Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Στη δραστηριότητα αυτή, θα μπούμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων δημιουργώντας και προγραμματίζοντας το δικό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ScratchJr

Θα σχεδιάσουμε ένα πολύχρωμο δέντρο, θα το διακοσμήσουμε με λαμπάκια και στολίδια και θα δώσουμε ζωή στη δημιουργία μας προγραμματίζοντας κινήσεις και εφέ. Ετοιμαστείτε να συνδυάσουμε δημιουργικότητα και προγραμματισμό για να φτιάξουμε μια μοναδική χριστουγεννιάτικη εικόνα!

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τα στοιχεία που συνθέτουν το σκηνικό και τον αντίστοιχο προγραμματισμό τους. 

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Vocaroo: Τα λαχανικά μας αποκτούν φωνή!

Το Vocaroo είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή που διευκολύνει την εγγραφή και τον διαμοιρασμό ηχητικών μηνυμάτων με τρόπο απλό και γρήγορο. Λειτουργεί απευθείας μέσω ενός φυλλομετρητή (web browser), χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης κάποιου λογισμικού, καθιστώντας το προσβάσιμο και εύχρηστο για όλους/ες.

URL: https://vocaroo.com/

Με το Vocaroo μπορούμε:

  • να ηχογραφήσουμε φωνητικά μηνύματα ή άλλους ήχους.
  • να αποθηκεύσουμε τις ηχογραφήσεις σε δημοφιλείς μορφές αρχείων, όπως MP3 ή WAV.
  • να μοιραστούμε τις ηχογραφήσεις μέσω συνδέσμων ή να τις ενσωματώσουμε σε ιστότοπους και πλατφόρμες.
  • να δημιουργήσουμε QR codes για τις ηχογραφήσεις, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση στις ηχογραφήσεις μέσω σκαναρίσματος.

Η εφαρμογή είναι ιδανική για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες, podcasters, αλλά και όσους χρειάζονται ένα απλό εργαλείο για γρήγορη ηχογράφηση χωρίς τη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού ή λογισμικού.

Η φιλική προς τον χρήστη διεπαφή και η άμεση λειτουργικότητα κάνουν το Vocaroo εξαιρετικά δημοφιλές για τη δημιουργία και ανταλλαγή ηχητικών μηνυμάτων για προσωπική, επαγγελματική και εκπαιδευτική χρήση.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο Πρόγραμμα "Ταξίδι στο Κόσμο της Διατροφής", οι μαθητές/τριες δημιουργούν τα φωνητικά μηνύματά τους, τα οποία είναι στιχάκια που έγραψαν για τα λαχανικά τους. 

Πιστοποιητικά Ολοκλήρωσης της Δράσης "Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα - EU Code Week 2024"

Η φετινή δράση για την "Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week 2024" ήταν μια συναρπαστική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού, γεμάτη δημιουργικότητα, καινοτομία και εκπαίδευση μέσα από το παιχνίδι. 

Στο πλαίσιο του θέματος "Codeventures" δηλαδή "Κωδικοπεριπέτειες" (https://codeweek.eu/view/616999/codeventures), τα παιδιά ανέλαβαν τον ρόλο των «προγραμματιστών», βοηθώντας τους χαρακτήρες, ήρωες/ηρωίδες, που δημιούργησαν να ολοκληρώσουν αποστολές μέσα από εντολές και σενάρια.

Οι μαθητές/τριες επέδειξαν εντυπωσιακή φαντασία και δεξιότητες καθώς σχεδίασαν τον δικό τους χαρακτήρα και τον τοποθέτησαν σε κόσμους γεμάτους προκλήσεις, όπως λαβύρινθοι, ζούγκλες, διάστημα και άλλα διαδραστικά σκηνικά. Οι αποστολές, που περιλάμβαναν επίλυση γρίφων, συλλογή αντικειμένων και ξεπέρασμα εμποδίων, υλοποιήθηκαν είτε μέσω unplugged δραστηριοτήτων είτε χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία όπως το ScratchJr και το Scratch, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα.

