Κυριακή 30 Ιουνίου 2024

Καλό καλοκαίρι!

 

Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Micro:bit: Το όνομά μου και ευχές για το καλοκαίρι

Ένα απλό σενάριο υλοποιημένο στο MakeCode, το περιβάλλον προσομοίωσης για την πλακέτα micro:bit είναι το ακόλουθο. Μέσα σε ένα "για πάντα" εμφανίζεται πρώτα η φράση "My name is Penelope!", γίνεται μια παύση 2 sec, ακολουθεί μια ευχή για το Καλοκαίρι "Have a nice Summer!", παύση 2 sec, εμφανίζεται μια καρδιά, παύση 2 sec, εξαφανίζεται η καρδιά, παύση 2 sec και το script επαναλαμβάνεται συνεχώς. 


Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024

Machine Learning for Kids: Διαδικτυακό Εργαλείο Μηχανικής Μάθησης

Το Machine Learning for Kids (2017) είναι ένα δωρεάν εργαλείο για την εκπαίδευση μοντέλων Μηχανικής Μάθησης πάνω στην αναγνώριση κειμένου, αριθμών, εικόνων ή ήχων.

Το περιβάλλον είναι εύχρηστο και καθοδηγητικό και συνδυάζεται με εκπαιδευτικές πλατφόρμες προγραμματισμού όπως το Scratch και το EduBlocks

Είναι κατάλληλο για χρήση στο σχολείο και βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να δημιουργήσουν έργα και να φτιάξουν παιχνίδια με τα μοντέλα μηχανικής μάθησης που εκπαιδεύουν.



Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Δώρο από την Ομάδα Vodafone Generation Next

Σήμερα το πρωί έλαβα ένα μικρό άσπρο κουτί με την ένδειξη Generation Next. Μέσα περιείχε μια πλακέτα micro:bit, δώρο από την Ομάδα Vodafone Generation Next για την ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Κύκλου Σεμιναρίων STEM. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε εδώ:

https://www.vodafonegenerationnext.gr/

Ευχαριστώ πολύ Vodafone Generation Next!

Τρίτη 25 Ιουνίου 2024

Φεστιβάλ Αριστοναυτών: ναυπηγική παράδοση

Ξύλινες μορφές που μας μεταφέρουν στην εποχή των Αριστοναυτών και στη ναυπηγική τους παράδοση και τεχνική. 

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Οι δοκιμασίες των Αριστοναυτών: Βιωματικό εργαστήρι αφιερωμένο στη ναυτική & ναυπηγική παράδοση των Αριστοναυτών

Περνώντας από πέντε σταθμούς δοκιμασιών, μικροί και μεγάλοι συμμετέχοντες θα βιώσουν πέντε διαφορετικές εμπειρίες: θα χειριστούν συντονισμένα τα κουπιά, την άγκυρα και τα πανιά μιας εικοσόρου, θα περιηγηθούν σε ένα μυκηναϊκό καρνάγιο γνωρίζοντας τα εργαλεία της εποχής του Χαλκού, θα γράψουν σε πήλινες πινακίδες μηνύματα στη γραμμική Β’, θα ανακαλύψουν ποια τρόφιμα απ’ αυτά που ξέρουμε σήμερα υπήρχαν στην μυκηναϊκή εποχή για να αποφασίσουν τι θα πάρουν μαζί τους στο ταξίδι τους αλλά και θα παίξουν το πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι “Περιπλέοντας την Μεσόγειο στην εποχή του Οδυσσέα” μαθαίνοντας για τις συνθήκες, τους κινδύνους των ταξιδιών και τα προϊόντα που ανταλλάσσονταν στις αγορές της Μεσογείου. Ένα βιωματικό εργαστήρι αφιερωμένο στη ναυτική & ναυπηγική παράδοση των Αριστοναυτών στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών. 

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου στο Φεστιβάλ Αριστοναυτών

Παρουσίαση της εντυπωσιακής κατασκευής τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου στη μαρίνα του Ξυλοκάστρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών. Η Δρ. Δήμητρα Καμαρινού προσέφερε πολύτιμες πληροφορίες για τη ναυπηγική και ναυτική παράδοση των Αριστοναυτών.

Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

Εικονική περιήγηση στην αρχαία Ακρόπολη της Αθήνας στο Φεστιβάλ Αριστοναυτών

Μια μέρα στην αρχαία Ακρόπολη της Αθήνας με virtual reality, στη βίλα Άγγελου Σικελιανού, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών #Aristonautes2024!

Φανταστική εμπειρία για μικρούς και μεγάλους! Μην τη χάσετε!

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024

Φεστιβάλ Αριστοναυτών στον Δήμο Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης

Το Φεστιβάλ Αριστοναυτών επιστρέφει για 3η συνεχόμενη χρονιά στον Δήμο Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης, από τις 20 έως τις 23 Ιουνίου 2024, και μας προσκαλεί σε ένα τετραήμερο γεμάτο πρωτότυπες δράσεις για όλους.

Διαβάστε για το Φεστιβάλ στην ιστοσελίδα εδώ: 


Δείτε περισσότερα για τις εκπαιδευτικές και όχι μόνο δράσεις στο Πρόγραμμα εδώ: 


Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση project "EcoBots: Ταλέντα Ρομποτικής σε Δράση: Έξυπνοι Αυτοματισμοί για μια Πράσινη Πλατεία"

Σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024, παρουσιάστηκε το project "EcoBots: Ταλέντα Ρομποτικής σε Δράση: Έξυπνοι Αυτοματισμοί για μια Πράσινη Πλατεία" στην Ημερίδα "Ο Λόγος του Εκπαιδευτικού - Καινοτόμες Πρακτικές για το Δημοτικό Σχολείο" στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο στο Λουτράκι. 
EcoBots_Παρουσίαση από Μαρκέλλου Πηνελόπη

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση eTwinning Έργου "Roboland: Robots Everywhere! #STEAM"

Η συνάδελφος Πληροφορικής Κωνσταντίνα Κουτσοδήμου από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου προετοίμασε την ακόλουθη παρουσίαση για το κοινό μας eTwinning Έργο με τίτλο "Roboland: Robots Everywhere! #STEAM".

Το Έργο θα παρουσιαστεί στην Ημερίδα "Ο Λόγος του Εκπαιδευτικού" την Τετάρτη 19 Ιουνίου στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο στο Λουτράκι. 

Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Παρακολούθηση του Προγράμματος "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων"

Παρακολούθηση του Προγράμματος "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων" του ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πειραιά & της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. 

Σκοπός του ήταν η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπούσε:
  • στην επεξήγηση των αρχών και των βασικών εννοιών της προστασίας προσωπικών δεδομένων,
  • στην ενημέρωση σχετικά με τους κινδύνους από τη χρήση του διαδικτύου, 
  • στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών για την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών 
  • και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων με βάση τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων. 
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ήταν 50 ώρες σε οκτώ (8) εβδομάδες, με έναρξη την 1/4/2024 και ολοκλήρωση στις 6/6/2024.

Η επιμόρφωση συνδύαζε υλικό στην πλατφόρμα https://eduspace.sch.gr/ και 8 τηλεδιασκέψεις. Μέσα από τη μελέτη και την ενεργή εμπλοκή το σεμινάριο, κατακτήθηκαν γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν και να ενημερωθούν οι μαθητές/μαθήτριες με τη σειρά τους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους και της ιδιωτικότητάς τους.

Κυριακή 9 Ιουνίου 2024

Teachable Machine & Scratch: Αναγνώριση φωνής

Με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και του Scratch, το σκυλάκι μας εκπαιδεύεται να ξεχωρίζει φωνητικές εντολές και συγκεκριμένα το "Ναι" και το "Όχι" και αντίστοιχα να κινείται προς τα μπρος ή προς τα πίσω, γαβγίζοντας 2 φορές ή 1 φορά. 


Για την εκπαίδευση του μοντέλου χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Google Teachable Machine, όπου ηχογραφήθηκαν δείγματα από φωνές "Ναι" και "Όχι".


