Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Δώρο από την Ομάδα Vodafone Generation Next

Σήμερα το πρωί έλαβα ένα μικρό άσπρο κουτί με την ένδειξη Generation Next. Μέσα περιείχε μια πλακέτα micro:bit, δώρο από την Ομάδα Vodafone Generation Next για την ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Κύκλου Σεμιναρίων STEM. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε εδώ:

https://www.vodafonegenerationnext.gr/

Ευχαριστώ πολύ Vodafone Generation Next!

Τρίτη 25 Ιουνίου 2024

Φεστιβάλ Αριστοναυτών: ναυπηγική παράδοση

Ξύλινες μορφές που μας μεταφέρουν στην εποχή των Αριστοναυτών και στη ναυπηγική τους παράδοση και τεχνική. 

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Οι δοκιμασίες των Αριστοναυτών: Βιωματικό εργαστήρι αφιερωμένο στη ναυτική & ναυπηγική παράδοση των Αριστοναυτών

Περνώντας από πέντε σταθμούς δοκιμασιών, μικροί και μεγάλοι συμμετέχοντες θα βιώσουν πέντε διαφορετικές εμπειρίες: θα χειριστούν συντονισμένα τα κουπιά, την άγκυρα και τα πανιά μιας εικοσόρου, θα περιηγηθούν σε ένα μυκηναϊκό καρνάγιο γνωρίζοντας τα εργαλεία της εποχής του Χαλκού, θα γράψουν σε πήλινες πινακίδες μηνύματα στη γραμμική Β’, θα ανακαλύψουν ποια τρόφιμα απ’ αυτά που ξέρουμε σήμερα υπήρχαν στην μυκηναϊκή εποχή για να αποφασίσουν τι θα πάρουν μαζί τους στο ταξίδι τους αλλά και θα παίξουν το πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι “Περιπλέοντας την Μεσόγειο στην εποχή του Οδυσσέα” μαθαίνοντας για τις συνθήκες, τους κινδύνους των ταξιδιών και τα προϊόντα που ανταλλάσσονταν στις αγορές της Μεσογείου. Ένα βιωματικό εργαστήρι αφιερωμένο στη ναυτική & ναυπηγική παράδοση των Αριστοναυτών στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών. 

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου στο Φεστιβάλ Αριστοναυτών

Παρουσίαση της εντυπωσιακής κατασκευής τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου στη μαρίνα του Ξυλοκάστρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών. Η Δρ. Δήμητρα Καμαρινού προσέφερε πολύτιμες πληροφορίες για τη ναυπηγική και ναυτική παράδοση των Αριστοναυτών.

Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

Εικονική περιήγηση στην αρχαία Ακρόπολη της Αθήνας στο Φεστιβάλ Αριστοναυτών

Μια μέρα στην αρχαία Ακρόπολη της Αθήνας με virtual reality, στη βίλα Άγγελου Σικελιανού, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αριστοναυτών #Aristonautes2024!

Φανταστική εμπειρία για μικρούς και μεγάλους! Μην τη χάσετε!

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024

Φεστιβάλ Αριστοναυτών στον Δήμο Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης

Το Φεστιβάλ Αριστοναυτών επιστρέφει για 3η συνεχόμενη χρονιά στον Δήμο Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης, από τις 20 έως τις 23 Ιουνίου 2024, και μας προσκαλεί σε ένα τετραήμερο γεμάτο πρωτότυπες δράσεις για όλους.

Διαβάστε για το Φεστιβάλ στην ιστοσελίδα εδώ: 


Δείτε περισσότερα για τις εκπαιδευτικές και όχι μόνο δράσεις στο Πρόγραμμα εδώ: 


Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση project "EcoBots: Ταλέντα Ρομποτικής σε Δράση: Έξυπνοι Αυτοματισμοί για μια Πράσινη Πλατεία"

Σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024, παρουσιάστηκε το project "EcoBots: Ταλέντα Ρομποτικής σε Δράση: Έξυπνοι Αυτοματισμοί για μια Πράσινη Πλατεία" στην Ημερίδα "Ο Λόγος του Εκπαιδευτικού - Καινοτόμες Πρακτικές για το Δημοτικό Σχολείο" στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο στο Λουτράκι. 
EcoBots_Παρουσίαση από Μαρκέλλου Πηνελόπη

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

Παρουσίαση eTwinning Έργου "Roboland: Robots Everywhere! #STEAM"

Η συνάδελφος Πληροφορικής Κωνσταντίνα Κουτσοδήμου από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου προετοίμασε την ακόλουθη παρουσίαση για το κοινό μας eTwinning Έργο με τίτλο "Roboland: Robots Everywhere! #STEAM".