Μέσα από τη δράση:

  • Οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν αλγοριθμική σκέψη, μαθαίνοντας να διασπούν σύνθετα προβλήματα σε μικρότερα βήματα.
  • Ενίσχυσαν τη δημιουργικότητά τους σχεδιάζοντας μοναδικούς χαρακτήρες και κόσμους.
  • Βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό, συνδυάζοντας εντολές για τη δημιουργία διαδραστικών ιστοριών.

Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική αλλά και ιδιαίτερα εκπαιδευτική, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση των μαθητών/τριών και καλλιεργώντας τις ικανότητές τους για συνεργασία και επίλυση προβλημάτων.

Όλο το εκπαιδευτικό υλικό, μαζί με φωτογραφίες και παραδείγματα από τις δημιουργίες των παιδιών, είναι διαθέσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://padlet.com/pennymarkellou/EUCodeWeek2024

Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν και έκαναν τη φετινή δράση μια πραγματική Κωδικοπεριπέτεια!


Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Α Τάξη: Ζωγραφίζουμε σούπερ ήρωες/ηρωίδες με τη βοήθεια ενός αλγορίθμου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα όπου χρωμάτισαν τους σούπερ ήρωες και τις σούπερ ηρωίδες τους, ακολουθώντας βήμα-βήμα έναν αλγόριθμο.

Αρχικά, συζητήσαμε τι είναι ένας αλγόριθμος: μια σειρά από οδηγίες που μας βοηθούν να ολοκληρώσουμε μια εργασία. Στη συνέχεια, δόθηκαν εξηγήσεις και οδηγίες στα παιδιά για το πώς θα ακολουθήσουν τον αλγόριθμο για να φτιάξουν τη ζωγραφιά τους. Για παράδειγμα, οι μαθητές/τριες έπρεπε να χρωματίσουν πρώτα όλες τις περιοχές με τον αριθμό 1 με το γκρι χρώμα και να ακολουθήσουν όλες οι περιοχές με τον αριθμό 2 με κόκκινο χρώμα, κ.ο.κ.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν οδηγίες με λογική σειρά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν της δικιά τους ζωγραφιά. 

Στόχος της δραστηριότητας είναι να εισαγάγουμε την έννοια του αλγορίθμου μέσα από μια διασκεδαστική και πρακτική εμπειρία, συνδυάζοντας την τεχνολογία με τη δημιουργικότητα. Στο τέλος, κάθε μαθητής/τρια παρουσιάζει το δικό του/της έργο στην τάξη, εξηγώντας τα βήματα που ακολούθησε. Όλα τα έργα τα εκθέτουμε στον τοίχο του Εργαστηρίου Πληροφορικής.

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την κριτική σκέψη και την καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών, ενώ παράλληλα τα εισάγει στις βασικές αρχές της αλγοριθμικής σκέψης.

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Δ-Ε-ΣΤ Τάξεις: Συμμετοχή στον Bebras

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στον Bebras (Κάστορας), μια πρόκληση που προάγει την υπολογιστική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων.

Κατά τη διάρκειά του, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αντιμετωπίσουν ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά προβλήματα, τα οποία τους βοήθησαν να αναπτύξουν δεξιότητες λογικής, ανάλυσης και δημιουργικής σκέψης. Ο Bebras, σχεδιασμένος με τρόπο που ενισχύει τη φαντασία και την αυτοπεποίθησή τους, αποτέλεσε μια εξαιρετική εμπειρία μάθησης και ψυχαγωγίας.

Εντυπώσεις και Αποτελέσματα

  • Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν και προσπάθησαν να βρουν τις καλύτερες λύσεις στις προκλήσεις.
  • Αρκετοί/τες μαθητές/τριες ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους.
  • Όλοι οι συμμετέχοντες απέκτησαν σημαντικές εμπειρίες και εξοικειώθηκαν με τις βασικές αρχές της υπολογιστικής σκέψης.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν! Η προσπάθεια και η δέσμευσή τους μας δίνει κίνητρο να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τέτοιες δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις στο σχολείο μας.