Στη συνέχεια, το μοντέλο χρησιμοποιήθηκε στο https://playground.raise.mit.edu για τον προγραμματισμό του στο περιβάλλον Scratch.


Ακολουθεί ο προγραμματισμός του μοντέλου. 


Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνεται η υλοποίηση.

Κυριακή 2 Ιουνίου 2024

Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης & Πρακτικής "eTwinning για Προχωρημένους"

Στο πλαίσιο πρόσκλησης της Συμβούλου Εκπαίδευσης της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κορινθίας, κυρίας Ζαχαρούλας Καραβά, δημιουργήθηκε μια Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης & Πρακτικής "eTwinning για Προχωρημένους".    

Στόχος ήταν η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η υλοποίηση καινοτομιών, η αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των οικείων σχολικών μονάδων. 

Στο διάστημα από 12 Φεβρουαρίου έως και 27 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκαν 6, διαδικτυακές συναντήσεις "Webinars" από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου, η οποία ήταν η επιμορφώτρια και συντονίστρια της Κοινότητας Μάθησης & Πρακτικής

Το Πρόγραμμα των Τηλεσυναντήσεων ήταν το ακόλουθο:

12 Φεβρουαρίου - 1o Webinar 

4 Μαρτίου - 2o Webinar 

19 Μαρτίου - 3o Webinar 

1 Απριλίου - 4o Webinar 

22 Απριλίου - 5o Webinar 

27 Μαΐου - 6o Webinar 

Ακολουθεί η αρχική Πρόσκληση.

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

3ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων Δήμου Καλαμάτας: Παρουσίαση project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη"

Το project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη" παρουσιάστηκε στο 3ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων που διοργάνωσε ο Δήμος της Καλαμάτας το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 και ώρες 5.30 μ.μ. - 12.00 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της πόλης. 


Το έργο αποτελείται από τη μακέτα της κεντρικής πλατείας της πόλης του Ξυλοκάστρου, η οποία περιλαμβάνει την εκκλησία Αγίου Βλασίου, δύο παρτέρια με λουλούδια, δυο έξυπνους κάδους ανακύκλωσης, μια δεξαμενή νερού, παγκάκια, ανθρώπους, κλπ. 

Ο πρώτος αυτοματισμός, μέσω της συνδυασμένης χρήσης του κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego WeDo 2.0 και της πλακέτας micro:bit, αφορά σε ένα αυτόματο σύστημα ποτίσματος για τα φυτά της κεντρικής πλατείας της πόλης μας. Το σύστημα λειτουργεί με τη βοήθεια κατάλληλου αισθητήρα, ο οποίος ελέγχει το επίπεδο της υγρασίας του εδάφους. Όταν το επίπεδο αυτό είναι χαμηλό, μικρότερο από την τιμή 50, το σύστημα ενεργοποιεί μέσω του ρελέ την αντλία νερού η οποία παρέχει αυτόματα νερό στα φυτά, βοηθώντας έτσι στη διατήρηση του πράσινου τοπίου στην πλατεία μας, καθώς και στην ενίσχυση της κλιματικής ισορροπίας. Ακολουθεί επίδειξη της λειτουργίας του αυτοματισμού. 


Στο πλαίσιο του δεύτερου αυτοματισμού, δημιουργήθηκαν και δυο ρομποτικοί έξυπνοι κάδοι ανακύκλωσης με τη χρήση του κιτ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego WeDo 2.0, του Google Teachable Machine, εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης και του Scratch. Αφού κατασκευάσαμε τους δυο κάδους με τουβλάκια Lego, έναν μπλε και έναν κόκκινο, προσαρμόσαμε στα καπάκια τους κατάλληλο μηχανισμό ώστε να ανοίγουν αυτόματα με τη χρήση των κινητήρων και του Hub. Όταν η κάμερα αναγνωρίζει τα μπλε ή τα κόκκινα τουβλάκια-σκουπίδια, ανοίγει τον μπλε ή τον κόκκινο κάδο ανακύκλωσης αντίστοιχα. Ακολουθεί επίδειξη της λειτουργίας του αυτοματισμού. 

 

Copyright @ 2015