Το Έργο θα παρουσιαστεί στην Ημερίδα "Ο Λόγος του Εκπαιδευτικού" την Τετάρτη 19 Ιουνίου στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο στο Λουτράκι. 

Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Παρακολούθηση του Προγράμματος "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων"

Παρακολούθηση του Προγράμματος "Προστασία Προσωπικών Δεδομένων" του ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πειραιά & της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. 

Σκοπός του ήταν η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπούσε:
  • στην επεξήγηση των αρχών και των βασικών εννοιών της προστασίας προσωπικών δεδομένων,
  • στην ενημέρωση σχετικά με τους κινδύνους από τη χρήση του διαδικτύου, 
  • στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών για την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών 
  • και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων με βάση τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων. 
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ήταν 50 ώρες σε οκτώ (8) εβδομάδες, με έναρξη την 1/4/2024 και ολοκλήρωση στις 6/6/2024.

Η επιμόρφωση συνδύαζε υλικό στην πλατφόρμα https://eduspace.sch.gr/ και 8 τηλεδιασκέψεις. Μέσα από τη μελέτη και την ενεργή εμπλοκή το σεμινάριο, κατακτήθηκαν γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν και να ενημερωθούν οι μαθητές/μαθήτριες με τη σειρά τους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους και της ιδιωτικότητάς τους.

Κυριακή 9 Ιουνίου 2024

Teachable Machine & Scratch: Αναγνώριση φωνής

Με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και του Scratch, το σκυλάκι μας εκπαιδεύεται να ξεχωρίζει φωνητικές εντολές και συγκεκριμένα το "Ναι" και το "Όχι" και αντίστοιχα να κινείται προς τα μπρος ή προς τα πίσω, γαβγίζοντας 2 φορές ή 1 φορά. 


Για την εκπαίδευση του μοντέλου χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Google Teachable Machine, όπου ηχογραφήθηκαν δείγματα από φωνές "Ναι" και "Όχι".


Στη συνέχεια, το μοντέλο χρησιμοποιήθηκε στο https://playground.raise.mit.edu για τον προγραμματισμό του στο περιβάλλον Scratch.


Ακολουθεί ο προγραμματισμός του μοντέλου. 


Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνεται η υλοποίηση.

Κυριακή 2 Ιουνίου 2024

Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης & Πρακτικής "eTwinning για Προχωρημένους"

Στο πλαίσιο πρόσκλησης της Συμβούλου Εκπαίδευσης της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κορινθίας, κυρίας Ζαχαρούλας Καραβά, δημιουργήθηκε μια Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης & Πρακτικής "eTwinning για Προχωρημένους".    

Στόχος ήταν η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η υλοποίηση καινοτομιών, η αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των οικείων σχολικών μονάδων. 

Στο διάστημα από 12 Φεβρουαρίου έως και 27 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκαν 6, διαδικτυακές συναντήσεις "Webinars" από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Πηνελόπη Μαρκέλλου, η οποία ήταν η επιμορφώτρια και συντονίστρια της Κοινότητας Μάθησης & Πρακτικής

Το Πρόγραμμα των Τηλεσυναντήσεων ήταν το ακόλουθο:

12 Φεβρουαρίου - 1o Webinar 

4 Μαρτίου - 2o Webinar 

19 Μαρτίου - 3o Webinar 

1 Απριλίου - 4o Webinar 

22 Απριλίου - 5o Webinar 

27 Μαΐου - 6o Webinar 

Ακολουθεί η αρχική Πρόσκληση.

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

3ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων Δήμου Καλαμάτας: Παρουσίαση project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη"

Το project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη" παρουσιάστηκε στο 3ο Φεστιβάλ Ρομποτικής & Ευφυών Συστημάτων που διοργάνωσε ο Δήμος της Καλαμάτας το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 και ώρες 5.30 μ.μ. - 12.00 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της πόλης. 


Το έργο αποτελείται από τη μακέτα της κεντρικής πλατείας της πόλης του Ξυλοκάστρου, η οποία περιλαμβάνει την εκκλησία Αγίου Βλασίου, δύο παρτέρια με λουλούδια, δυο έξυπνους κάδους ανακύκλωσης, μια δεξαμενή νερού, παγκάκια, ανθρώπους, κλπ. 