 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟🌟

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Τρέξτε Μάρκο και Σοφία, τρέξτε!

Σήμερα, θα ακολουθήσετε τον Μάρκο ή τη Σοφία στις διασκεδαστικές τους περιπέτειες, μαθαίνοντας παράλληλα βασικές αρχές προγραμματισμού!

Στόχος είναι να ολοκληρώσετε όλες τις πίστες, ξεπερνώντας κάθε πρόκληση και λύνοντας προβλήματα με δημιουργικό τρόπο. Στο τέλος της διαδρομής, θα έχετε την ευκαιρία να αποκτήσετε το δικό σας Πιστοποιητικό Επιτυχίας!
  • Για να ξεκινήσετε, κάντε κλικ εδώ: https://runmarco.allcancode.com/
  • Επιλέξτε τον αγαπημένο σας χαρακτήρα, τον Μάρκο ή τη Σοφία.
  • Διαλέξτε τη γλώσσα που προτιμάτε.
  • Πατήστε "Έναρξη" και ξεκινήστε την εξερεύνηση!
Ετοιμαστείτε για ένα διασκεδαστικό ταξίδι γνώσης, γεμάτο περιπέτειες και δημιουργικές προκλήσεις!

TuxPaint: Στολίζουμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Ήρθε η ώρα να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας! Με τη βοήθεια του Tuxpaint, γνωστού και ως "Πιγκουίνος", μπορούμε να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να δημιουργήσουμε μια μοναδική, χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά. 

Χρησιμοποιώντας τις διαθέσιμες σφραγίδες, όπως χριστουγεννιάτικες μπάλες, αστέρια, γιρλάντες και δώρα, στολίζουμε το δέντρο μας και δίνουμε ζωή στο έργο μας.

Εκτός από τις σφραγίδες, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα χρώματα και τα σχέδια για να προσθέσουμε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως έναν ουρανό γεμάτο χιόνι ή έναν χαρούμενο Άγιο Βασίλη.

Όταν ολοκληρώσουμε τη ζωγραφιά μας, την αποθηκεύουμε και αν θέλουμε μπορούμε να τη μοιραστούμε με τους φίλους μας ή να την εκτυπώσουμε για να στολίσουμε την τάξη ή το σπίτι μας.

Ας ξεκινήσουμε τη δημιουργία και ας βάλουμε το δικό μας χρώμα στη μαγεία των Χριστουγέννων!

🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨🎄✨

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Δ-Ε-ΣΤ Τάξεις: Kahoot με θέμα το Πολυτεχνείο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ', Ε' και ΣΤ τάξης είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία του Πολυτεχνείου μέσα από μια διαδραστική και διασκεδαστική δραστηριότητα με τη χρήση του Kahoot. Μέσα από το παιχνίδι ερωτήσεων γνώσεων, οι μαθητές/τριες εξερεύνησαν τα γεγονότα, τις αξίες και τη σημασία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, απαντώντας σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σωστό/λάθος.

Η προσέγγιση αυτή τους/τις ενθάρρυνε να συμμετέχουν ενεργά, να συνεργαστούν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους μέσα από έναν σύγχρονο και εκπαιδευτικό τρόπο. Το Kahoot έδωσε τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν με ενθουσιασμό, ενώ παράλληλα ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους για την κατανόηση αυτού του σημαντικού ιστορικού γεγονότος.

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Σκανάρουμε τις ζωγραφιές μας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σκανάρουν τις ζωγραφιές τους με τα φρούτα. 

΄





Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Ζωγραφική: Λαχανικά

Ζωγραφίσαμε στο Paint τα λαχανικά μας!

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024

Online Δραστηριότητες για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Αυτή την εβδομάδα, θα εστιάσουμε σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την επέτειο του Πολυτεχνείου, με στόχο να προσεγγίσουμε το ιστορικό γεγονός με έναν δημιουργικό και διαδραστικό τρόπο. 

