Η 2η ημέρα, σήμερα, Τρίτη 29/11/2022, του πενθήμερου σεμιναρίου επιμόρφωσης των επιμορφωτών –πολλαπλασιαστών με τίτλο «Dilemma-based Learning and the DiBL platform» στο πλαίσιο της σύμπραξης μικρής κλίμακας GIG Erasmus+2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330 ξεκίνησε με αναστοχασμό και εντυπώσεις των συμμετεχόντων από την προηγούμενη.
Συνέχισε με ορισμό του διλήμματος και των χαρακτηριστικών του, τον συσχετισμό του με μαθησιακά αντικείμενα όπως η Λογοτεχνία, η Ιστορία, η Ψυχολογία και η Επιστήμη και επικεντρώθηκε στην εκπαιδευτική του αξία και στη μαθητοκεντρική του διάσταση. Βιωματικά προσεγγίστηκαν συνεργατικές δραστηριότητες και τεχνικές που αποτελούν προστιθέμενη αξία για τη μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα σαν διερεύνηση της προ υπάρχουσας γνώσης και ανακεφαλαίωση της γνώσης που προέκυψε από την αντιμετώπιση του διλήμματος. Ομιλητές, παρατηρητές, προκλητικές ερωτήσεις, διαφωνίες, αποδεκτές απόψεις αλλά και αλήθειες που μπορούν να αποκαλυφθούν μόνο από αυτόν που έχει την τελευταία κουβέντα, από όλα είχε το σημερινό μενού επιμόρφωσης.
Η μέρα δεν θα μπορούσε να κλείσει παρά με ενεργητική συλλογιστική σε ζευγάρια. Το τελικό ζήτημα πολύπλευρο και φλέγον: η διδασκαλία του αναλυτικού προγράμματος και η παρώθηση των μαθητών. Η διαμοίραση των απόψεων στην ολομέλεια με τη βοήθεια των ΤΠΕ αποκάλυψε στο τέλος της ημέρας, σύγκλιση απόψεων προς τις μαθητοκεντρικές, συνεργατικές, παιγνιώδεις μεθόδους μάθησης που αναβαθμίζουν το αναλυτικό πρόγραμμα και κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών και την προϋπόθεση τους, το θετικό κλίμα αποδοχής, σεβασμού, ευελιξίας και ενεργής συμμετοχής που θα πρέπει χαρακτηρίζει τις τάξεις που τις εφαρμόζουν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου