Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Scratch: Εισαγωγή στον οπτικό προγραμματισμό

Το Scratch αναπτύχθηκε από το MIT Media Lab και αποτελεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού κατάλληλο για μαθήτριες και μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από αυτό, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και να δημιουργήσουν τα δικά τους προγράμματα και όχι μόνο, αλλά και παιχνίδια, διαδραστικές ιστορίες, animation, κ.ά. 

Η τρέχουσα έκδοση του Scratch είναι η 3.0 και είναι διαθέσιμη online στη διεύθυνση: 



Εναλλακτικά μπορείτε να "κατεβάσετε" και την offline έκδοση και να την εγκαταστήσετε στη συσκευή σας από τη διεύθυνση: 


Στο Scratch είναι εύκολο να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα αφού όλες οι εντολές είναι διαθέσιμες στο αριστερό μέρος του περιβάλλοντος, κατηγοριοποιήμενες ανάλογα με το είδος τους σε χρώματα, με τη μορφή πλακιδίων. Επιλέγουμε τα πλακίδια (εντολές) και τα μεταφέρουμε στο μεσαίο πλαίσιο για να δημιουργήσουμε τα σενάρια μας, κομμάτι-κομμάτι, εντολή-εντολή, σαν παζλ.

Το αποτέλεσμα του προγράμματός μας μπορούμε να το δούμε στο πάνω δεξί τμήμα της οθόνης μας. Εκεί επιλέγουμε τα υπόβαθρα, τοποθετούμε τα αντικείμενά μας όπως τη γατούλα και ορίζουμε τη συμπεριφορά τους και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. 

Τέλος, με το Scratch μπορούμε επίσης να προγραμματίσουμε και διάφορα ρομποτικά συστήματα όπως π.χ. τα Lego Education WeDo 2.0 που διαθέτουμε στο Εργαστήριο Πληροφορικής. 

Μαρκέλλου Πηνελόπη

Είμαι η Πηνελόπη Μαρκέλλου. Όταν ήμουν παιδί ήθελα να παραμείνω παιδί. Όμως μεγάλωσα οπότε έγινα καθηγήτρια Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο για να νιώθω και εγώ λίγο παιδί! Αγαπώ το διάβασμα, τον κινηματογράφο, τη θάλασσα και όλα τα gadgetάκια…

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015