέμα τον Σχολικό Εκφοβισμό ή Bullying και έμφαση στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό ή Cyberbullying.
Στην online εφαρμογή http://www.oncoloring.com/ διαλέγουμε την αποκριάτικημάσκα που μας αρέσει, τη χρωματίζουμε με τα χρώματα που θέλουμε και στο τέλος αποθηκεύουμε τη δουλειά μας στον φάκελό μας στο Dropbox.
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β Τάξης ακολουθήσαμε τις οδηγίες του Φύλλου Εργασίας "Κλόουν" και στη Ζωγραφική σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε τους δικούς μας κλόουν.
Στη συνέχεια, με τις δημιουργίες μας φτιάξαμε ένα βιντεάκι στο online εργαλείο StupeFlix και το "ανεβάσαμε" στο YouTube. Δείτε το στη συνέχεια. Καλές Απόκριες!
Το σχολείο μας ήταν ένας από τους Πρεσβευτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου για το 2016.
Στον χάρτη που ακολουθεί φαίνονται οι 478 πρεσβευτές της δράσης του SaferInternet.gr για το 2016. Η καταχώρηση έχει γίνει με χρωματική κωδικοποίηση και τα δημοτικά σχολεία εμφανίζονται με μπορντώ αστέρι. Μπορείτε να μεγενθύνετε τον χάρτη, έτσι ώστε να δείτε αναλυτικά τη διασπορά των πρεσβευτών σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, κάνοντας κλικ επάνω σε κάποιο σημείο, θα λάβετε πληροφορίες για τον φορέα και τα ονόματα των υπευθύνων.
Στο σχολείο μας υπεύθυνη των δράσεων ήταν η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου.
Σήμερα 9 Φεβρουαρίου 2016, "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου", στο Ολοήμερο Σχολείο του Βοχαϊκού με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ, Ε και ΣΤ Τάξης παρακολουθήσαμε τη διεθνώς τριπλά βραβευμένη ταινία:
«Το Παντοπωλείο»
που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (http://www.saferinternet.gr/) με υποτιτλισμό σε όλες τις Ευρωπαϊκές γλώσσες και η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα YouTube:
Ο ήλιος ρίχνει τα πέπλα του σε ένα συνοικιακό και παραδοσιακό παντοπωλείο στην καρδιά της Αθήνας. Η μπριόζα και πάντα χαμογελαστή παντοπώλης τακτοποιεί τον πάγκο της με θρησκευτική ευλάβεια. Η ευγενέστατη παντοπώλης μας είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει κάθε παράλογη απαίτηση, φυσικά... με το αζημίωτο. Άλλωστε, δεν είναι ένα απλό μπακάλικο!
Πόσο ασφαλές, όμως, είναι τελικά ένα παντοπωλείο στο οποίο ΟΛΑ προσφέρονται ανεξέλεγκτα και σε αφθονία χωρίς κανέναν περιορισμό...;
Στη συνέχεια συζητήσαμε για το περιεχόμενό της, πλοηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα SaferInternet.gr και είδαμε το υλικό το οποίο διατίθεται για τους μαθητές όπως:
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ Τάξης σήμερα "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" ασχοληθήκαμε με τη δραστηριότητα "Κάρτες Περιπτώσεων" που έχει δημιουργήσει η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr (http://www.saferinternet.gr/) του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που είναι και ο επίσημος διοργανωτής του εορτασμού στην Ελλάδα.
Στόχος των καρτών αυτών είναι:
Να αναδειχθούν διαφορετικές περιπτώσεις με τις οποίες τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή κατά την πλοήγηση τους στο Διαδίκτυο, τις οποίες, όμως, πολλές φορές δε γνωρίζουν πώς να χειριστούν/αντιμετωπίσουν.
Να προωθηθεί ο διάλογος μεταξύ παιδιών, αλλά και μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών, για τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης των καταστάσεων αυτών.
Να ενδυναμώσει την κριτική ικανότητα των μαθητών.
Οι κάρτες τυπώθηκαν 4 φορές ώστε να υπάρχουν τουλάχιστον 2 κάρτες ανά μαθητή. Στη συνέχεια πλαστικοποιήθηκαν και κόπηκαν.
Μέσα στο Εργαστήριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μια μεγάλη ομάδα, διάλεξαν κάρτες και όσοι είχαν την ίδια κάρτα αρχικά συζήτησαν το θέμα της και στη συνέχεια πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης των περιγραφόμενων περιστατικών. Σε μερικές περιπτώσεις οι μαθητές αυτοσχεδιάζοντας δραματοποίησαν το θέμα της κάρτας. Ακολουθούσε συζήτηση στην ολομέλεια και προτεινόμενες λύσεις από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής.
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ Τάξης, στο πλαίσιο των δράσεων για την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" πλοηγηθήκαμε στην εφαρμογή eSafetyKit στη διεύθυνση:
Στο πλαίσιο των σημερινών δράσεων για την "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου" με τη Β' Τάξη διαβάσαμε την ιστορία "Ο ιός που κολλήσαμε είχε βούλες" από το βιβλίο των Βερόνικα Σαμαρά και Γεωργίου Κορμά "Η Φάρμα του Διαδικτύου".
Η ιστορία μιλάει για τον ρατσισμό στο Διαδίκτυο καθώς και την αξιοπιστία της διαδικτυακής πληροφορίας με έναν εύληπτο και ευχάριστο τρόπο.
Οι άσπρες χήνες και οι άσπρες χήνες με τις μαύρες βούλες, ο Νικόλας και η Νίκη αλλά και τα άλλα ζώα της φάρμας αφύπνισαν τη σκέψη των μικρών μαθητών και τους βοήθησαν να οξύνουν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν αντίστοιχα θέματα στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις τώρα αλλά και στο μέλλον.
Τα παραπάνω επιτεύχθηκαν μέσα από την αφήγηση της ιστορίας, τη συζήτηση που ακολούθησε αλλά και τις ερωτήσεις της ενότητας "Για να δούμε τι μάθαμε από την ιστορία μας".
Σήμερα Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 εορτάζεται για 13η συνεχή χρονιά η "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου".
Πρώτη φορά η ημέρα αυτή εορτάστηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, υπό το συντονισμό του έργου SafeBorders και το πρόγραμμα Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το 2005 ανέλαβε τα ηνία το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE και σήμερα ο αριθμός των χωρών έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως.
Από το 2014, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προάγει όχι μόνο το ασφαλές Διαδίκτυο αλλά τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, στο οποίο όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε.
Το φετινό σύνθημα είναι:
«Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» («Play your part for a better internet!»)
Το σχολείο μας είναι «Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2016».