Οι δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνουν:

  • Παζλ: Οι μαθητές /τριες θα έχουν την ευκαιρία να συνθέσουν εικόνες που απεικονίζουν το Πολυτεχνείο και τα γεγονότα της εποχής. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίσουν τις εμβληματικές στιγμές της ιστορίας μας, ενώ ταυτόχρονα θα εξασκηθούν στη συγκέντρωση και στη λογική σκέψη.

  • Αντιστοιχίσεις: Σε αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές/τριες θα αντιστοιχίσουν εικόνες, λέξεις ή φράσεις με γεγονότα και πρόσωπα της εποχής του Πολυτεχνείου, διευκολύνοντας την κατανόηση και τη μνήμη τους σχετικά με τα γεγονότα της εποχής.

  • Memory Game: Οι μαθητές/τριες θα συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα από την εποχή του Πολυτεχνείου. Έτσι, θα ενισχυθεί η μνήμη τους και η εξοικείωσή τους με την ιστορία της περιόδου.

  • Κρυπτόλεξα: Οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να λύσουν κρυπτόλεξα που περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά και ορολογία σχετική με την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Μέσω αυτής της δραστηριότητας, θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και θα γνωρίσουν έννοιες που συνδέονται με τον αγώνα για τη δημοκρατία.

  • Πληκτρολόγηση: Οι μαθητές/τριες θα πληκτρολογήσουν λέξεις - συνθήματα αλλά και γνωστά τραγούδια για την επέτειο του Πολυτεχνείου σε online Φύλλα Εργασίας  

Οι δραστηριότητες απευθύνονται από την Α έως και την ΣΤ Τάξη του Σχολείου. 
 
Παζλ για το Πολυτεχνείο:

Παζλ με εικόνα από το Πολυτεχνείο:


Κρυπτόλεξο για το Πολυτεχνείο - Βρες τις 10 λέξεις:

Κρυπτόλεξο με 20 λέξεις σχετικές με το Πολυτεχνείο:

Αντιστοίχισε τις λέξεις με τις εικόνες:

Πολυτεχνείο: Νοέμβρης '73 - Πληκτρολόγησε τα συνθήματα:

Συμπληρώνουμε τις λέξεις του τραγουδιού "Ο δρόμος":

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024

Δ-Ξυλόκαστρο: Προγραμματισμός σούπερ ήρωα/ηρωίδας στο ScratchJr

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ Τάξης του Σχολείου προγραμματίζουν τους σούπερ ήρωες/ηρωίδες τους να εκπληρώσουν τις αποστολές τους!

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο του eTwinning

Ξεκινάει σήμερα Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024, ώρα 16.30, το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο του eTwinning με τίτλο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», το οποίο θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 10 Νοεμβρίου.


Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί δια-ζώσης στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδ. Παπανδρέου 37, Μαρούσι) και τελεί υπό την αιγίδα του (Αριθ. πρωτ. 126340/ΓΔ4). Παράλληλα θα μεταδίδεται και διαδικτυακά.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει συνεδρίες δια-ζώσης, υβριδικές και εξ’ αποστάσεως, στις οποίες:
  • θα δοθούν ομιλίες από προσκεκλημένους ομιλητές,
  • θα πραγματοποιηθεί μια στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και στα Συνεργατικά Έργα eTwinning»,
  • θα πραγματοποιηθούν 15 εργαστήρια (workshops), και
  • θα παρουσιαστούν 105 εισηγήσεις από eTwinners εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Εξ’ αυτών, 4 εργαστήρια και 12 εισηγήσεις αφορούν στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση.

Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου (Παρασκευή - 8/11) και την τελευταία (Κυριακή - 10/11) θα πραγματοποιηθεί κλήρωση για 2 kit ρομποτικής για τους δια-ζώσης συμμετέχοντες που θα δοθούν στα σχολεία τους !

Έχουν εγγραφεί να το παρακολουθήσουν περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί.

Σύνδεσμοι εγγραφής:
Στο συνέδριο: https://www.etwinning.gr/conf2024register
Στα workshops του συνεδρίου: https://www.etwinning.gr/conf2024workshops
Δικτυακός τόπος συνεδρίου: https://www.etwinning.gr/conf2024
Hashtag: #etwinconfgr

Διοργάνωση: Το συνέδριο διοργανώνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης της δράσης eTwinning, ο οποίος λειτουργεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.) με τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

Κειμενογράφος: Το τραγούδι της διατροφής

Πληκτρολογούμε το "τραγούδι της διατροφής" στον Κειμενογράφο. Προσέχουμε τη γλώσσα, τα μικρά κεφαλαία και τα σημεία στίξης. Στο τέλος, ακολουθούμε τις οδηγίες μορφοποίησης.
 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week 2024: «Σούπερ ήρωες και ηρωίδες σε δράση»

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου συμμετέχει και φέτος στη Δράση Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week 2024 με θέμα "Σούπερ ήρωες και ηρωίδες σε δράση".

Στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να καθοδηγήσουν έναν χαρακτήρα, σούπερ ήρωα ή σούπερ ηρωίδα, τον οποίο θα δημιουργήσουν, να ολοκληρώσει διάφορες αποστολές που απαιτούν βασικές δεξιότητες προγραμματισμού. Ο χαρακτήρας μπορεί να πάρει πολλές μορφές, όπως ένα αγόρι, ένα κορίτσι, ένας εξωγήινος, ένα ζωάκι ή ακόμα και ένα φρούτο, και θα κινηθεί σε φυσικό, έντυπο ή ψηφιακό περιβάλλον, αντιμετωπίζοντας εμπόδια και γρίφους που απαιτούν λύσεις.

Τα παιδιά θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις προγραμματισμού μέσα από δραστηριότητες unplugged ή χρησιμοποιώντας οπτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού, όπως το ScratchJr (για Α-Γ τάξεις), Scratch (για Δ-ΣΤ τάξεις) και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ρομποτικά κιτ. Θα δημιουργήσουν τον χαρακτήρα τους, θα σχεδιάσουν τους κόσμους περιπέτειας, τα σενάρια και τις εντολές κίνησης, βοηθώντας τον χαρακτήρα να πλοηγηθεί σε λαβύρινθους, ζούγκλες ή ό,τι άλλο επιθυμούν. Κατά τη διάρκεια των αποστολών, τα παιδιά θα τον καθοδηγούν να συλλέγει αντικείμενα ή να αλληλεπιδρά με άλλα ψηφιακά πλάσματα. Κάθε αποστολή προσθέτει και ένα επίπεδο πρόκλησης, αναπτύσσοντας έτσι την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και την αλγοριθμική σκέψη.

Στο τέλος, οι μαθητές/τριες θα παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους, εξηγώντας πώς ο κώδικας που έγραψαν βοήθησε τον χαρακτήρα να ολοκληρώσει την αποστολή του. Μέσα από αυτή την ευχάριστη και εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές/τριες αποκτούν αυτοπεποίθηση στον προγραμματισμό και γίνονται οι «σούπερ ήρωες και ηρωίδες του κώδικα».

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Ζωγραφίζουμε φρούτα

Ακολουθώντας τα βήματα των βίντεο ζωγραφίζουμε αστεία φρούτα.

 

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

Bebras® Challenge in Greece: Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής & Υπολογιστικής Σκέψης

Ο διαγωνισμός Bebras® in Greece (Μπέμπρας), με σήμα τον Κάστορα, ξεκίνησε πιλοτικά το 2019 από το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής (LTEE lab) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Φέτος, η διοργάνωση πραγματοποιείται για πρώτη φορά από το Ερευνητικό Κέντρο "Αθηνά", σε συνεργασία με εξέχουσες επιστημονικές και εκπαιδευτικές ενώσεις, καθώς και με την υποστήριξη πολλών επιλεγμένων εθελοντών.