Ο πρώτος αυτοματισμός, μέσω της συνδυασμένης χρήσης του κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego WeDo 2.0 και της πλακέτας micro:bit, αφορά σε ένα αυτόματο σύστημα ποτίσματος για τα φυτά της κεντρικής πλατείας της πόλης μας. Το σύστημα λειτουργεί με τη βοήθεια κατάλληλου αισθητήρα, ο οποίος ελέγχει το επίπεδο της υγρασίας του εδάφους. Όταν το επίπεδο αυτό είναι χαμηλό, μικρότερο από την τιμή 50, το σύστημα ενεργοποιεί μέσω του ρελέ την αντλία νερού η οποία παρέχει αυτόματα νερό στα φυτά, βοηθώντας έτσι στη διατήρηση του πράσινου τοπίου στην πλατεία μας, καθώς και στην ενίσχυση της κλιματικής ισορροπίας. Ακολουθεί επίδειξη της λειτουργίας του αυτοματισμού. 


Στο πλαίσιο του δεύτερου αυτοματισμού, δημιουργήθηκαν και δυο ρομποτικοί έξυπνοι κάδοι ανακύκλωσης με τη χρήση του κιτ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego WeDo 2.0, του Google Teachable Machine, εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης και του Scratch. Αφού κατασκευάσαμε τους δυο κάδους με τουβλάκια Lego, έναν μπλε και έναν κόκκινο, προσαρμόσαμε στα καπάκια τους κατάλληλο μηχανισμό ώστε να ανοίγουν αυτόματα με τη χρήση των κινητήρων και του Hub. Όταν η κάμερα αναγνωρίζει τα μπλε ή τα κόκκινα τουβλάκια-σκουπίδια, ανοίγει τον μπλε ή τον κόκκινο κάδο ανακύκλωσης αντίστοιχα. Ακολουθεί επίδειξη της λειτουργίας του αυτοματισμού. 

Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Έξυπνοι κάδοι ανακύκλωσης: αυτοματισμός με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης & του Teachable Machine

Στο project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη", στην πλατεία μας, δημιουργήσαμε δυο έξυπνους κάδους ανακύκλωσης με χρήση του κιτ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego WeDo 2.0 και του Google Teachable Machine, εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης

Αρχικά, κατασκευάσαμε τους δυο κάδους με τουβλάκια Lego, έναν μπλε και έναν κόκκινο. Στα καπάκια τους προσαρμόστηκε κατάλληλος μηχανισμός ώστε να ανοίγουν αυτόματα με χρήση των κινητήρων και του Hub του κιτ Ρομποτικής Lego WeDo 2.0 και του προγράμματος στο Scratch.


Στόχος μας ήταν η κάμερα να αναγνωρίζει τα μπλε και τα κόκκινα τουβλάκια-σκουπίδια και ανάλογα με το χρώμα να ανοίγει ο αντίστοιχος κάδος ανακύκλωσης. 

Χρησιμοποιήσαμε την online εφαρμογή Google Teachable Machine, επιλέγοντας Image Project, στον σύνδεσμο εδώ:


Εκπαιδεύσαμε το μοντέλο μας, να αναγνωρίζει τρεις κλάσεις αντικειμένων:
  1. Blue: μπλε τουβλάκια Lego.
  2. Red: κόκκινα τουβλάκια Lego.
  3. Other: λευκό χαρτί.
Το σύστημα εκπαιδεύτηκε με περισσότερες από 2.000 φωτογραφίες από μπλε και κόκκινα τουβλάκια, διαφόρων σχημάτων τοποθετημένων πάνω σε λευκό φόντο (χρησιμοποιήθηκε ένα λευκό χαρτί Α4) καθώς και από το λευκό χαρτί και αποθηκεύσαμε τον σύνδεσμό του.

Ο προγραμματισμός του αυτοματισμού έγινε μέσα από την εφαρμογή: 
ένα περιβάλλον Scratch, το οποίο υποστηρίζει την προσθήκη της επέκτασης τόσο του κιτ Lego WeDo 2.0, όσο και του Teachable Machine. 

Συγκεκριμένα, όταν γίνει κλικ στην πράσινη σημαία του Scratch, χρησιμοποιείται το μοντέλο μας και ενεργοποιείται το βίντεο. Επίσης, ορίζονται οι κατευθύνσεις στους δυο κινητήρες των κάδων, ώστε αυτοί να είναι κλειστοί. 


Στη συνέχεια, εάν τοποθετήσουμε μπροστά στην κάμερα, πάνω στο λευκό χαρτί, ένα μπλε τουβλάκι Lego, αυτό αναγνωρίζεται από το μοντέλο, δίνεται εντολή να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας του μπλε κάδου, να περιμένει 3 δευτερόλεπτα για να πετάξουμε μέσα στο κάδο το τουβλάκι-σκουπίδι και μετά ξανακλείνει. Επίσης, εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή το όνομα της κλάσης "Blue". Αντίστοιχα, λειτουργεί το πρόγραμμα και στην περίπτωση που τοποθετήσουμε μπροστά στην κάμερα ένα κόκκινο τουβλάκι Lego, οπότε το μοντέλο αναγνωρίζει την "Red" κλάση, ανοίγει το καπάκι του κόκκινου κάδου και εμφανίζει το όνομα της κλάσης στην οθόνη. Αν δεν υπάρχει τουβλάκι μπροστά στην κάμερα, τότε σύμφωνα με τον προγραμματισμό, απλώς εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή το όνομα της κλάσης "Other". 


