Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

micro:bit: Θερμόμετρο

Στο κολλάζ των φωτογραφιών παρουσιάζεται η εκπαιδευτική δραστηριότητα STEM, η οποία συνδυάζει κατασκευή και προγραμματισμό για τη δημιουργία ενός θερμομέτρου με τη χρήση της πλακέτας micro:bit.


Οι μαθητές/τριες της Δ Τάξης, δημιούργησαν μια χειροποίητη χάρτινη κατασκευή, την οποία διακόσμησαν με σύμβολα που σχετίζονται με τον καιρό, όπως ο ήλιος, το σύννεφο, το θερμόμετρο και οι νιφάδες χιονιού, κλπ. και μέσα τοποθέτησαν το micro:bit. Στην οθόνη LED του micro:bit εμφανίζεται μια αριθμητική ένδειξη, η θερμοκρασία που ανιχνεύει ο αισθητήρας του. 

Ο προγραμματισμός του micro:bit πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας MakeCode, όπου οι μαθητές/τριες δημιούργησαν τον κώδικα για τη μέτρηση και την εμφάνιση της θερμοκρασίας. Το micro:bit συνδέεται με τον υπολογιστή και προγραμματίζεται ώστε να καταγράφει και να προβάλλει τις μετρήσεις του.

Οι μαθητές/τριες χρησιμοποίησαν ένα Φύλλο Εργασίας για να καταγράψουν σε διαφορετικές ημέρες τη θερμοκρασία του εσωτερικού χώρου, δηλαδή του Εργαστηρίου Πληροφορικής αλλά και τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. 

Αυτή η δραστηριότητα προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια βιωματική STEM εμπειρία, βοηθώντας τους/τες να κατανοήσουν πώς λειτουργούν οι αισθητήρες θερμοκρασίας, πώς μπορούμε να αξιοποιούμε τον προγραμματισμό για την καταγραφή δεδομένων και πώς μπορούμε να συνδυάζουμε τη δημιουργικότητα με τη χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Μαρκέλλου Πηνελόπη

Είμαι η Πηνελόπη Μαρκέλλου. Όταν ήμουν παιδί ήθελα να παραμείνω παιδί. Όμως μεγάλωσα οπότε έγινα καθηγήτρια Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο για να νιώθω και εγώ λίγο παιδί! Αγαπώ το διάβασμα, τον κινηματογράφο, τη θάλασσα και όλα τα gadgetάκια…

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015