Ο διαγωνισμός αποτελεί μια διεθνή πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της Πληροφορικής και της Υπολογιστικής Σκέψης σε μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών. Αποτελεί μια ευχάριστη και προκλητική δραστηριότητα, μέσα από την οποία τα παιδιά εξοικειώνονται με βασικές έννοιες και πρακτικές της Πληροφορικής. Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές/τριες καλούνται να επιλύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας τη λογική, την παρατηρητικότητα, την κριτική και την υπολογιστική τους σκέψη.

Η διεξαγωγή του διαγωνισμού για την περίοδο 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί από τις 4 έως τις 15 Νοεμβρίου 2024. 

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://bebras.gr/

Για να συμμετάσχετε στον διαγωνισμό πατήστε εδώ: https://greece.cuttle.org/

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση

Έφτασε στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού εξοπλισμός ρομποτικής και STEM

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει:
  • 8 κιτ S1 STEM Polytech - ARD:icon Προγραμματισμός.
  • 8 κιτ R3 STEM Polytech - KC9+ Ρομποτική.  
  • 9 micro:bit.
  • 9 micro:bit TPBot.
  • 9 TPBot Science and Technology Pack.

Από την ίδια Δράση και στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου ήρθε ο ακόλουθος εξοπλισμός:

  • 8 κιτ S1 STEM Polytech - ARD:icon Προγραμματισμός.
  • 8 κιτ R3 STEM Polytech - KC9+ Ρομποτική.  
  • 7 micro:bit.
  • 7 micro:bit TPBot.
  • 7 TPBot Science and Technology Pack.

Ο εξοπλισμός θα αξιοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες των Σχολείων με στόχο να αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού, επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης μέσω δημιουργικών και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές/τριες θα εισαχθούν στις βασικές αρχές του προγραμματισμού και της μηχανικής, δημιουργώντας διαδραστικές κατασκευές. Το κιτ S1 STEM Polytech - ARD:icon προσφέρει τη δυνατότητα κατανόησης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και απλών μηχανισμών, ενώ επιτρέπει τη σύνθεση εκπαιδευτικών project που ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους.

Επίσης, οι μαθητές/τριες θα ασχοληθούν με την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομποτικών μοντέλων με τη χρήση του κιτ R3 STEM Polytech - KC9+, όπου θα μάθουν να χρησιμοποιούν αισθητήρες και κινητήρες για την υλοποίηση αυτόνομων ρομπότ. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, θα κατανοήσουν την εφαρμογή των ρομποτικών τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή και σε άλλους τομείς, όπως η βιομηχανία και οι υπηρεσίες.

Παράλληλα, θα πειραματιστούν με την προγραμματιζόμενη πλακέτα micro:bit, κατανοώντας πώς να δίνουν απλές εντολές και να εκτελούν κώδικα σε πραγματικό χρόνο. Ο συνδυασμός με τον TPBot και το TPBot Science and Technology Pack θα επιτρέψει στα παιδιά να εφαρμόσουν πρακτικά τις γνώσεις τους, εξερευνώντας έννοιες φυσικής, τεχνολογίας και προγραμματισμού μέσω διασκεδαστικών πειραμάτων, όπως η κίνηση και η αντίδραση σε περιβαλλοντικά ερεθίσματα.

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν βασικές δεξιότητες STEM, αποκτώντας εμπειρίες που προάγουν τη συνεργατικότητα, τη δημιουργικότητα και την εφευρετικότητα, ενώ προετοιμάζονται για τις μελλοντικές προκλήσεις της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024

Ζωγραφίζουμε φρούτα και λαχανικά

Επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα Art for Kids Hub και επιλέγουμε ένα φρούτο ή ένα λαχανικό για να το ζωγραφίσουμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χαρτί και τα χρώματά μας ή την εφαρμογή Ζωγραφική.

https://artforkidshub.com/how-to-draw/food/fruit/

https://artforkidshub.com/how-to-draw/food/veggies/ 


Στη συνέχεια, ακολουθώντας τις οδηγίες της ανάρτησης εδώ: 


"ζωντανεύουμε" το φρούτο ή το λαχανικό μας με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το δικό  μου καρότο φαίνεται στη συνέχεια!

  

 

Copyright @ 2015