Είμαστε έτοιμοι να ελέγξουμε τη λειτουργία του αυτοματισμού μας.


Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Σύστημα ποτίσματος φυτών: αυτοματισμός με την πλακέτα micro:bit

Για να υλοποιήσουμε το "αυτόματο πότισμα φυτών" του project "Ξυλόκαστρο: Πράσινη Πόλη" χρησιμοποιήσαμε το micro:bit Smart Agriculture Kit, το οποίο περιλαμβάνει αισθητήρες για πρακτικές IoT όπως αισθητήρα θερμοκρασίας DS18B20, αισθητήρα υγρασίας εδάφους, αισθητήρα στάθμης νερού, αισθητήρα PIR, σερβομηχανισμούς, κλπ. Το κιτ αυτό είναι κατάλληλο για κατασκευή projects όπως η έξυπνη μηχανή απώθησης εντόμων, το οικολογικό θερμοκήπιο, η συσκευή παρακολούθησης της στάθμης νερού της λίμνης ψαριών, κλπ. αποσκοπώντας στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων εφαρμογής της τεχνολογίας πληροφοριών στη γεωργία.

Συγκεκριμένα, για την κατασκευή μας χρησιμοποιήθηκαν τα ακόλουθα:
  • πλακέτα micro:bit
  • πλακέτα επέκτασης IoT:bit Internet WIFI για micro:bit από το micro:bit Smart Agriculture Kit,
  • αισθητήρας υγρασίας εδάφους από το micro:bit Smart Agriculture Kit
  • μπαταρία του micro:bit,
  • ρελέ,
  • αντλία νερού,
  • καλώδια.
Αρχικά, τοποθετήσαμε την πλακέτα micro:bit στην πλακέτα επέκτασης IoT:bit Internet WIFI. Στη συνέχεια, συνδέσαμε τον αισθητήρα υγρασίας εδάφους με ένα Jumper Wire στον ακροδέκτη P1 του IoT:bit. Πήραμε ένα Jumper Wire και κάναμε τη σύνδεση του Ρελέ με τον ακροδέκτη P2 του IoT:bit. Η γείωση της αντλίας συνδέθηκε στο G pin στο P16 του IoT:bit. Το VCC της αντλίας συνδέθηκε στο NO του ρελέ. Πήραμε ένα άλλο καλώδιο και το συνδέσαμε από το ρελέ στο V pin στο P16 του IoT:bit.

Στην εικόνα που ακολουθεί, φαίνεται η πλατεία "Αγίου Βλασίου" του Ξυλοκάστρου με την εκκλησία μας, τα παγκάκια και τα δυο παρτέρια με τα λουλούδια. Στη μέση είναι τοποθετημένη η δεξαμενή νερού με τον αυτοματισμό που δημιουργήσαμε με την πλακέτα micro:bit, τον αισθητήρα υγρασίας και την αντλία νερού. 


Ο προγραμματισμός του αυτοματισμού έγινε στο MakeCode εδώ: https://makecode.microbit.org/
και είναι ο ακόλουθος. 


Κατά την έναρξη, εμφανίζεται στην οθόνη του micro:bit μια καρδούλα. Εάν η τιμή του αισθητήρα υγρασίας εδάφους είναι <= 50 τότε εμφανίζεται η τιμή στην οθόνη, μια λυπημένη φατσούλα και δίνει εντολή στην αντλία να ξεκινήσει μέσω του ρελέ, ο ακροδέκτης P2 γίνεται 1. Εάν η τιμή του αισθητήρα υγρασίας εδάφους είναι > 50 τότε εμφανίζεται η τιμή στην οθόνη και μια χαρούμενη φατσούλα και ο ακροδέκτης P2 γίνεται 0. 

Κατεβάζουμε το πρόγραμμα από το MakeCode στο micro:bit τοποθετώντας το USB καλώδιο στον υπολογιστή. Τοποθετούμε τη μπαταρία στο micro:bit, στερεώνουμε με ταινία την κατασκευή στη δεξαμενή με το νερό, βάζουμε την αντλία μέσα στη δεξαμενή και είμαστε έτοιμοι να ελέγξουμε τη λειτουργία του αυτοματισμού μας. 

 

Copyright @ 2015