Παρασκευή 23 Μαΐου 2025

Τροχός των δικαιωμάτων του παιδιού

Κάθε μαθητής/τρια γυρίζει τον "Τροχό των Δικαιωμάτων" στο Wordwall και του/της τυχαίνει ένα συγκεκριμένο δικαίωμα (π.χ. δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην προστασία, στην έκφραση, στο παιχνίδι κ.ά.).


Στη συνέχεια, καλείται να σκεφτεί πώς αυτό το δικαίωμα εμφανίζεται στην καθημερινότητά του/της, στο σχολείο, στο σπίτι ή στην κοινωνία γενικότερα, και να το αποτυπώσει εικαστικά. Κάθε παιδί δημιουργεί μία ζωγραφιά που να απεικονίζει με δημιουργικό και προσωπικό τρόπο το νόημα και τη σημασία του δικαιώματος που του έτυχε.

Η ζωγραφιά μπορεί:
  • Να δείχνει ένα παιδί που πηγαίνει σχολείο (δικαίωμα στην εκπαίδευση),
  • Ένα παιδί να παίζει στην παιδική χαρά (δικαίωμα στο παιχνίδι),
  • Ένα παιδί να λέει τη γνώμη του στην τάξη ή στην οικογένεια (δικαίωμα στην έκφραση),
  • Ή ένα παιδί που δέχεται φροντίδα από γιατρό (δικαίωμα στην υγεία).
Αφού ολοκληρωθούν οι ζωγραφιές:
  • Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν στην τάξη το έργο τους και εξηγούν με δικά τους λόγια τι δείχνει και ποιο είναι το μήνυμα που θέλουν να μεταφέρουν.
  • Όλες οι ζωγραφιές μπορούν να συγκεντρωθούν σε έναν τοίχο της τάξης ή να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό βιβλίο-λεύκωμα δικαιωμάτων, στο οποίο κάθε σελίδα θα αντιστοιχεί και σε ένα παιδικό δικαίωμα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα:
  • Ενισχύεται η συναισθηματική έκφραση και η ενσυναίσθηση,
  • Καλλιεργείται ο οπτικός γραμματισμός και η δημιουργικότητα,
  • Ενισχύεται η κριτική σκέψη και η κατανόηση των κοινωνικών εννοιών με τρόπο βιωματικό και προσιτό για τα παιδιά του Δημοτικού.

Μαρκέλλου Πηνελόπη

Είμαι η Πηνελόπη Μαρκέλλου. Όταν ήμουν παιδί ήθελα να παραμείνω παιδί. Όμως μεγάλωσα οπότε έγινα καθηγήτρια Πληροφορικής σε Δημοτικό Σχολείο για να νιώθω και εγώ λίγο παιδί! Αγαπώ το διάβασμα, τον κινηματογράφο, τη θάλασσα και όλα τα gadgetάκια…

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2015