Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Πρόγραμμα Α' Κύκλου: "Ονειρεύομαι, δημιουργώ, αλλάζω…"

Θεματική: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην
Υποθεματική: Ψυχική & Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Τμήμα: Ε1

Περιγραφή

Το πρόγραμμα "Ονειρεύομαι, δημιουργώ, αλλάζω…" στοχεύει στην ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας των μαθητών και των μαθητριών μέσα από βιωματικές, δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες.

Οι ποικίλες δράσεις του προγράμματος που συνδυάζουν ψηφιακά εργαλεία, τέχνη, δημιουργικότητα, φαντασία και αυτοέκφραση καλούν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και να ενδυναμώσουν τις σχέσεις τους με τον κοινωνικό περίγυρό τους. 

Το πρόγραμμα προάγει την αυτοεκτίμηση, τη συνεργασία και τη θετική σκέψη, ενώ δίνει χώρο στη δημιουργικότητα και τη χαρά της συμμετοχής.

Μέσα από τη φράση-κλειδί "Ονειρεύομαι, δημιουργώ, αλλάζω...", οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν πως κάθε μικρή αλλαγή ξεκινά από μέσα μας και μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο ευτυχισμένο και ισορροπημένο εαυτό.

Η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων (όπως το Padlet, το Canva καθώς και οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης) ενισχύει τον ψηφιακό γραμματισμό και δίνει μια σύγχρονη, ελκυστική διάσταση στις δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη δημιουργία ενός ψηφιακού ομαδικού έργου που αποτυπώνει τα όνειρα, τις αξίες και τις αλλαγές που επιθυμεί να πετύχει κάθε παιδί, καλλιεργώντας έτσι την πίστη στη δύναμη της προσωπικής εξέλιξης και τη σημασία της ψυχικής ευεξίας στην καθημερινή ζωή.

Δραστηριότητα 1η: "2 αλήθειες και 1 ψέμα"

Στόχος: Να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους οι μαθητές και οι μαθήτριες, να εξασκηθούν στην αυτοέκφραση και να ενισχύσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, μέσα από μια παιγνιώδη δραστηριότητα που απαιτεί σκέψη και παρατήρηση.

Περιγραφή: Σε έναν κοινό τοίχο στο Padlet, κάθε μαθητής ή μαθήτρια γράφει τρεις δηλώσεις για τον εαυτό του/της:
  • δύο από αυτές θα είναι αληθινές,
  • μία θα είναι ψευδής.
Στη συνέχεια, οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις δηλώσεις τους στην τάξη ή θα τις διαβάσουν οι συμμαθητές/τριες τους. Όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε ποια από τις τρεις είναι το ψέμα.

Η δασκάλα/ος δίνει και ένα παράδειγμα από τη δική του/της ζωή για να διευκολύνει την κατανόηση των μαθητών/τριών. 

Συζήτηση:
  • Ποιες δηλώσεις ήταν εύκολο να τις πιστέψουμε και γιατί;
  • Ποιες δηλώσεις ήταν πιο δύσκολες να τις ξεχωρίσουμε ως ψευδείς;
  • Πώς αισθάνθηκες όταν οι συμμαθητές/τριές σου προσπαθούσαν να μαντέψουν για εσένα;
  • Τι έμαθες για τους συμμαθητές/τριές σου μέσα από αυτή τη δραστηριότητα;
  • Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις στοιχεία που οι άλλοι δεν γνωρίζουν για να κάνεις τις δηλώσεις σου πιο δημιουργικές ή πιο "απρόβλεπτες";

Δραστηριότητα 2η: "Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον"

Στόχος: Να οραματιστείς τον μελλοντικό εαυτό σου και να εκφράσεις τις φιλοδοξίες σου δημιουργικά, ενώ ταυτόχρονα εξοικειώνεσαι με ψηφιακά εργαλεία και την τεχνητή νοημοσύνη.

Περιγραφή: Δημιουργείς τη δική σου ανάρτηση στο Padlet με τίτλο «E1: Το λαμπερό padlet μου» και θέμα «Εικόνα ΑΙ: Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον». 

Με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), σκέφτεσαι ποιο άτομο θα είσαι μετά από μερικά χρόνια, τι θα κάνεις, τι θα έχεις καταφέρει, πώς θα είναι η ζωή σου. Δημιουργείς μια εικόνα του μελλοντικού σου εαυτού και την ανεβάζεις στο Padlet.

Στη συνέχεια, γράφεις ένα σύντομο κείμενο που να περιγράφει ποιος/ποια πιστεύεις ότι θα έχεις γίνει, τι επιδιώκεις και ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον. 

Συζήτηση:
  • Ποια στοιχεία της εικόνας σου σε εξέπληξαν ή δεν τα είχες σκεφτεί πριν;
  • Πώς σε επηρέασε να δημιουργήσεις με χρήση τεχνητής νοημοσύνης;
  • Ποιο όνειρο ή στόχος σου θεωρείς πιο σημαντικό και γιατί;
  • Πώς θα μπορούσες να κάνεις το όραμά σου πιο ρεαλιστικό ή πιο τολμηρό;
  • Ποια βήματα νομίζεις ότι χρειάζεται να κάνεις για να φτάσεις σε αυτό το μέλλον που ονειρεύεσαι;

Μαρκέλλου Πηνελόπη

Είμαι η Πηνελόπη Μαρκέλλου. Όταν ήμουν παιδί ήθελα να παραμείνω παιδί. Όμως μεγάλωσα οπότε έγινα καθηγήτρια Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο για να νιώθω και εγώ λίγο παιδί! Αγαπώ το διάβασμα, τον κινηματογράφο, τη θάλασσα και όλα τα gadgetάκια…

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015